AndroidHealthClinic

bloedneus.

younggod

Competitive Bodybuilder
Waardering
71
een kerel bij mij in the gym is deze week begonnen met een dboll only.
geloof op iets van 30 mg ed, nou sprak hij me aan en zei dat hij gister op 1 dag 12 keer een bloedneus heeft gehad.

opzich lijkt mij een keer een bloedneus door een verhoogde bloeddruk niet zo gek maar 12 keer vind ik wat appart.

wat zouden jullie doen in dit geval? asperine voor verlaging??

stoppen met die pilletjes. 12 keer is wel heel erg te gek imo. Of heeft ie van het weekend een aantal grammetjes wit door zijn neus geramd?

Eerst maar eens zijn bloeddruk laten checken. Misschien ligt het daar niet aan.

En asprine werkt bloedverdunnend, geen goed idee dus. :)

MrJ zei:
Eerst maar eens zijn bloeddruk laten checken. Misschien ligt het daar niet aan.

En asprine werkt bloedverdunnend, geen goed idee dus. :)

Uit pure nieuwsgierigheid, is dat dan juist niet goed?
Als het bloed dunner word, dan word de druk toch nooit zo hoog?
Zelfde als hoofdpijn door AAS, dat bestrijd je toch ook met paracetamol, of niet?
Als het eenmaal bloed, kan je beter geen verdunners nemen lijkt me, maar als preventie kan toch wel, of niet?

Hmmm, goed punt.

Ik kan niet met zekerheid zeggen of dunner bloed een lagere bloeddruk met zich meebrengt.

Iemand anders maybe?

MrJ zei:
Hmmm, goed punt.

Ik kan niet met zekerheid zeggen of dunner bloed een lagere bloeddruk met zich meebrengt.

Iemand anders maybe?

Druk en viscositeit hebben niets met elkaar te maken, dus aspirine zal niet uitdoen om bloeddruk te verlagen. Minder zout eten zou moeten uitdoen om de bloeddruk te verlagen...

Maar ik heb ook tijdens m'n vorige kuur enorme bloedneuzen gehad, gewoon even laten dichtbranden bij de dokter, kan zijn dat een paar adertjes gesprongen zijn, bij mij was het nadien ook over...

Gr.

Ik heb net hetzelfde , normaal heb ik nooit een bloedneus , maar van zodra ik een kuur bezig ben kan je der zeker van zijn dat ik binnen de week een paar keer een bloedneus heb ( wel geen 12 keer op een dag)

wtf 12 x?

das niet veel goeds onmiddelijk kappen zou ik zeggen. feiten spreken voor zich

• Topic Starter Topic Starter
ik dacht idd ook dat het bloed verdunnen een positieve uitwerking zou hebben. maar ik heb gezegd dat hij gewoon ff langs de huisarts moet gaan als het aan houd.

af en toe is niet raar maar 12 x?

ik laat wel weten hoe het afloopt...

heb het zelf altijd met eq, dit stabaliseert zich wel na een tijdje in kuur.,..dus na paar weken geen heel hoge bloeddruk meer....maar 12x op 1 dag is vrij unreal

als ik langer dan 4 weken op winstrol zit(50mg/dag) spuit het bloed ook uit men neusje en bij mij komt het idd van een véél te hoge bloedruk.

oplossing is stoppen of minderen in mg's

Aspirine niet gebruiken bij hoge bloeddruk.

Bloeddruk laten opmeten bij iemand die een (goedwerkende) bloeddrukmeter heeft. Dan pas je conclusies trekken.

• Topic Starter Topic Starter
Glenn GX zei:
Aspirine niet gebruiken bij hoge bloeddruk.

Bloeddruk laten opmeten bij iemand die een (goedwerkende) bloeddrukmeter heeft. Dan pas je conclusies trekken.

heb ik idd ook gezegd, op de sportschool hebben ze een goede meter. dus wacht het ff af.

MrJ zei:
Hmmm, goed punt.

Iemand anders maybe?

