XXL Nutrition

Blijf hangen op het zelfde gewicht

Gast 111303

Novice
uitgeschakeld
Waardering
0
Lengte
1m67
Massa
65kg
Vetpercentage
15%
Hallo,

Ik train nu al een jaar en het gaat opzich lekker. Een half jaar ging het goed qua het opbouwen van het gewicht. Maar nu blijf ik al 2 maanden hangen bij bijv. bankdrukken op 40 kilo. Dit heb ik met meerdere oefeningen (niet met 40 kilo natuurlijk bij elke oefening, maar dat ik blijf steken bij hetzelfde gewicht).

Hebben jullie hier tips over zodat ik toch weer een beetje vooruitgang kan boeken?

Met vriendelijke groeten,

DeLezz

40 kg je max of series met 40kg? want als je series heb ligt het eraan hoeveel herhalingen je maakt om te kunnen bepalen hoe je hem zwaarder kan pakken.

zelf doe ik altijd bijvoorbeeld als ik 3x10 kan dat ik een 4e extra serie doet en dan zwaarder met het minimaalste verschil en dan gewoon tot feallure en dit een aantal trainingen tot je deze een stuk of 8 a 10 kan en dan 2 series met 10x 40kg en 2x8x42,5kg daarna weer 1x10x40kg 3x8x42,5kg of 2x10x42,5kg.

• Topic Starter Topic Starter
Ik doe het normaal ook zoals jij beschrijft: 3 sets en dan de 4e set tot aan faillure.
Maar ik pak bij de sets 40kg x 10 reps, zodra ik boven de 40 kg ga kom ik niet verder dan 5 reps..

Gewicht is irrelevant

Goed eten, op basis van voedingsschema.

Misschien je techniek? Ik had bij bankdrukken dat ik nooit boven 50kg uit kwam, ook al kon ik daar meerdere herhalingen op, zodra ik 55kg deed gebeurde er ineens niks.. Toen me techniek eens bekeken en die zat niet helemaal goed, moest me ellebogen meer naar achter houden en me grip wat breder, toen ging het ineens een stuk beter.

Okee top! Bedankt, ik ga deze tips zeker gebruiken! Natuurlijk zijn de tips nog steeds welkom!

Als je blijft hangen op 40kg dan doe je er 5kg bij op en probeer je net zo lang door tot je blijft hangen op 45kg.

succes ermee! ik zit al maanden op de 60 kilo vast

meer eten

meer massa = meer kracht..

5 x 5 kan ook nog wel is helpen