Fitness Seller

Beursgang Facebook

Banken gedaagd om beursgang Facebook
NEW YORK - Een groep beleggers sleept de banken die de beursgang van Facebook hebben begeleid voor de rechter. Dat hebben de advocaten van de klagers woensdag gezegd.

Foto: ANP
De banken, waaronder Morgan Stanley, zouden in de aanloop naar de beursgang vorige week hebben verzwegen dat analisten hun groeiprognoses voor het internetbedrijf hadden verlaagd. Ook Facebooktopman Mark Zuckerberg is aangeklaagd.
Facebook maakte vrijdag onder hooggespannen verwachtingen zijn debuut op de technologiebeurs Nasdaq. De koercoïtusplosie waar veel beleggers op hadden gerekend, bleef echter uit. Het aandeel, dat tegen een prijs van 38 dollar werd geïntroduceerd, maakte maandag en dinsdag een duikvlucht tot iets boven de 31 dollar.
Technische problemen
Niet alleen de koersdaling deed stof opwaaien, maar ook de technische problemen die beursbedrijf Nasdaq kende tijdens de introductie. De handelssystemen bleken niet opgewassen tegen de enorme stroom aan orders. Sommige beleggers willen ook Nasdaq aansprakelijk stellen voor de schade die zij daardoor zouden hebben geleden.
De Vereniging van Effectenbezitters (VEB) liet desgevraagd weten dat zich daar vooralsnog geen Nederlandse gedupeerden hebben gemeld. De beleggersclub zei bezig te zijn met een inventarisatie en onthoudt zich ondertussen van commentaar op de gang van zaken.

http://www.nu.nl/internet/2817617/banken-gedaagd-beursgang-facebook.html

Facebook is echt een mooi aandeel dat ik zeker ga kopen

voor 3 dollar

Facebook%20friends.jpg

Moet nog altijd denken aan Eric Smit die op stand.nl voor wie daar wel eens naar luistert kwam vertellen dat 93% van de stemmers fout was en er geen sprake was van overwaardering.

Hmm jammer het zakken heeft deze week niet echt doorgezet. Ik vind het nog steeds extreem overgewaardeerd.. blijft het rond de 31/32 denken jullie?

Hmm jammer het zakken heeft deze week niet echt doorgezet. Ik vind het nog steeds extreem overgewaardeerd.. blijft het rond de 31/32 denken jullie?

Ik denk dat het naar de 20-25 euro gaat :)

Ligt er natuurlijk wel een beetje aan wat de rest van de beurs doet.

Las vanochtend in DFT dat Zuckerberg voor 1.2 miljard gecashed heeft, bij een koers van $40.X

Weer 8% eraf, 29.32 USD nog maar.

$15 maximaal en dan is er groei potentieel tot $23. Halveren dus maar.

Interessant.

[Link niet meer beschikbaar]

Hij mag dan wel een multi-miljardair zijn, in restaurants geeft Facebook-oprichter Mark Zuckerberg soms helemaal geen fooi. Dat zeggen medewerkers van restaurants waar hij tijdens zijn huwelijksreis at.

Zuckerberg koos Italië als bestemming om met zijn kersverse bruid Priscilla Chan naar af te reizen. Ze probeerden zoveel mogelijk uit het zicht van toeristen te blijven, maar dat bleek een onmogelijke opgave. Een toerist zag de twee bij de Sixtijnse Kapel en plaatste een foto van het koppel op Facebook, waardoor de locatie van hun huwelijksreis wereldwijd bekend werd.

Het duurde niet lang voordat de media het stel gevonden hadden en elke beweging werd vastgelegd. En nu staat het jonge koppel vol in de aandacht omdat het geen fooien zou hebben gegeven in twee restaurants. Bedienden van Nonna Betta, een restaurant in Rome, vertelden aan de krant Corrière della Sera dat Zuckerberg en Chan er 32 euro (zo'n 40 dollar) uitgaven aan een lunch. Die bestond uit artisjokken, gefrituurde pompoen en gevulde ravioli, water uit de fles en thee.

Goed gesmaakt
Zuckerberg betaalde de rekening, maar liet het na om enige vorm van fooi achter te laten. Volgens de medewerkers van het restaurant was dat niet omdat het stel niet van de maaltijd genoten had. 'Ik vroeg hem: 'Smaakte het?' en hij zei: 'Erg goed,'' zo vertelt eigenaar Umberto.

Zuckerberg en Chan zouden ook de avond ervoor geen fooi hebben achtergelaten bij een ander restaurant, Pierluigi. De vraag is wat de twee daarvan weerhield. Fooi geven is in Italië minder gebruikelijk dan in de VS, maar het is algemeen geaccepteerd dat je een extraatje achterlaat dat tussen de 5 en 10 procent van de totale rekening bedraagt. Misschien dacht Zuckerberg dat de fooi al in de totale prijs inbegrepen zat, wat wel vaker in Italië gebeurt.

http://www.ad.nl/ad/nl/1002/Showbiz...ckerberg-gaf-geen-fooi-op-huwelijksreis.dhtml

:roflol:

Leuke toegevoegde waarde, Eric!

Normaal zou ik zeggen dat de media eens ernstig nieuws gaat brengen en mensen met rust laat in hun privéleven maar voor faceberg mogen ze wel een uitzondering maken.

Ik moet hierbij denken aan wat Warren Buffet zei: Als iedereen denkt dat hij snel rijk gaat worden dat wordt hij erg voorzichtig. Als iedereen erg voorzichtig wordt dan ga ik investeren.
Iedereen die dacht dat ze geld konden maken hiermee is gewoon dom.

Failbook shares fall 1% in preopen, to $28.56

[Afbeelding niet meer beschikbaar]

Lekker volatiel, valt goed geld op te verdienen nu.

Terug
Naar boven