AndroidHealthClinic

Bloeddruk te hoog voor 250mg test?

Ik neem zelf 10mg nebivolol ed en merk alleen maar voordelen mbt trainen.

Ik neem zelf 10mg nebivolol ed en merk alleen maar voordelen mbt trainen.
Ik neem aan dat je dan nooit aan cardio doet. Mij werd ooit een beta blokker voorgeschreven en was toen niet in staat om mijn hartslag boven 150 te krijgen. In overleg met de arts ben ik toen over gegaan op een Ace remmer en toen kon ik gemakkelijk boven de 180 komen. Ik heb van nature een hoge Vmax. Heb dat toen laten testen.

Zelfs bij niet sporters worden beta-blokkers als bloeddrukverlagend middel in principe alleen toegevoegd bij een bijkomende indicatie, anders gebruik je andere middelen. Deels vanwege bijwerkingen, maar vooral ook omdat de andere middelen effectiever zijn in het verlagen van het risico op cardiovasculaire eindpunten, met name het risico op een beroerte.

Ik neem aan dat je dan nooit aan cardio doet. Mij werd ooit een beta blokker voorgeschreven en was toen niet in staat om mijn hartslag boven 150 te krijgen. In overleg met de arts ben ik toen over gegaan op een Ace remmer en toen kon ik gemakkelijk boven de 180 komen. Ik heb van nature een hoge Vmax. Heb dat toen laten testen.
Ik doe wel cardio maar liss.

Zo ken ik er ook een paar met andere opinie's mbt nebivolol, gelukkig zijn het opinie's.

kijk: https://www.instagram.com/p/DCzDHx1xlGf/?igsh=YWwzd3BzZDVob2dj

Je kun je beter voor jezelf uitzoeken wat wel of niet werkt dan een random dude op youtube of insta op z'n woord geloven.

Over een random dude gesproken. Ik heb van die cementfactory nog nooit gehoord en hij duikt ook niet op in podcasts van mensen die het kunnen weten. Todd Lee is een biochemicus en dokter. Dus heb ik een ietsiepietsie meer vertrouwen in als die iets beweerd.

Dat gezegd zijnde. Nebivolol is uniek in de klasse van betablockers. Dat is een feit. Zie het lijstje dat je postte. Echter zijn de studies die er op verricht zijn bij gezonde mensen bij een dosis van 5mg.

Ik heb de vraag eens losgelaten in chat gpt en de grote winnaar bij bloeddruk verlagende middelen blijkt Telmisartan te zijn. Zeker voor bodybuilders. Het hermoduleert LVH.

Who “wins” for athletic performance?​

• Healthy athlete
    • Best tolerated: Telmisartan (no HR suppression, metabolic boost, vascular protection).
    • Good alternative: ACE inhibitor (good hemodynamic and endothelial profile, but cough risk).
    • Least ideal: Nebivolol, since HR suppression can limit maximal aerobic performance, though it’s better than older β-blockers and neutral at moderate doses.
  • Athlete with hypertension + concern for metabolic health (insulin resistance, body composition)
    Telmisartan stands out because of its PPAR-γ agonism.
  • Athlete with hypertension + arrhythmias / high resting HR / anxiety
    Nebivolol may help by controlling HR while minimizing exercise impairment compared to older β-blockers.
  • Athlete with heart failure
    → ACEi/ARB = first-line, nebivolol useful but may reduce exercise duration in advanced disease due to HR control.

Summary

• Nebivolol: unique β-blocker, better tolerated for athletes than atenolol/metoprolol, but HR reduction can cap max performance.
  • ACE inhibitors: safe, improve vascular and muscle perfusion, neutral on HR.
  • Telmisartan: best athletic profile — preserves HR, improves metabolism, and enhances vascular function.

Over een random dude gesproken. Ik heb van die cementfactory nog nooit gehoord en hij duikt ook niet op in podcasts van mensen die het kunnen weten. Todd Lee is een biochemicus en dokter. Dus heb ik een ietsiepietsie meer vertrouwen in als die iets beweerd.
Dat zegt meer over jou en wat je überhaupt op een bodybuild forum doet dan dat todd een geschikte bron is lol.

Ik neem iig niks van jou aan dat weet ik wel want wat doe je hier überhaupt? Domme random studies plaatsen en een beetje interessant willen overkomen terwijl je zelf nog nooit een spuit in je hol hebt gezet.

Mijn bloeddruk schommelt momenteel tussen de 130/85 en 150/95 op een dag.
Ik wilde sinds een tijd weer een test only kuur gaan doen op 250mg pw. Ik meen ergens gelezen te hebben dat meer dan 250mg pw voor verhoging van de bloeddruk kan zorgen. Of heb ik dat mis en/of is dat niet correct? Ik kan het stuk namelijk niet meer vinden.

Ofwel, zou die 250mg pw effect hebben op mijn bloeddruk?
Normaal gezien zou je er geen last van moeten hebben mits je 1 gram wegzet per week
Lisinopril 20mg per dag heb ik vroeger gebruikt en het werkte perfect.

Terug
Naar boven