Fitness Seller

biceps hebben der geen zin meer in na rug trainen,

Juist niet,
Doordat ze zo overbelast zijn zal je juist alles op je rug pakken, en zal je niks kunnen cheaten met je biceps

Cheaten met je biceps??? Ben je wel wijs?

Rugtraining heeft biceps nodig en doordat je je biceps daarbij veel gebruikt heb je ook geen aparte biceps oefeningen nodig als je dat niet zou willen(tenzij je graag hele grote guns wilt hebben natuurlijk:D)

---------- Toegevoegd om 14:39 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 14:37 ----------

Zeker niet waar,

Gasten als jou zitten alleen maar op DBB en nemen maar gewoon alles aan wat er gezegd wordt van amateurs.
Die mensen die hier zitten en echt groot zijn delen meestal de kennis die zij hebben niet met iedereen.

maar zoek het maar zelf uit : )

Ik heb respect voor jouw mensenkennis!
1 post en je weet hoe ik in elkaar zit...
Dat weet mijn vriendin na 8 jaar nog niet eens....effe dimmen dus.

Ik zit op dit forum om anderen advies te geven...met kennis die ik heb opgedaan door studies en boeken te lezen...niet (alleen) door posts van anderen na te praten.

Maar goed, doe jij maar lekker eerst biceps jochie!

---------- Toegevoegd om 14:41 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 14:39 ----------

Edit: mijn ervaring is juist dat bijna iedereen op dit forum graag kennis en ervaringen deelt. Dat meningen hierbij verschillen is normaal. Snap dus niet waar jij de opmerking vandaan haalt dat 'alle groten hun informatie niet delen'...bullshit!

Jordy, na je rugtraining je biceps even wat rust geven, eventueel je biceps wat licht rekken. Als je na je rugtraining 5-6 werksets voor je biceps kunt doen, zijn ze perfect (en voldoende) aangepakt.
Persoonlijk ben ik een voorstander om iedere spiergroep maar 1x/week te trainen, dus borst geen 2x.
Biceps voor je rugtraining is uiteraard niet raadzaam. BB-training kent veel varianten maar 1 van de basisregels is natuurlijk dat je eerst een grote spiergroep traint en daarna de kleinere. Maak het allemaal niet te ingewikkeld. Train hard (en op de juiste manier!), eet goed en rust. Succes ermee!

Minder volume bij rug. (Als je biceps wil trainen nadien)

en als je vindt dat je rug voorloopt doe je eerst biceps en dan rug.....:D

Wat een geblaat allemaal weer....

Pakte eerder ook wel is me biceps voor me rug en oh oh oh wat kon ik me rug toen niet meer goed trainen....:rolleyes: echt vele kilo,s lichter ???

Duidelijk dat het beter is om eerst je rug te pakken als je daarna nog energie hebt je biceps.

Maar als je nog een volledige biceps training kunt doen nadat je je rug aangepakt hebt , heb je geen goeie rugtraining gehad ;)

Beuken met die handel, optrekken ,optrekken, roeien, roeien en nog is roeien, en kotsen maar.... en dan nog is rustig beginnen aan je armen ???

Juist niet,
Doordat ze zo overbelast zijn zal je juist alles op je rug pakken, en zal je niks kunnen cheaten met je biceps

Juist niet. Als een spiergroep al vermoeid is, en je gaat daarna een andere spiergroep trainen waarbij je de spiergroep die al vermoeid is ook gebruikt, zal die voor vermoeide spiergroep als eerst falen. Daarom bestaat de pre-exhaustion trainingsmethode ook. Bijvoorbeeld eerst dumbbell flies doen en daarna pas gaan bankdrukken, zodat je borst faalt en niet je triceps/schouders.

gewoon een zwak excuus jongen, ik train mijn rug gemiddeld 60 minuten met zware gewichten, dan nog 30 minuten biceps met eveneens zware gewichten en dan nog wat buik, core of cardio tot mijn oogjes wegdraaien in de kleedkamers. Dan heb je goed getraind imo.
Als je biceps niet meer echt willen, sla jezelf dan even in je gezicht en geef je niet zo gemakkellijk gewonnen!
(trouwens dit werkt echt letterlijk ivm met adrenaline, probeer maar eens)

gewoon een zwak excuus jongen, ik train mijn rug gemiddeld 60 minuten met zware gewichten, dan nog 30 minuten biceps met eveneens zware gewichten en dan nog wat buik, core of cardio tot mijn oogjes wegdraaien in de kleedkamers. Dan heb je goed getraind imo.
Als je biceps niet meer echt willen, sla jezelf dan even in je gezicht en geef je niet zo gemakkellijk gewonnen!
(trouwens dit werkt echt letterlijk ivm met adrenaline, probeer maar eens)

Met platte hand of gebalde vuist?

Vaak pak ik na de rugtraining nog 4 maal 30 herhalingen met de olympische stang voor biceps. Daarmee pomp je de boel lekker op en heb je een heerlijke spierpijn. Het is alleen niet de bedoeling dat je dat weken volhoudt. Slechts af en toe en dan gewoon eens een aparte biceps dag invoeren. Heerlijk!

Na zware rugtraining heb ik toch meer zin in biceps trainen dan de triceps.
Maarja, ieder zo zijn mening he ;D

Rug en biceps niet samen doen. Niet dat je er niet op zou groeien, maar je haalt er nooit de volle potentie uit.
Compensatie vanuit je biceps zorgt er niet alleen voor dat je zwaardere gewichten kan pakken, maar ook dat je de oefeningen correct kan uitvoeren. Wat weer leid tot betere, geconcentreerdere oefeningen, meer spierbelasting, minder blesures, meer groei.

