XXL Nutrition

Blijf hangen op het zelfde gewicht

Gast 111303

Novice
uitgeschakeld
Waardering
0
Lengte
1m67
Massa
65kg
Vetpercentage
15%
Hallo,

Ik train nu al een jaar en het gaat opzich lekker. Een half jaar ging het goed qua het opbouwen van het gewicht. Maar nu blijf ik al 2 maanden hangen bij bijv. bankdrukken op 40 kilo. Dit heb ik met meerdere oefeningen (niet met 40 kilo natuurlijk bij elke oefening, maar dat ik blijf steken bij hetzelfde gewicht).

Hebben jullie hier tips over zodat ik toch weer een beetje vooruitgang kan boeken?

Met vriendelijke groeten,

DeLezz

40 kg je max of series met 40kg? want als je series heb ligt het eraan hoeveel herhalingen je maakt om te kunnen bepalen hoe je hem zwaarder kan pakken.

zelf doe ik altijd bijvoorbeeld als ik 3x10 kan dat ik een 4e extra serie doet en dan zwaarder met het minimaalste verschil en dan gewoon tot feallure en dit een aantal trainingen tot je deze een stuk of 8 a 10 kan en dan 2 series met 10x 40kg en 2x8x42,5kg daarna weer 1x10x40kg 3x8x42,5kg of 2x10x42,5kg.

• Topic Starter Topic Starter
Ik doe het normaal ook zoals jij beschrijft: 3 sets en dan de 4e set tot aan faillure.
Maar ik pak bij de sets 40kg x 10 reps, zodra ik boven de 40 kg ga kom ik niet verder dan 5 reps..

Gewicht is irrelevant

Goed eten, op basis van voedingsschema.

Misschien je techniek? Ik had bij bankdrukken dat ik nooit boven 50kg uit kwam, ook al kon ik daar meerdere herhalingen op, zodra ik 55kg deed gebeurde er ineens niks.. Toen me techniek eens bekeken en die zat niet helemaal goed, moest me ellebogen meer naar achter houden en me grip wat breder, toen ging het ineens een stuk beter.

Okee top! Bedankt, ik ga deze tips zeker gebruiken! Natuurlijk zijn de tips nog steeds welkom!

Als je blijft hangen op 40kg dan doe je er 5kg bij op en probeer je net zo lang door tot je blijft hangen op 45kg.

succes ermee! ik zit al maanden op de 60 kilo vast

meer eten

meer massa = meer kracht..

5 x 5 kan ook nog wel is helpen

of pak een keer dumbbells

Meer eten en meer suikers rondom de training voor meer energie.
Misschien creatine innemen als je dit niet al inneemt.

En wat al gezegd is:
5x5 of DB's gebruiken.

Nogmaals bedankt, ik heb de vorige tips uitgeprobeerd en ik heb er nu 5 kg erboven op gegooid. Ik haal er nog niet de 10 reps mee, maar het gaat vooruit!

Nogmaals bedankt, ik heb de vorige tips uitgeprobeerd en ik heb er nu 5 kg erboven op gegooid. Ik haal er nog niet de 10 reps mee, maar het gaat vooruit!

En dan proberen gewoon elke week een rep meer te halen ;) niet elke week zal je misschien een rep extra kunnen doen maar dan kan je misschien een spottervragen of tie net of dat dodepunt heen kan trekken.

Persoonlijke ervaring leert dat ik elke week moest benchen. Als ik een keer oversloeg merkte ik dit gelijk in kracht de volgende week. Verder wil iets als 5x5 wel werken voor kracht. Bij mij heeft het ''bill star'' schema tot hele goede resultaten geleden. Echter als kracht niet je primaire doel is vind ik zo'n lineair schema niet nodig. Pak gewoon elke week zoveel als je kan. Eet daarbij goed en de kracht komt vanzelf. En uiteraard helpt het als je techniek goed is.

Hoe het nu klinkt doe je wekelijks dezelfde trainingen met zelfde gewicht en intensiteit(herhalingen)

Als dit het geval is, gaan je spieren en je hoofd wennen aan deze manier van trainen. Zeker als je dit al weken doet.

Het beste is om wekelijks te wisselen in reps etc, dan geef je je spieren iedere week weer een nieuwe impuls en geef je je lichaam geen kans om te wennen aan de trainingen waardoor het meer moet werken.

althans dit is mijn gedachte bij trainen en uit mijn trainingen gebleken.

Kijk maar of je er wat aan hebt ;)

Terug
Naar boven