AndroidHealthClinic

Black Friday deals 2019

Status
Niet open voor verdere reacties.
Iron Maiden :roflol:

giphy.gif

Ik was meer een Michael Jackson fan in die tijd :emo:

Nonkel, 1 van België haar mooiste woorden :D

Iron Maiden vind ik toch wel echt een topband.

Ik hoopte stilletjes als kind, dat bij felle onweer Eddie ging komen :D:D

Dat denk ik niet, ik heb beiden meegemaakt en eerlijk gezegd was ik meer van het buitenspelen, hutten bouwen en lol trappen dan van de Nintendo. Je doet er in die jonge jaren een hoop sociale vaardigheden mee op en de manier waarop kinderen nu veelal opgroeien met hun snufferd in een beeldscherm zorgt imo alleen nog maar voor verdere individualisatie en ook een zeer vertekend beeld van de realiteit.

Geluk is een moeilijk te omschrijven iets en nog lastiger te kwalificeren/kwantificeren, maar ik durf wel te stellen dat de meeste jeugd die zo opgroeid als ze dat nu doen, het lastiger zullen gaan krijgen ten opzichte van de generaties die al wat ouder zijn. Dat gezegd hebbende hebben wij als nieuwkomers met de digitale revolutie natuurlijk ook een strijd moeten leveren tegen de gevestigde oudere orde. Zij hebben dat dan weer in mindere mate, omdat opa en oma straks prima digitaal ingevoerd zijn. Maar waar gaat het de komende decennia naartoe met de verdere digitalisering en vooral AI.

Leuk onderwerp wel en alweer behoorlijk off-topic :p

Ik ben zelf opgegroeid in de 80's, maar met name 90's en zie toch wel veel parallellen met nu. Ik heb 3 mannelijke, oudere pubers rondlopen die in grote lijnen toch wel hetzelfde doen als ik deed, enkel in een ander tijdsbeeld.
Het zijn 3 jong volwassen kereltjes die denk ik wel symbool kunnen staan voor deze tijd ; zeer bedreven op social-media en op de PS, etc., maar zeker ook altijd veel buiten gespeeld en tegenwoordig veel chillen met vrienden, uitgaan en experimenteren. Eigenlijk dus net als ik deed samen met mijn vrienden een jaar of 25 terug, maar dan wel gebruikmakend van de huidige technologie.
Net als mijn ouders vroeger heb ook ik de zorgen over hun toekomst en vraag me vaak af of het wel goed gaat komen. Dat komt denk ik echter meer omdat ik zelf ook niet altijd de slimste dingen deed, maar ik uiteindelijk wel 'het geluk' had de juiste mensen op de juiste tijd te ontmoeten.
Ik vermoed zomaar dat wanneer zij ouder zijn, zij weer dezelfde zorgen zullen hebben over hun kinderen zoals ik nu heb, maar enkel weer in een ander tijdsbeeld.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Naar boven