XXL Nutrition

Bier & shakes

• Topic Starter Topic Starter
ik zei toch net dat melk alcohol neutraliseert.

Maar doe maar niet zo stoer. Voordat ik serieus aan mijn lichaam ging werken was 8 flesjes mijn indrinken, niemand die daar van op keek bij ons in ut dorp.

Het gaat niet om stoer doen:S

een biershake is de enige echte oplossing voor jou

Laatst bewerkt:
Hha +1 voor sommige reactie's :p

En hangt af van persoon tot persoon, de een heeft sterke lever en/of nieren en de ander mag zelfs geen shakes drinken omdat het te schadelijk is voor je lever/nieren..

Wat betreft je alcohol gebruik kan het je in een katabole fase brengen MAAR Echt niet voor lang als je maar water drinkt tussen je bier door zodat je niet uitdroogt :p

Ikzelf vindt als je BB serieus wil doen geen bier, is perfect mogelijk maar veel saaiere Feestjes..
Dus daarom zie ik de Breedste Buff's van in men Gym bier ZUipen* :d

Besluit :
Mag/kan wel wel opletten voor je lever/nier dus misschien binnen 2 maand eens bloedtest doen?

Hallo,

Ik heb een vraagje.
Vrijdag en zaterdag ga ik meestal uit en daar komt natuurlijk ook het enige bier bij kijken:P
Is het mogelijk om shakes en bier te combineren.
Wat zijn de effecten etc?

Ikzelf neem altijd de neutrale smaak whey met bier
Ook wel es gemixt met choco maar dat was raar.

OT: Appelbreezer mixen met aardbei whey is ook erg lekker:nanner:

Als je twee keer per week drinkt heeft het sowieso geen zin om serieus met je sport bezig te zijn en shakes te nemen. Alchocol moet afgebroken worden en in die dagen erna gaat je lichaam zeker geen spieren opbouwen. Daarnaast zorgt vooral bier voor een verhoging van je oestrogeen (vrouwelijk hormoon).

Kortweg... KIES! Of vaak bieren of groeien en als je denkt dat het beide kan......

Bier stuurde mij 450kg spiermassa. Ik vond dat geweldig!

ps: om het nog nuttig te maken, als je toch wilt combineren neem dan alleen wat whey na je training.

Laatst bewerkt:
Drink gewoon minder. Klaar.

Ben je stom ofzo ? Hij bedoelt dat hij shakes mag nemen bv en dan erna mag drinken. Dus een shake voor je uitgaat en daarna bier.

:o

Alleen ik zou geen shakes nemen omdat alcohol toch eiwitten synthese plat legt.
voordat die shake verteerd is en ook gebruikt gaat worden voor eiwit synthese is de alcohol alweer uitgewerkt hoor..
En dat het de eiwitsynthese helemaal plat legt is grote onzin, dan zou je namelijk dood gaan als je even een avondje doorzet.. dan ben je soms wel tot de volgende ochtend nog beetje dronken/aangeschoten en zou je dus heel die tijd geen enzymen enzo maken, onzin.
Wel zijn er onderzoeken dat regelmatig alcohol gebruik het testosteron level verlaagd en oestrogeen verhoogd, met als gevolg dat je inderdaad minder spier aanmaakt. (en manboobs krijgt)

[Link niet meer beschikbaar]

oftewel

Devotion Wodka :p Wodka met caseine drinken :p

haha gast serieus , jij bent zeker al van de kaart na 2 biertjes juist?of ben je lid van de AA ?

Ik zuip jou eruit als ik wil. Maar als je serieus wil trainen, moet je echt geen 14 bier op een avond gaan drinken.

Ten eerste zet het gewoon vet aan, ten tweede kun je de dag erna nooit goed trainen, ten derde heeft je lichaam hierdoor geen mogelijkheid om te herstellen.

maximaal 2 glazen per dag is echt het uiterste maximum als je in shape wil blijven..en trust me: i've been there

Het wordt er niet beter van, maar man wat doen sommigen hier dramatisch over alcohol zeg.

