XXL Nutrition

Big Boy Basics

GD2012

Novice
Waardering
0
Lengte
1m84
Massa
90kg
Dag iedereen. Ik ben hier vrij nieuw (in de zin van nog geen topics). Train wel al een aantal jaren en lees regelmatig op dit forum. Nu ben ik vorige week met Big Boy Basics van Chad Waterbury begonnen en vroeg me af of hier mensen ervaring hebben met dit schema. Ik had namelijk vandaag het probleem dat ik bij 8x3 bij bench enkel de eerste 4 sets haalde binnen de voorgeschreven rustijd (60 sec.). Heeft er hier nog iemand dergelijke ervaringen?

Dan ben je gewoon met te veel gewicht begonnen.

If you reach failure, decrease the load by 5% for the next workout the following week. If you don’t feel like you're approaching failure on the last rep of the last set, increase the load 5% for the next workout the following week.

Als je al bij de vierde set failt, mag je er volgens mij wel meer van af doen.

• Topic Starter Topic Starter
Ja dat van te zwaar begonnen had ik ook besloten en heb er inderdaad redelijk wat af gedaan toen. Vond het gewoon raar omdat er wordt aangegeven te beginnen met je 5RM en ik was begonnen met men 7RM. Ga in elk geval wel lichter beginnen.

Zie mezelf dit ook niet doen met mijn 5RM :)

Ben niet vertrouwd met Big Boy Basics, maar weet wel dat Waterbury een groot voorstander is van antagonistentraining... Wie weet is het de bedoeling om afwisselend een set van antagonisten te doen?

1 set bench - 60 sec rust - 1 set rows - 60 sec rust - 1 set bench... Zou iets logischer klinken?
Lijkt me anders ook vreemd om maar 60" rust te hebben op zo'n trainingsschema.

Terug
Naar boven