AndroidHealthClinic

Biceps bij Triceps?

Darkey

Competitive Bodybuilder
Waardering
7
Lengte
1m82
Massa
91kg
Vetpercentage
14%
Wie heeft hier ervaring mee?

Wilde het als volgt gaan doen, nadruk op armen:
dag 1: biceps - triceps - schouders
dag 2: benen - buik
dag 3: biceps - triceps - schouders
dag 4: borst - rug - buik

Wie heeft er ervaring mee of op/aanmerkingen?

Je overbelast nu bij borst en rug train je ze ook al. Schouders zou ik eerst doen.

Dit is mijn favoriete splitschema:

Borst - rug
Benen - kuiten - buik
Schouders - biceps - triceps

Ik zou hem zo doen en als je een 4de dag wil trainen kun je gewoon weer bij dag 1 beginnen. Bij dit schema merkte ik al dat het vrij arm gericht is.

• Topic Starter Topic Starter
Ok, dan zou ik gaan voor:

Zat: Borst - rug
Zon: Benen - kuiten - buik
Di: Schouders - biceps - triceps
Wo: Borst - rug

Kan dat nog beter?

d

Als ik armen samen train, groeien ze het beste

Ok, dan zou ik gaan voor:

Di: Schouders - biceps - triceps
Wo: Borst - rug

Kan dat nog beter?

d

Ja, ik zou zelf graag een rustdag hebben na Schouders biceps triceps. Omdat je die indirect allemaal weer gaat belasten met borst en rug. Maar als je er niet al te veel last van hebt kan het wel.

• Topic Starter Topic Starter
Denk dat je mogelijk wel gelijk hebt, dus:

Di: Borst - rug
Wo: Schouders - biceps - triceps

d

Hier zit je alsnog met hetzelfde probleem. Dinsdag (borst/rug) gevolgd door woensdag (schouders/biceps/triceps) is niet heel verstandig, aangezien je twee dagen achter dezelfde spieren belast.

Ik denk dat je meer hebt aan Antropoid's schema.

Waarom niet gewoon:
Ma: schouders+armen
Di: benen
Wo: borst+rug + armen
Do: vrij van training
Vr: herhalen en dan soms op zaterdag trainen, gewoon elke week door laten lopen zo, maar dan zorgen dat je wel een rustdag hebt tussen de schouders+armen dag en de borst+rug+armen dag.

Is een goed schema. Zelf reken ik buik niet mee als spiergroep. Buik train ik 3 a 4 dagen p.w. Als ik spieren twee maal train in de week, dan plan ik een zware dag en een lichte dag.
Bv.zware dag sets van 3/4/5 x 6 a 8. De lichte dag langere reps bv. piramidevorm. van licht naar zwaar en weer naar licht. 15, 12, 10, 12, 15. Gewicht uiteraard aanpassen. Belangrijk is wel dat je bi-triceps voor de tweede dag voldoende zijn uitgerust. Suc6

ik heb ook al soms biceps triceps en schouders samen gedaan
dan krijgt ge echt een superpomp ..

maar borst en rug op een dag zou ik ni kunne trekke want na rugtraining ben ik al serieus na de klote :d

Dag 1: Borst
Dag 2: Benen + Kuiten
Dag 3: Armen + Schouders
Dag 4: Rust
Dag 5: Rug

En dat herhaal je steeds, 3 dagen op, 1 dag af. Lijkt me een goede optie voor jou.

Biceps, Triceps gaat prima samen.
Hamstrings en Quads (benen) train je immers ook op dezelfde dag, althans, iedereen zowat.

Mischien dat ik ook eens van schema verander, en me armen en bovenbenen ook op 1 dag pak, dan Borst samen met schouders en Rug samen met Trapezius en kuiten.

Ik heb nu best een verrot schema vindt ik, ik train op maandag me bovenbenen + biceps, op Dinsdag me schouders + triceps, op Donderdag me borst+buik en op Vrijdag me rug+trapezius. Kost altijd best veel tijd terwijl ik met 3 dagen in de week hetzelfde kan behalen.

Ik train ze nu apart

Borst/Triceps
Rug/Biceps

Voorheen wel biceps/triceps/borst op 1 dag

Waarom niet gewoon: Dag1: Borst - triceps
Dag2: Rug - Biceps
Dag3: Schouders - benen
Dag4: Biceps - triceps

Ik train zo meestal maar de 4e dag doe ik waar ik zin in heb en als ik armen train op de 4e dag dan gaat het prima. Buik elke dag trainen.
Wat vind de rest hier van?

als ik buik train met 6 setjes van 10 reps heb ik twee dagen spierpijn, dus 4 keer per week buikspieren lijkt me een slecht idee.

Mij is altijd verteld dat je buik elke dag kan trainen en je hoeft buik toch niet elke dag voluit te trainen. Ik moet ze wle veel trainen want wil 8 blokjes hebben en weet iemand mss nog oefeningen voor de buik? Alvast bedankt

Als je ook squat en deadlift is het zonde van je tijd om je buikspieren nog apart te trainen.

Wie heeft hier ervaring mee?

Wilde het als volgt gaan doen, nadruk op armen:
dag 1: biceps - triceps - schouders
dag 2: benen - buik
dag 3: biceps - triceps - schouders
dag 4: borst - rug - buik

Wie heeft er ervaring mee of op/aanmerkingen?

Ik las 2 keer per maand een speciale arm-dag in,
1 uurtje lang pak ik dan me biceps en triceps en maak ik ze helemaal kapot.
Soms pak ik zelfs een uur lang alleen biceps of triceps,
maar dat is een ander verhaal. :cool:

Voor de rest van de maand train ik ze eigenlijk genoeg met mijn andere oefeningen.

Borst en rug op dezelfde dag zou ik veranderen.

Terug
Naar boven