AndroidHealthClinic

blessure en toch sporten

truffeltje

Novice
Waardering
0
Lengte
1m60
Massa
50kg
hoi allen,
eerst even kort voorstelrondje:
ik ben een (kleine) dame die erg van sporten (met name cardio) houdt en een rotperiode heeft meegemaakt. erg lang verhaal echter beknopt: verkeerde medicijnen van de huisarts-> verlamd op de intensive care en nu dus weer aan het opkrabbelen.

Het probleem is dat ik door vergiftiging vd huisarts een bepaald dieet heb waardoor ik dus niet teveel (lees weinig) eiwitten mag eten.

Nu heb ik tot overmaat van ramp ook nog een shinsplit (scheenbeen-blessure) opgelopen..nou heb ik dus oa de vraag..hoe kan je cardio doen met een scheenbeenblessure? (heb uiteraard al contact met podoloog ed)? tevens vraag ik me af waar je betrouwbaar nog supplementen kan bestellen..jaren geleden ging ik in Hilversum naar de smartshop voor stackers met epedra. Maar dat is nu verboden en zelf heb ik het idee dat verkopers nu er net zo weinig van weten als ik of dat ze gewoon troep (poeder uit een tlbuis oid) verkopen. Inmiddels heeft de huisarts me al bijna doodgemaakt dus nu graag iemand die weet wat hij verkoopt.
hoor graag advies welke cardio nog kan en wat betrouwbare verkooppunten zijn
groetjes

Zo je hebt heel wat meegemaakt. :(

Goed dat je het sporten op wil pakken. Heb je met de shin splint last met hardlopen?
Mogelijk zou je dingen als fietsen, crosstrainer of roeien wel kunnen doen qua cardio.

Doe je ook kracht training? Zeker de moeite waard als je ook af wil vallen (gezien ik stackers met efedra lees....). Meer spieren = hogere verbranding. ;) En daarbij levert het je ook een mooi figuur op. Wie weet raak je dan ook nog eens verslaafd aan krachttraining.

In ieder geval succes.

bij mij op de sportschool heb je van die fietsen waarmee je met de armen ipv benen moet fietsen.
Geen idee hoe dit heet. zie foto hieronder.
je zou ook normaal kunnen fietsen maar geen idee hoeveel kracht je pin aankan.
ik zou je streng tegen adviseren niet te gaan hardlopen of bijv sqauten.
tijdens hardlopen krijg je scheenbeen veel schokken te voorduren, vooral je dik bent.
squaten hetzelfde.
wat je wel kan trainen is je bovenlichaam.
probeer dat dan zoveel mogelijk zitten te doen zodat min mogelijk druk op je scheenbeen komt.

succes.

http://www.herculespower.nl/images/Technogym Top fiets voor armen.jpg

• Topic Starter Topic Starter
bedankt voor de tips. Krachttraining doe ik er sowieso bij. Niet zozeer omdat ik het echt leuk vind maar wel omdat ik 'gestroomlijnder/strak'wil worden. Cardio vind ik echt leuk om te doen. Ik ben vanochtend gaan spinnen zonder spinschoenen maar gewoon met gympen. ik heb mijn voet toen heel ver naar voren gezet waardoor ik voornamelijk om mijn hak kracht zetten. Dit ging nog wel redelijk. Ik had iniedergeval geen pijn! Wat zijn jullie schema's met sporten in relatie tot kracht en cardio? je leest elke keer weer andere dingen. hoevaak en hoelang cardio voor het afvallen en hoelang en hoevaak kracht voor 'strak'worden.
Tevens heb ik nog een vraag over de hartslag. Je hoort 2 dingen; op 70% van je volle hartslag verbrand je vet en val je af..anderzijds; als je minder kcal eet dan je verbruikt val je af.
als ik een uur op vol vermogen cardio doe verbrand ik volgens mijn polar meer kcal dan als ik op 70% doe... wellicht weten jullie het antwoord?

Laat aub de stackers staan. Op 70% verbrand je relatief meer vet, maar hoe hoger de intensiteit hoe meer je verbrand. Het worden dan alleen relatief meer koolhydraten.

Terug
Naar boven