AndroidHealthClinic

Beursgang Facebook

Facebook en twitter is cheap en flans beide in 1 dag in elkaar.

Facebook en twitter is cheap en flans beide in 1 dag in elkaar.

01d.gif

Deze stierenmarkt op de beurs wordt echt gekenmerkt door de meeste waardeloze bedrijven en assets die blijven stijgen, terwijl kwaliteit en waarde naar beneden gaat. Je moet geen beurskenner zijn om te begrijpen dat dit liedje niet eeuwig gaat blijven duren. De crash van waardeloos papier en de manie in waardevolle assets zal deze keer epic zijn.

:lol:

---------- Toegevoegd om 10:14 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 10:14 ----------

Deze stierenmarkt op de beurs wordt echt gekenmerkt door de meeste waardeloze bedrijven en assets die blijven stijgen, terwijl kwaliteit en waarde naar beneden gaat. Je moet geen beurskenner zijn om te begrijpen dat dit liedje niet eeuwig gaat blijven duren. De crash van waardeloos papier en de manie in waardevolle assets zal deze keer epic zijn.

Ditttuhh.

Ik heb op zich wel vertrouwen in facebook. Ook al zijn er vele social networks voorgegaan en omgevallen. Facebook heeft een 10x snellere groei doorgemaakt en innoveert erg veel en snel, en facebook is echt overal in geïntegreerd en mee verbonden. Meer dan voorgangers zoals myspace. Er zijn meer dan een miljard mensen met een account op facebook.
Net als Google eigenlijk, vroeger had je ook tientallen zoekmachines, en tegenwoordig gebruikt iedereen alleen maar Google.
Ik ben eigenlijk wel van plan wat aandelen te kopen, alleen vraag me af of dat voor particulieren wel zo eenvoudig gaat? Is het niet zo dat bedrijven/banken etc eerst de gelegenheid krijgen en pas na de initiële grote groei (althans dat verwacht ik :D) pas de gewone mens?

Klopt ja, eerst banken en andere stabiele instellingen die er niet mee willen speculeren grote blokken willen kopen zodat de koers stabiel blijft. Daarna komt retail aan de beurt. Maar als je in de toekomst van FB gelooft dan weegt dat wel op tegen de paar % die je bij een IPO meer betaalt.

Ik heb pas geleden nog in een flutbedrijf geïnvesteerd (niet op de beurs), al dan niet veel. Het heeft een andere doelgroep en concept maar komt er op neer dat het ook een 'cheap' site is en is niet gebruiksvriendelijk. Het concept is overigens best aardig.
Waarom geïnvesteerd? Normaal gesproken zou ik er nooit in investeren, maar zulke sites lopen vreemd genoeg. :p

Laatst bewerkt:
Weer een dotcom bubble bedoel je?

Achja we zullen zien

Weer een dotcom bubble bedoel je?

Achja we zullen zien
Niet noodzakelijk alleen beperkt tot dotcom. Maar ik zie overal eigenlijk zeepbellen ontstaan door het beleid van centrale banken overal ter wereld. De grootste misschien nog wel in obligaties, maar ook derivaten bijv.

Op 24 juli maakt Facebook de resultaten van het tweede kwartaal 2014 bekend. Vorige keer waren de resultaten zeer positief (ruim 10% waardestijging), maar dat maakt de verwachtingen voor dit kwartaal wellicht ook hoger.
Twijfel of ik mn positie vasthoud of verkoop.

• Topic Starter Topic Starter
  • Topic Starter Topic Starter
Was ik maar bij fb gebleven ipv ph :(

Heeft FB toch netjes gedaan

Terug
Naar boven