Acetol in asprines verdunt alleen je bloed, hij heeft een punt.

ikke 20 zei:
als ik langer dan 4 weken op winstrol zit(50mg/dag) spuit het bloed ook uit men neusje en bij mij komt het idd van een véél te hoge bloedruk.

oplossing is stoppen of minderen in mg's

Het spuit je neus uit, je doet het ook niet voor minder he:D

HondaDelsol zei:
Druk en viscositeit hebben niets met elkaar te maken, dus aspirine zal niet uitdoen om bloeddruk te verlagen. Minder zout eten zou moeten uitdoen om de bloeddruk te verlagen...

Maar ik heb ook tijdens m'n vorige kuur enorme bloedneuzen gehad, gewoon even laten dichtbranden bij de dokter, kan zijn dat een paar adertjes gesprongen zijn, bij mij was het nadien ook over...

Gr.

Volgends mij is de invloed van het eten van zout en de invloed daarop een achtehaalde gedachte.
Aspirine daarin tegen wordt wel gebruikt bij hoge bloeddruk. (Kinderaspirine bij 55+ met lichte hoge bloeddruk).
Als je 12 bloedingen op een dag hebt zou ik het bloed niet gaan verdunnen, immers dunner bloed stolt minder snel.

Lobsterboy zei:
Volgends mij is de invloed van het eten van zout en de invloed daarop een achtehaalde gedachte.

Invloed van voedsel op bloeddruk is zeker niet achterhaald. Als ik veel zout eet heb ik gewoon last van vochtretentie bij mn enkels. Verder heb ik een onderzoek gevonden waaruit blijkt dat voeding rijk aan magnesium en kalium en arm aan zout, een bloeddruk verlagend effect geeft (1). Verder worden er andere producten vermeld die een bloeddruk verlagend effect hebben, zoals fruit, groente, magere zuivelproducten, voedingsvezels en bep. mineralen.
Verder heeft cola een bloeddruk verhogend effect bijvoorbeeld (2).

1. Hermansen K, Diet, blood pressure and hypertension, Br J Nutr., 2000 Mar;83 Suppl 1:S113-9
2. Wolfgang C. Winkelmayer, MD, ScD; Meir J. Stampfer, MD, DrPH; Walter C. Willett, MD, DrPH; Gary C. Curhan, MD, ScD, Habitual Caffeine Intake and the Risk of Hypertension in Women, JAMA. 2005;294:2330-2335

Lobsterboy zei:
Aspirine daarin tegen wordt wel gebruikt bij hoge bloeddruk. (Kinderaspirine bij 55+ met lichte hoge bloeddruk).

Heb je daar een referentie van? Want dat heb ik nog nooit gehoord. Wel wordt aspirine gegeven bij ouderen die een verhoogd risico hebben op hart- en vaatziekten. En die hebben vaak een hoge bloeddruk en dat zou een vertekend beeld kunnen geven (aspirine medicatie tegen hypertentie).

Aspirine is geen middel tegen hypertentie (hoge bloeddruk). Wel werkt het op angiotensine II. Dat heeft invloed op je bloeddruk (RASysteem). Echter volgens een onderzoek (3) werd er pas na 3 maanden een lichte daling gemeten van het bloeddruk als er 's avonds 100mg aspirine werd ingenomen. Patiënten die 's ochtends 100mg aspirine namen steeg de bloeddruk juist een beetje.

Mijn conclusie is, aspirine werkt mogelijk wel een beetje tegen hypertentie maar dan moet je het voor lange tijd slikken. En dat zou ik niet doen zonder een arts op de hoogte te stellen. Er zijn veel betere middelen tegen bloeddruk die direct werken (ACE-Remmers, betablokkers, diuretica, calcium-antagonisten etc.). Maar die zijn helaas alleen op recept verkrijgbaar..

3. Hermida RC, Ayala DE, Calvo C et al., Aspirin administered at bedtime, but not on awakening, has an effect on ambulatory blood pressure in hypertensive patients, Journal of the American College of Cardiology, 2005, vol. 46, n°6, p. 975-983

Lobsterboy zei:
Als je 12 bloedingen op een dag hebt zou ik het bloed niet gaan verdunnen, immers dunner bloed stolt minder snel

Het is niet zozeer dat dunner bloed minder snel stolt, maar in aspirine zit acetylsalicylzuur (de werkzame stof), oftwel het is een trombocytenaggregatieremmer. Bloedplaatjes kunnen dan moeilijker samenklonteren.

