MuscleMeat

Blessure door hammer curl?

tclaesse

Cool Novice
Waardering
0
Hallo,

Sinds enkele weken heb ik in de rechteronderarm last wanneer ik gewichten optil. Vermoedelijk is dit te wijten aan de hammer curl die ik in die periode deed (tevoren nooit last van gehad). Til ik iets zwaarder dan pakweg 2 kg dan voel ik het zolang ik het gewicht in de hand heb. Leg ik het neer dan is de pijn ook direct weg. Serieus veel pijn doet het evenwel niet maar het hindert wel (zeker bij barbell curl en bench press). Ik heb er reeds spierbalsem voor gebruikt maar het helpt of verzacht zelfs niet. Zou het kunnen dat de arm (door de hammer curl?) geforceerd is? Reacties welkom!

Heb dat vroeger ook een tijdje gehad, zijn tekenen van overbelasting. Lichter trainen en/of wat rust inlassen.

Effe weekje niet trainen , trekt wel bij;)

Het heeft toch even geduurt, dacht een maand. Vooral zware bb curls deden enorme pijn.

heb ik ook gehad en als je duwt op je onderarm doet het ook pijn.. gewoon de hammer curls vervangen door een kabel oefening en bij het benchen de barbell niet hard vasthouden, maar meer gewoon op je hand laten rusten.. ofwel je duim er niet rond doen, maar naast je wijsvinger leggen zodat je er niet in kan knijpen..
nu doet het nog niet veel pijn, maar het zal alleen maar verergeren.. en als mijn tips niet helpen, een paar weken heel licht trainen..

• Topic Starter Topic Starter
heb ik ook gehad en als je duwt op je onderarm doet het ook pijn.. gewoon de hammer curls vervangen door een kabel oefening en bij het benchen de barbell niet hard vasthouden, maar meer gewoon op je hand laten rusten.. ofwel je duim er niet rond doen, maar naast je wijsvinger leggen zodat je er niet in kan knijpen..
nu doet het nog niet veel pijn, maar het zal alleen maar verergeren.. en als mijn tips niet helpen, een paar weken heel licht trainen..

ok bedankt en ja het doet idd pijn als ik er op duw. Begin vanaf september terug serieus te trainen, hopelijk is het daartegen beter. Doncorleone, kwam het dan ook door de hammer curl bij jou?

Ik heb hetzelfde... en dan inderdaad vooral bij de hammer curl. in mijn linker onderarm.. Als ik mijn palm naar boven heb, dan zit het aan de binnenkant ongeveer in het midden...

• Topic Starter Topic Starter
Ik heb hetzelfde... en dan inderdaad vooral bij de hammer curl. in mijn linker onderarm.. Als ik mijn palm naar boven heb, dan zit het aan de binnenkant ongeveer in het midden...

Niet zozeer als ik m'n palm naar boven draai maar algemeen bij het tillen van een gewicht. Rusten zeker pfff....Of zijn er toch goeie goedkope zalfkes misschien?

bij de hammer curl deed ie idd het meest van al pijn.. in het begin toch, later was het bij bijna iedere oefening en zelfs als ik de schijven moest veranderen op een barbell ging het bijna niet meer
wat ook geholpen heeft is de onderarmen trainen.. gewoon na iedere training een paar onderarm oefeningen.

ik denk dat het is omdat je je onderarmen overbelast, er wordt wel gezegd dat ze altijd meegetraind worden in iedere oefening maar jah

zalf gaat niet echt helpen denk ik, heb ook verschillende zalven geprobeerd, maar ze hielpen niet

gewoon enkele weken licht trainen en je onderarmen meetrainen

Terug
Naar boven