Ik heb al 4 maanden ofzo geen alcohol aangeraakt...

feelsbadman.

als je 2 glazen bier op een dag drinkt, gaat het al richting verslaving hoor..
als je in shape wilt blijven max een paar in t weekend...

Het wordt er niet beter van, maar man wat doen sommigen hier dramatisch over alcohol zeg.

Genoeg malloten hier die lopen te zeuren of ze hun waardeloze supplementjes nou 10 minuten of 20 minuten voor de training moeten nemen. En of ze die whey met water of magere melk moeten drinken.....dat is pas gerommel in de marge met een marginaal effect. :(

Maar ondertussen wel 14 bier zuipen op een avond? En dat het hele weekend? Ik weet wel waar je meer gains mee haalt. :D

Genoeg malloten hier die lopen te zeuren of ze hun waardeloze supplementjes nou 10 minuten of 20 minuten voor de training moeten nemen. En of ze die whey met water of magere melk moeten drinken.....dat is pas gerommel in de marge met een marginaal effect. :(

Maar ondertussen wel 14 bier zuipen op een avond? En dat het hele weekend? Ik weet wel waar je meer gains mee haalt. :D

als ik 32 ben dan ga ik mij ook niet elk weekend kapotzuipen :p nu er nog ff van profiteren he

Ik dronk voor mijn roa kuur echt heel veel iedere zaterdag, en ook altijd wat biertjes op de vrijdag. Kan prima, als is het natuurlijk niet aan te raden. Shakes voor het uitgaan etc. hebben wel nut, alcohol legt niet de eiwitsynthese volkomen plat, maar een degelijke dosis alcohol verlaagt de skeletspiereiwitsynthese tot iets van 60-65% na 24 uur en heeft met name impact op de spieren die veel fast-twitch vezels bevatten.

Vorig jaar was ik een echte binge-drinker. Iedere zaterdag dronk ik 20 + alcoholische consumpties en dit merkte ik in massa gains en kracht gains. Ik ging nauwelijks vooruit terwijl ik wel zwaarder (vetter) werd. Vaak voelde ik me nog 2 tot 3 dagen na de zaterdagen ronduit slecht en alsof ik gewoon een permanente kater had. Ik ben nu ouder en wijzer geworden en drink nog maar sporadisch (iets) te veel. Ik houd mezelf nu over het algemeen aan 5 alcoholische consumpties, ongeveer 1 keer in de 2 weken. Ik merk hier de dag erna niks van, laat staan dat ik het nog 2 of 3 dagen later merk. Het gaat nu ook een stuk beter met mijn lichaam en krachtgains.

Edit: dat vetter worden kwam overigens vooral door het dronken snacken na het uitgaan en de vetzucht op de dag na het zuipen.

Laatst bewerkt:
Kijk als je alcohol hebt genuttigd wil je lichaam dit zo snel mogelijk kwijt, omdat het lichaam dit als een gevaar ziet (want alcohol is giftig). Om deze reden legt het de afbraak van andere voedingstoffen (waaronder eiwit) stil totdat de alcohol is afgebroken.

Kijk als je alcohol hebt genuttigd wil je lichaam dit zo snel mogelijk kwijt, omdat het lichaam dit als een gevaar ziet (want alcohol is giftig). Om deze reden legt het de afbraak van andere voedingstoffen (waaronder eiwit) stil totdat de alcohol is afgebroken.

Nee. En dat had je ook zelf kunnen bedenken, eiwitten worden namelijk niet afgebroken door de lever, dus dat is de reden niet. Er vind sowieso geen complete stillegging plaats.
De reden dat alcohol de skekeletspiereiwitsynthese met name beinvloedt, is omdat zijn metabolieten, met name ethanal en acetaat, mTOR verstoren. En mTOR heeft een belangrijke rol bij de eiwitsynthese.

Terug
Naar boven