MuscleMeat

Biden erkent Armeense genocide

Was het daadwerkelijk genocide?

  • Ja

    Stemmen: 14 87,5%
  • Nee

    Stemmen: 2 12,5%

  • Totaal stemmers
    16
  • Peiling gesloten .

Bezoekers in dit topic

Je kan solidair zijn wat je wilt. Je kan erkennen en herdenken wat je wilt. Als je als mensheid niet leert van de fouten die zijn gemaakt in het verleden en in het heden nog steeds dezelfde situaties zich voordoen, maar daar kan niks van gezegd worden want politiek.

Dan moet je gewoon je bek houden.
 
Een land dat momenteel al 20 jaar lang onder valse voorwenselen 2 onschuldige landen is binnengevallen, sindsdien het land leegtrekt van grondstoffen terwijl het de bevolking uitmoord, moet zoals Aldor al zegt idd gewoon zijn bek houden.

Sommige vinden dit soort berichten geweldig, maar het maakt Amerika alleen maar ongeloofwaardiger. Alsof Adolf Hitler opeens Stalin de les zou lezen over volkerenmoord en anti-semitisme.

En daarnaast betwijfel ik ten zeerste of senile Joe Armenië überhaupt aan kan wijzen op een kaart.
 
Als je het er niet over hebt dan kan je er al helemaal niets van leren.

De meeste Amerikanen hebben totaal geen historisch besef, maar weten wel van de Armeense Genocide, want de Kardashians. Ironisch, maar toch.
 
Wat zou de redenering zijn achter het iets blijven ontkennen van deze magnitude?
 
Alsof Adolf Hitler opeens Stalin de les zou lezen over volkerenmoord en anti-semitisme.
Ironisch genoeg hebben beide heren uitspraken gedaan waarin ze zeiden dat zo'n "gedoe" vergeten zou worden. Eerstgenoemde refereerde zelfs naar de Armeense genocide. :o
 
Wat zou de redenering zijn achter het iets blijven ontkennen van deze magnitude?

Simpel, het is geen genocide.

En ieder persoon die een beetje de geschiedenis kent van die regio weet dit donders goed.

Ik wil hier absoluut geen leed bagatelliseren maar als jij een opstand begint dan kun je verwachten dat je het land wordt uitgezet. Tijdens de uitzetting hebben Turken (burgers) wraak genomen op sommige Armenen. Maar wat wil je als je een paar maanden daarvoor onder het mom van ‘wij beginnen een opstand’ je Turkse buren waar je al honderden jaren mee samen in een gemeenschap leeft probeert uit te roeien? Ja, juist. Dan ga je vroeg of laat de kogel krijgen.

Maar om te zeggen dat dit op georganiseerd niveau is gebeurd? Nee, dat is onzin.

Wat ook erg opvallend is, is dat Armenië ver uit de buurt blijft voor een gemeenschappelijk onderzoek met Turkije. Turkije heeft eerder aangeven ieder uitkomst van dat onderzoek te accepteren.
Maar Armenië heeft nooit een onderzoek willen instellen samen met Turkije.
Wel moddergooien want dat brengt publiciteit. Kennelijk is niemand geïnteresseerd in de feiten.

Ik vind dat Turkije lekker z’n middelvinger moet opsteken en zich niet zo druk moet maken om dit politieke pressiemiddel. Want dat is het enige wat van belang is. Kijk maar eens naar de landen die deze onzin hebben ‘erkend’.

Ohja: ik heb eerder strafpunten gekregen vanwege mijn standpunt op dit forum. Als dit nogmaals gebeurd dan mogen jullie mijn account verwijderen. Democratie a la ‘my way or the highway’ kan ik elders ook krijgen.

"Wie zonder zonde is werpe de eerste steen."
 
Simpel, het is geen genocide.

En ieder persoon die een beetje de geschiedenis kent van die regio weet dit donders goed.

Ik wil hier absoluut geen leed bagatelliseren maar als jij een opstand begint dan kun je verwachten dat je het land wordt uitgezet. Tijdens de uitzetting hebben Turken (burgers) wraak genomen op sommige Armenen. Maar wat wil je als je een paar maanden daarvoor onder het mom van ‘wij beginnen een opstand’ je Turkse buren waar je al honderden jaren mee samen in een gemeenschap leeft probeert uit te roeien? Ja, juist. Dan ga je vroeg of laat de kogel krijgen.

Maar om te zeggen dat dit op georganiseerd niveau is gebeurd? Nee, dat is onzin.