Je traint je buik toch ook op het laatst. Dat is niet omdat je dat nou zo leuk vind, maar omdat je je buik bij alle overige oefeningen moet gebruiken.

Grotere spiergroepen = meer testosteron en meer IGF aanmaak dan kleinere spiergroepen = sneller groeien :).

Zeker niet waar,

Gasten als jou zitten alleen maar op DBB en nemen maar gewoon alles aan wat er gezegd wordt van amateurs.
Die mensen die hier zitten en echt groot zijn delen meestal de kennis die zij hebben niet met iedereen.

maar zoek het maar zelf uit : )

ga jij je nou maar eerst verdiepen in wat trainingsleer etc.
daarnaast is deze leus ook een erg goede in het onwaarschijnlijke geval dat je hem snapt: je bent zo sterk als de zwakste schakel.

ga jij dus maar lekker je zwakste schakel voor vermoeien, doe je goed!

Ik doe ook mijn triceps na rug en biceps na borst.
Dat vind ik persoonlijk erg goed gaan.

Rug en biceps niet samen doen. Niet dat je er niet op zou groeien, maar je haalt er nooit de volle potentie uit.
Compensatie vanuit je biceps zorgt er niet alleen voor dat je zwaardere gewichten kan pakken, maar ook dat je de oefeningen correct kan uitvoeren. Wat weer leid tot betere, geconcentreerdere oefeningen, meer spierbelasting, minder blesures, meer groei.

Je traint je buik toch ook op het laatst. Dat is niet omdat je dat nou zo leuk vind, maar omdat je je buik bij alle overige oefeningen moet gebruiken.

Bij training van de rug gebruik je biceps toch niet zo fanatiek?
Je zult juist vooral je triceps hard nodig hebben om je rug te trainen. Dus imo kun je biceps en rug goed samen pakken.
Ik denk dat het puur psychologisch is dat je denkt dat je harder kunt als je het niet samen doet.

Bij training van de rug gebruik je biceps toch niet zo fanatiek?
Je zult juist vooral je triceps hard nodig hebben om je rug te trainen. Dus imo kun je biceps en rug goed samen pakken.
Ik denk dat het puur psychologisch is dat je denkt dat je harder kunt als je het niet samen doet.
Als je je rug aanpakt, gebruik je juist wel vooral je biceps...

Als je je rug aanpakt, gebruik je juist wel vooral je biceps...

Als je je rug traint gebruik je al je spieren ;-)

Ik dacht juist dat je vooral ook je triceps aanspreekt bij een rugtraining. Bijv. een Barbell Row, daarbij gebruik je toch rug en triceps? Wellicht ook je biceps iets, maar ik denk niet zo erg dat je die niet meer zou kunnen trainen die training.

Wat adviseer je dan samen met de rug te trainen?

Als je je rug traint gebruik je al je spieren ;-)

Ik dacht juist dat je vooral ook je triceps aanspreekt bij een rugtraining. Bijv. een Barbell Row, daarbij gebruik je toch rug en triceps? Wellicht ook je biceps iets, maar ik denk niet zo erg dat je die niet meer zou kunnen trainen die training.

Wat adviseer je dan samen met de rug te trainen?

Je kan biceps natuurlijk trainen na rug, maar bij sommigen (waaronder ikzelf) zal de biceps al zoveel energie verloren zijn, dat de biceps niet meer optimaal kan getraind worden. Mijn verdeling momenteel ziet er zo uit: Maandag: rug/hamstrings, dinsdag: borst/triceps, donderdag: benen/biceps en vrijdag: schouders/traps/kuiten.

Rug zijn vooral pullbewegingen en daar wordt bij mij vooral mijn biceps mee belast, pushbewegingen belasten dan weer meer mijn triceps.

Uiteindelijk moet je gewoon doen wat het fijnst aanvoelt voor jou ;)

Je kan biceps natuurlijk trainen na rug, maar bij sommigen (waaronder ikzelf) zal de biceps al zoveel energie verloren zijn, dat de biceps niet meer optimaal kan getraind worden. Mijn verdeling momenteel ziet er zo uit: Maandag: rug/hamstrings, dinsdag: borst/triceps, donderdag: benen/biceps en vrijdag: schouders/traps/kuiten.

Rug zijn vooral pullbewegingen en daar wordt bij mij vooral mijn biceps mee belast, pushbewegingen belasten dan weer meer mijn triceps.

Uiteindelijk moet je gewoon doen wat het fijnst aanvoelt voor jou ;)

Bedankt man. Ik zoek nog een beetje goede combinaties. Al zijn er duizenden...

Ik doe: Rug/Biceps, Schouders/Buik, Rust, Borst/Triceps, Benen.

Wil natuurlijk ook optimaal resultaat ;) Is absoluut individueel allemaal. Maar ik hoor graag goede adviezen, waar ik wat mee kan.

Mijn ideaalplaatje:
Borst,biceps,kuiten
Rug, triceps, buik
Schouders, bovenbenen

Ik geef zo elke spiergroep een juiste prikkel en voldoende rust om te herstellen.
Pak ik borst en triceps, zal ik een van de twee nooit optimaal benutten. Hetzelfde geld voor rug biceps.

Terug
Naar boven