AndroidHealthClinic

Bicep koppen

mark30049

Competitive Bodybuilder
10 jaar lid
Waardering
115
Hallo.

M'n biceps lopen erg achter, en wil graag allebei de koppen nu eens goed aan gaan pakken.

BicepsInside.gif
brachialis.jpg

Zowel de lange (buitenste) als korte (binneste) kop, als brachioradalis.

Nu hoor ik veel mensen zeggen dat elleboog in je zij arm naar binnen/arm naar buiten buigen de verschillende koppen pakt, anderen hoor ik zeggen de grip (supinated or pronated).

Kan iemand zeggen welke oefeningen welke kop nu precies aanpakt?

Discussie op bodybuilding.com

http://forum.bodybuilding.com/showthread.php?t=5170213

Intressant stukje en uitleg
http://www.bodybuilding.com/fun/the-science-of-arm-training-arm-workouts.html

Laatst bewerkt:
Persoonlijk zou ik gewoon DB-curls (eventueel incline) of BB-curls (EZ of gewone) doen voor zowel lange als korte kop. Dit afwisselend met concentration curls. Daarmee kan je hoog in gewicht gaan en kan je je arm eventueel ondersteunen met je andere vrije hand. Volgens mij spreken de meeste biceps oefeningen beide koppen wel in zekere mate aan (synergist), zolang je maar voldoende varieert. Voor brachioradalis zou ik zoiezo hammer curls gaan doen.

Om iets meer het lange hoofd van de biceps aan te spreken doe je bijvoorbeeld incline curls (dus waar het opperarmbeen zich achter het lichaam bevindt). Andersom (bijvoorbeeld scott curls), waarbij je schouder zich dus in flexie bevindt, wordt meer het korte hoofd aangesproken.

Curls met de handen in neutrale positie spreken meer de brachialis en brachioradialis aan. Succes!

Vergeet hammer curls niet (brachioradialis is niet enkel een onderarmspier)

zwaar rowen en mss hammer curls

Hammercurls pakken voor de radialis, zwaar gewicht low rep.
Beide bicepskoppen pak je goed als je je ellebogen naast je lichaam houdt, op medium reps.
Afgaande op spiervezelsamenstelling.

Gast hoeveel topics ben jij van plan aan te maken, minimaal 3 per dag ofzo???

-Handen wijd, ellebogen smal (laterale rotatie) accentueert de laterale (lange) kop.
-Handen smal, ellebogen wijd (mediale rotatie) accentueert de mediale (korte) kop
-Onderste deel van de ROM laterale (lange) kop
-Bovenste deel van de ROM mediale (korte) kop

Als je zo doorgaat ga je mijn bicep koppen.

Terug
Naar boven