Wat ook erg opvallend is, is dat Armenië ver uit de buurt blijft voor een gemeenschappelijk onderzoek met Turkije. Turkije heeft eerder aangeven ieder uitkomst van dat onderzoek te accepteren.
Maar Armenië heeft nooit een onderzoek willen instellen samen met Turkije.
Wel moddergooien want dat brengt publiciteit. Kennelijk is niemand geïnteresseerd in de feiten.

Ik vind dat Turkije lekker z’n middelvinger moet opsteken en zich niet zo druk moet maken om dit politieke pressiemiddel. Want dat is het enige wat van belang is. Kijk maar eens naar de landen die deze onzin hebben ‘erkend’.

Ohja: ik heb eerder strafpunten gekregen vanwege mijn standpunt op dit forum. Als dit nogmaals gebeurd dan mogen jullie mijn account verwijderen. Democratie a la ‘my way or the highway’ kan ik elders ook krijgen.

"Wie zonder zonde is werpe de eerste steen."
Ben jij toevallig Turks?
 
Ohja: ik heb eerder strafpunten gekregen vanwege mijn standpunt op dit forum.
Voor het 'ontkennen' van de Armeense genocide? Lijkt mij stug

Ach ja, mij kan het niet zoveel interesseren. Of de Armenen nou alle Turken over de kling jagen of de Turken alle Armenen over de kling jagen. Het is een ver van mijn bed show. Zolang men hier maar normaal doet vind ik alles best.

Inb4 permban voor bespreken strafpunten.
 
Dat aantal viel wel mee idd.

Waren er maar 1 miljoen ofzo.

zoveel armenen bestonden er toen niet eens. Dit is het hele probleem. Iedereen blaat elkaar na.

Verwonderlijk dat mensen die nog net z’n naam kunnen spellen hier op een sportforum dit soort ‘beladen’ discussies gaan voeren. Echt, sommige hier hebben verborgen talenten.
 
Als je de Grieken en Arameeërs erbij opteld ga je ruim over de 2 miljoen heen dacht ik.

Hebben we ook nog Grieken uitgemoord? :roflol:

Nog belangstellenden die zich willen aansluiten als slachtoffer?
 
Simpel, het is geen genocide.

En ieder persoon die een beetje de geschiedenis kent van die regio weet dit donders goed.

Ik wil hier absoluut geen leed bagatelliseren maar als jij een opstand begint dan kun je verwachten dat je het land wordt uitgezet. Tijdens de uitzetting hebben Turken (burgers) wraak genomen op sommige Armenen. Maar wat wil je als je een paar maanden daarvoor onder het mom van ‘wij beginnen een opstand’ je Turkse buren waar je al honderden jaren mee samen in een gemeenschap leeft probeert uit te roeien? Ja, juist. Dan ga je vroeg of laat de kogel krijgen.

Maar om te zeggen dat dit op georganiseerd niveau is gebeurd? Nee, dat is onzin.

Wat ook erg opvallend is, is dat Armenië ver uit de buurt blijft voor een gemeenschappelijk onderzoek met Turkije. Turkije heeft eerder aangeven ieder uitkomst van dat onderzoek te accepteren.
Maar Armenië heeft nooit een onderzoek willen instellen samen met Turkije.
Wel moddergooien want dat brengt publiciteit. Kennelijk is niemand geïnteresseerd in de feiten.

Ik vind dat Turkije lekker z’n middelvinger moet opsteken en zich niet zo druk moet maken om dit politieke pressiemiddel. Want dat is het enige wat van belang is. Kijk maar eens naar de landen die deze onzin hebben ‘erkend’.

Ohja: ik heb eerder strafpunten gekregen vanwege mijn standpunt op dit forum. Als dit nogmaals gebeurd dan mogen jullie mijn account verwijderen. Democratie a la ‘my way or the highway’ kan ik elders ook krijgen.

"Wie zonder zonde is werpe de eerste steen."
Turkije steekt zijn middelvinger naar de Armenen al een tijdje op, zowel sinds de genocide als tegenwoordig in Azerbaijan. Als ik mij niet vergis was jij ook inderdaad Turks, dat verklaart wel een hoop.
 
Hebben we ook nog Grieken uitgemoord? :roflol:

Nog belangstellenden die zich willen aansluiten als slachtoffer?
Als ik iets te leren krijg op school neem ik dat voor waar aan. Het is wel al bijna 30 jaar geleden. tymboo jij bent toch docent geschiedenis, welke nationaliteiten zijn toen vervolgd?
 
Back
Naar boven