AndroidHealthClinic

Blijf hangen op gewicht , oorzaak eten of schema?

Volkswagen

Novice
Waardering
0
Lengte
1m89
Massa
71kg
Hallo, Ik zou graag jullie hulp willen want ben al meerdere sites en forums af gegaan maar word nergens wijzer op. Mijn doel is om rond de 77 kilo (aan)te komen. Zelf ben ik nu 70 kilo. Dit wisselt nog wel eens. Cardio doe ik niet want dan val ik meteen af. Ik sport drie keer per week, met als krachtschema:

1e dag benen, 70 min dag rust 2e dag borst, triceps en schouders. 70min dag rust 3e dag biceps, rug en buik 70 min dag rust en dan zo weer door.

eet patroon:
ontbijt, 1 boterham (alles met beleg) tussendoor 2 boterhammen met banaan dan 3/4 boterhammen middag eten met halve liter melk tussendoortje banaan of koek avond eten een gewone maaltijd, vlees aardappels groenten. daarna bak kwark 250 gram met muesli en bosbessen. soms nog wat chips extra Dit alles kom ik niet meer van aan i.v.m snelle stofwisseling.

Ik ben zelf 1.89 en 21 jaar oud dus kan het extra gewicht goed gebruiken. Ik gebruik geen shakes of extra middelen. Wat raden jullie mij aan? m.v.g Fabrice

Het is wel eenvoudig om dit te wijten aan een te snelle stofwisseling.
Feit is dat je niet genoeg binnenkrijgt in verhouding met je verbranding. Enige wat er dus op zit is meer eten.

1 boterham als ontbijt? Daar kom ik niet voor uit mijn bed! Eet eens een pak meer en geen boterhammen maar kip en rijst, Brinta, eieren,noten, pasta... en vooral geen pindakaas vergeten!

Je gaat echt meer moeten eten en mss best een voedingsschema opstellen!

je eet te weinig.

elke ochtend 500ml melk + brinta jonguh. Eiwitten+kcal+langzame koolhydraten

Ik dacht ook dat ik veel at. Ik at nooit ontbijt, heel mijn 31 jarige leven niet. Altijd mager geweest wel gespierd.

Tot ik mijn leven wilde omgooien 7 weken geleden.
Ik keek wat ik werkelijk van calorieën binnen kreeg, zat op 2200 hoor. Veel te weinig dus terwijl iedereen zei dat ik veel at.
Ondertussen in die twee maand met bulken en trainen heeft mijn lichaam zich aangepast.
Mijn ontbijt alleen al begint om en bij de 800 kcals.
Zit nu gemiddelde aan 3600 kcals per dag en Mijn lichaam is aant veranderen.

Als ik jou voeding op een dag zie, snap ik niet dat je geen honger hebt. veel meer eten! Veel koolhydraten en veel eiwitten

Lees eerst eens de startersguide door, begin daarna met een goed schema(geen 3 daagse split onzin) en begin met eten.

• Topic Starter Topic Starter
Okee bedankt voor de reacties allemaal:)

Brinta krijg ik niet weg, al geprobeerd... Op alle mogelijke manieren.
Dus zowiezo van 5 boterhammen naar 7 gaan en deze besmeren met kip en pindakaas enzo
Dingen zoals appelstroop en smeerworst mag dat ook? Hagelslag is te vet zeker

En wat is er slecht aan die drie daagse split? Deze spiergroepen kreeg ik van een instructeur omdat ik nog niet echt een ervaren fantieke sporter ben. Al hoewel ik wel echt ervoor ga als ik in de sportschool ben.

En nog een vraag , weightgainer na het sporten, is dat aan te raden? Zoja voorkeuren van jullie?

Hoor het graag

Gr fabrice

ik zou gewoon havermout eten met misschien wat whey erdoor voor sochtends en veel kip rijst groente en andere bronnen van koolhydraten en eiwitten. wat je nu eet is nog minder dan mijn neefje van 8.
owja, nog een goede tip: www.myfitnesspal.com om al je voeding bij te houden, zo weet je wat je naar binnen stopt.

• Topic Starter Topic Starter
Oke thanks,

Net even berekend, ik eet dus maar 1652 cal per dag... erg slecht.
Ik maar denken dat met die kwark en 7 boterhammen wel goed zat...???

Havermout en Brinta krijg ik niet weg, krijg ik kokhals neigingen van. Lees veel goede dingen over weight gainers, is dit wat?

En whey perfection krijg ik een hele pot van een vriend van me, waarmee kan ik dat goed mixen?

Okee bedankt voor de reacties allemaal:)

En wat is er slecht aan die drie daagse split? Deze spiergroepen kreeg ik van een instructeur omdat ik nog niet echt een ervaren fantieke sporter ben. Al hoewel ik wel echt ervoor ga als ik in de sportschool ben.

Gr fabrice

Omdat je nog niet zo ervaren moet je dus juist geen split gaan doen. Het wordt tijd dat ze die halfzachte instructeurs eens ontslaan met hun waardeloze adviezen. Full body zal je het beste resultaat geven, zeker ten op zichte van een split.

Okee bedankt voor de reacties allemaal:) Brinta krijg ik niet weg, al geprobeerd... Op alle mogelijke manieren. Dus zowiezo van 5 boterhammen naar 7 gaan en deze besmeren met kip en pindakaas enzo Dingen zoals appelstroop en smeerworst mag dat ook? Hagelslag is te vet zeker En wat is er slecht aan die drie daagse split? Deze spiergroepen kreeg ik van een instructeur omdat ik nog niet echt een ervaren fantieke sporter ben. Al hoewel ik wel echt ervoor ga als ik in de sportschool ben. En nog een vraag , weightgainer na het sporten, is dat aan te raden? Zoja voorkeuren van jullie? Hoor het graag Gr fabrice

Tip: Als je brinta en havermout niet weg krijgt ( ik heb het zelfde probleem, vind het gewoon echt niet te eten)

Gooi dit smorgens door je whey shake: http://xxlnutrition.com/nl/nld/xxl-nutrition/perfect-oats

Het is heel fijn gemalen havermout waardoor je het zo weg drinkt en zit nauwelijks smaak aan.

Je ontbijt moet minimaal bestaan uit

Whey
Koolhydraten zoals havermout/brinta en misschien nog een banaan

Dan heb je een goed ontbijt.

Die Perfect Oats kun je ook tussendoor nog een keer nemen met een shake, bijv pre work out of post workout samen.

Met deze oats maak je je eigen natuurlijke weightgainer zonder toegevoegde suikers en ook nog voor een lagere prijs. Dus altijd de beste keuze.

Maar bottom line: MEER eten en de juiste voedingskeuze maken. Goede koolhydraten zijn minstens zo belangrijk als eiwitten en goede vetten. Alles moet in redelijk in balans zijn.

Ik ben benieuwd naar je voedingsschema dat je in elkaar gaat zetten nu en hier in jouw topic aan ons gaat laten zien !! ;)

Terug
Naar boven