Aspirine wordt vaak genoemd als bloedverdunner en dat is eigenlijk onjuist, want het bloed wordt helemaal niet dunner (zelfs sommige artsen zeggen dit dus :( ).

Aspirine wordt sterk afgeraden bij bloedingen, dus aspirine valt al weg.

Mooie post, Glenn. Zou naar leerzame threads verplaatst moeten worden!

Het hieronder staande doet mij echt denken dat Aspirine wel bloeddrukverlagend werkt...
Dus wanneer men aan een kuur begint, kan het handig zijn alvorens het starten van de kuur, minimaal 8 weken vooraf te beginnen met 100MG Aspirine ED. Baad het niet, dan schaad het niet, aangezien dit middel makkelijk te verkrijgen is, tevens zn werking allang bewezen heeft..........
Het help ook nog eens tegen bloedklontering--> ideaal voor kuurtjes met Bold en dat soort middelen.

Aspirine® als bloedverdunner (Protect/EC;40/100mg)
De werkzame stof in dit middel is acetylsalicylzuur. In lage dosering (30-100mg/dag) werkt het als bloedverdunner (tegen trombose). Een hogere dosis (vanaf 500mg per keer) werkt tegen koorts en pijn. Deze tekst gaat over de bloedverdunnende werking.

Verkrijgbaar als:
- Aspirine Protect® tabletten 40mg, 100mg ('EC').
- Cardegic® zakjes poeder 100mg (lysine-acetylsalicylaat, een snel oplosbare vorm van acetylsalicylzuur, met (nagenoeg) dezelfde werking en bijwerkingen als acetylsalicylzuur).
- merkloze Acetylsalicylzuur Cardio(80mg)/Neuro(30mg) Tabletten, Oplostabletten (Disp).
Voor acetylsalicylzuur als bloedverdunner heeft u een recept nodig; dit wordt volledig vergoed. Acetylsalicylzuur als pijnstiller valt onder 'zelfzorg' en is volledig van vergoeding uitgesloten. Dit verschil heeft te maken met de behandelingsduur: als bloedverdunner slikt u het chronisch, als pijnstiller slechts af en toe.

Ervaring
Acetylsalicylzuur is al sinds 1899 in Nederland op de markt. Aanvankelijk gebruikte men het alleen als pijnstiller, sinds een jaar of 10 ook als bloedverdunner. Inmiddels gebruiken wereldwijd vele honderdduizenden mensen het dagelijks (in lage dosering) vanwege de bloedverdunnende eigenschappen. Met deze toepassing is zeer veel ervaring opgedaan.

Wat doet dit middel en hoe merk ik dat?
Dit middel zorgt dat het bloed minder makkelijk stolt, het houdt het bloed 'dun'. Het vindt oa toepassing bij (gevaar voor) trombose, na een hartinfarct of kleine beroerte (om herhaling te voorkomen), na een bypass-operatie en bij sommige hartritme-stoornissen. Ook mensen met een verhoogde kans op hart- en vaatproblemen (bv door verhoogde bloeddruk, verhoogd cholesterol, suikerziekte, angina pectoris) kunnen baat hebben bij acetylsalicylzuur (naast de gebruikelijke behandeling); de kans op ernstige complicaties neemt af. Acetylsalicylzuur werkt preventief: bij dagelijks gebruik van een lage dosis gaat het continu de samenklontering van bloedplaatjes tegen en remt zo de vorming van bloedstolsels af. De kans op afsluiting van een bloedvat vermindert. Van de preventieve werking merkt u zelf niets, het bloedverdunnend effect is alleen meetbaar via stollings-onderzoek.
NB Voor gezonde mensen (zonder verhoogde kans op hart- en vaatproblemen) heeft het preventief slikken van acetylsalicylzuur om trombose te voorkomen geen zin; de voordelen wegen dan niet op tegen de nadelen.

Lees verder

Als ik pas met dit middel begin, waar moet ik dan op letten?
* Omdat dit middel uw bloedstolling remt kan het problemen geven, bv na trekken van tanden of kiezen. Meld uw tandarts tijdig dat u een bloedverdunner gebruikt; bij grotere ingrepen kan het nodig zijn het gebruik 1 week te staken; overleg dit met uw arts.
(Bron [Link niet meer beschikbaar])

Terug
Naar boven