MuscleMeat

Beursgang Facebook

Lekker volatiel, valt goed geld op te verdienen nu.

Ik las dat hij gisteren de hoogte in ging door een interview op CNBC met de CEO van MS. Benieuwd wat het vandaag wordt... Volgens mij is dit niveau nooit houdbaar de komende weken en maanden.

25.87 -1.03 (-3.83%)

"Over $27 Billion in market cap "vaporized" in less than 3 weeks. These guys make Corzine look like an amateur." -AlaricBalth (ZH)

"If the Titanic was a stock it would be Facebook" - FLUSA.com (ZH)

Ik denk dat het aandeel gewoon deze lijn aanhoud en dan op een reële waarde gaat blijven steken over een jaar of zo. Rond de 4-5 $ per aandeel.

Het FB aandeel keldert nu helemaal. 40% onder IPO niveau al.

Voor men aandelen koopt men kijkt men eerst naar de cijfers van het bedrijf wat aandelen uit brengt. Het was al van voor de beursintroductie duidelijk dat Facebook geen winst maakte. Dan koopt men van dat bedrijf toch ook geen aandelen.
http://www.youtube.com/watch?v=FDkM2Q-q20Y

Update:

- Facebook ads mogelijk een scam door Facebook zelf, en hun onethische houding tegenover bedrijven: http://www.nakedcapitalism.com/2012/07/is-facebooks-ad-model-a-scam.html

- Aandeel verder gekelderd naar $21: http://stooq.com/q/?s=fb.us&c=3m&t=l&a=lg&b=1

Dat eerste zou wel verklaren waarom ik veel kliks zag toen ik adverteerde op FB, maar nooit nieuwe leden kreeg afkomstig van FB. Gewoon bots die op je banners klikken. Volgens mij gaat FB als bedrijf net zo eindigen als Myspace. Het business model zuigt nu al, maar met een nieuwe concurrent die met een beter model komt is het helemaal game over.

Die aandelenkoers gaat ook gevolgen hebben voor het aantal actieve leden. Reputatie is naar de klote en dan kan het snel gaan.

Ben benieuwd waar het schip gaat stranden.

Dan zal er toch eerst een serieuze concurrent moeten opstaan waar iedereen opeens naar overstapt... Maar ik heb zo'n vermoeden dat dat toch niet zo snel gaat gebeuren.
Het gros van de facebook gebruikers geeft geen mallemoer om de reputatie.

Voor het eerst onder de $20 nu, had dit maar kunnen shorten. Strong support around 0.

Ik snap niet dat mensen ook meedoen aan dit soort profielsites. Internet wordt steeds minder anoniem. Toen ik voor het eerst op internet ging met mijn 28k8 modempje was àlles mogelijk. Als je kijkt hoeveel privacy nu inmiddels ingeperkt is kan het er alleen maar slechter op worden.

Er gaat een tijd komen dat we bij gebruik van internet moeten gaan inloggen op een portal met credentials die gekoppeld zijn aan je ID. Geniet van je anonimiteit zolang het nog kan.

Ik vond het al voor de beursgang bijzonder dat zo'n bedrijf als facebook met hun site zóveel geld waard zou zijn.

. :)

Laatst bewerkt:
Facebook is zn ietwat hoge openingskoers inmiddels alsnog ruim voorbij :)

chart?q=NASDAQ:FB&tlf=24&chst=vks&chs=331x96&chsc=1&p=5Y&nocache=1379769342250.gif

Huidige koers staat op $47,49

Blijft belachelijk overgewaardeerd.

Vanaf dat ik hoorde dat facebook naar de beurs ging heb ik mijn account direct verwijderd want gebruikte het toch bijna nooit. Als je momenteel ziet wie er telkens de actieve gebruikers zijn.....tja.

Ben benieuwd hoelang dit nog gaat duren....

Ze hebben wel flinke winst gemaakt vorig kwartaal.

Naar mijn idee is Facebook wel een blijvertje. Net zoals Google dat is geweest binnen de zoekmachine wereld.

• Topic Starter Topic Starter
Gaat twitter binnenkort ook niet de beurs op?

Gaat twitter binnenkort ook niet de beurs op?

Jep

---------- Post toegevoegd 21 September 2013 om 19:49 ----------

Niet verwacht dat dit nog naar boven zou gaan. Meteen na de gong is die koers direct gezakt, niet bepaald een positieve beursgang geweest.

Heb aandelen Facebook en Twitter gekocht vorige week

:trollface:

Terug
Naar boven