XXL Nutrition

BF% schatting

From02Hero

Cool Novice
Waardering
9
Lengte
1m88
Massa
86kg
Vetpercentage
13%
Beste heren, en wellicht dames.

Omdat ik graag mijn lichaam, na een periode van ongeveer 2/3 jaar helemaal niet sporten weer, fatsoenlijk d.m.v BB wil krijgen ben ik op deze site terecht gekomen.
De weegschaal geeft 83KG aan en ik ben ong. 1.88m, omdat graag wil weten wat m'n vetpercentage is, en op dit moment niet over betrouwbare meetmogelijkheden beschik, hoop ik dat jullie kunnen helpen.

Hier 3 foto's die vandaag genomen zijn, hopelijk kunnen jullie een schatting doen.

[Afbeelding niet meer beschikbaar]

Alvast bedankt,

From02Hero

Ik zou gokken op 16-18%

mid-teens (waarom wil je het eigenlijk weten.. ?)

18-20 idd

16-18

Ben je blij met wat je in de spiegel ziet ?

• Topic Starter Topic Starter
Oke, hartstikke bedankt.

@wazzup, omdat ik graag eerst mijn BMR wil weten en vervolgens naar mn onderhoudsniveau wil kijken, al heeft bf% daar bij de Harris-Benedict geen invloed op, volgens mij.
Raad je dit af, of kan ik het sowieso beter anders aanpakken?

@XtremeBB, nee zeker niet (meer). Vandaar dus ook dit topic.

Oke, hartstikke bedankt.

@wazzup, omdat ik graag eerst mijn BMR wil weten en vervolgens naar mn onderhoudsniveau wil kijken, al heeft bf% daar bij de Harris-Benedict geen invloed op, volgens mij.
Raad je dit af, of kan ik het sowieso beter anders aanpakken?

Het is maar een educated guess die formules. Je doet een gok naar je onderhoud en dan ga je testen in de praktijk of dat dat klopt. Of je eet minder als je wilt afvallen, of je eet meer als je wilt aankomen. En voor newbies maakt het nog veel minder uit omdat die nog tegelijkertijd spiermassa opbouwen EN vet verliezen. (mits je een beetje fatsoenlijk eet en niet alleen probeert te leven op marsen en cola)

18-20

Veel vet rond de buik en ook vet op borst.

minimaal 15

niet hoger dan 20.

• Topic Starter Topic Starter
En nu?
3516aus.jpg

onderbroek erg hoog, ik denk rond 12%

12% ja, stop nou maar met cutten en train die benen
en de rest

idd train die chickenlegs fftjes

13-14% schat ik op die nieuwe foto. Verder cutten zou ik als ik jou was op dit punt niet doen met je huidige spiermassa. Ik zou je adviseren licht te gaan cleanbulken door de zomer heen of een recomp achtig iets te volgen.

Terug
Naar boven