AndroidHealthClinic

Bier & shakes

voordat die shake verteerd is en ook gebruikt gaat worden voor eiwit synthese is de alcohol alweer uitgewerkt hoor..
En dat het de eiwitsynthese helemaal plat legt is grote onzin, dan zou je namelijk dood gaan als je even een avondje doorzet.. dan ben je soms wel tot de volgende ochtend nog beetje dronken/aangeschoten en zou je dus heel die tijd geen enzymen enzo maken, onzin.
Wel zijn er onderzoeken dat regelmatig alcohol gebruik het testosteron level verlaagd en oestrogeen verhoogd, met als gevolg dat je inderdaad minder spier aanmaakt. (en manboobs krijgt)

alcohol alweer uitwerkt ? Als iemand even in het weekend 8-10 pils achter over gooit dan duurt dat wel eventjes.

8x1.5=12 uur. :rolleyes:

drink gerust eens een of twee pintjes maar meer is niet goed wegen junk calorieen ;)
neem gerust shakes, ik zou ze nu wel niet gaan mengen, ik zou zeggen min 2 uur ervoor

drink gerust eens een of twee pintjes maar meer is niet goed wegen junk calorieen ;)
neem gerust shakes, ik zou ze nu wel niet gaan mengen, ik zou zeggen min 2 uur ervoor

Jij hebt dus echt geen enkele van de vorige posts + de gegeven links gelezen en toch reageer je? Ohyou.

dat het al gegeven is kan zijn, al het dan nog is eens gezegt wordt kan dit bij mijn weten geen kwaad, incompleet is ook geen probleem niet correct daarentegen wel, verklaal aub.

Nee. En dat had je ook zelf kunnen bedenken, eiwitten worden namelijk niet afgebroken door de lever, dus dat is de reden niet. Er vind sowieso geen complete stillegging plaats.
De reden dat alcohol de skekeletspiereiwitsynthese met name beinvloedt, is omdat zijn metabolieten, met name ethanal en acetaat, mTOR verstoren. En mTOR heeft een belangrijke rol bij de eiwitsynthese.

Oke, ik had het inderdaad niet helemaal goed. Aanschouw:

''7. Aminozuur-metabolisme (midden onder)
Eiwitten worden in het maagdarmkanaal gesplitst en als aminozuur opgenomen. In de levercellen kunnen nu de volgende
processen plaatsvinden:
- Desaminering: de amino-groep wordt afgesplitst en het vrijkomende NH3 (dat zeer schadelijk is) wordt omgezet in ureum dat
via het bloed de nieren bereikt en wordt uitgescheiden. Het gedesamineerde molecuul kan worden geoxydeerd via de Krebscyclus
of worden omgezet in glucose (gluconeogenese) of vetten (lipogenese).
- Transaminering: hierbij wordt de aminogroep verplaatst zodat een ander aminozuur kan worden gevormd. Dit is alleen
mogelijk voor de non-essentiële aminozuren (essentiële aminozuren moeten in het voedsel aanwezig zijn want deze kunnen niet
in het lichaam worden gevormd).Bij transaminering ontstaan ketozuren.
- Aminozuren zijn substraat voor eiwitsynthese in de lever (zie punt 6).
In de lever kunnen geen eiwitten worden opgeslagen!''

De lever heeft dus wel een rol in de assimilatie van non-essentiële amino's, alleen zijn deze van niet zo'n groot belang voor de spieren.

Ja, maar eiwitten zelf worden niet afgebroken in de lever. :) Komen sowieso heel andere enzymen bij kijken.

Desaminering vindt overigens alleen plaats bij een teveel aan eiwit naar mijn weten, niet echt belangrijk als je het puur bekijkt voor eventuele massaverlies.

Laatst bewerkt:
Sinds ik me whey met bier meng, maak ik de gains van me leven.

En voor de verandering kun je je shake ook eens met jenever maken in plaats van bier

0823-situation-vodka-exd-credit.jpg

Voor de echte die-hards.

wat voor shakes? wheyshake is maar 100 kcal. net zoals een glas bier. je gaat niet opeens dik worden omdat je shakes neemt. wel als je heel veel drinkt, daar heeft een shake niks mee te maken.

gewoon rode wijn zuipen, dan verminderd de eiwitsynthese zowiezow niet

Terug
Naar boven