XXL Nutrition

Bloedtest (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

azerate

True, hij word donderdag gebeld voor een vervolg :cool:
 
Rookt je broertje? Dit kan geloof ik ook doorbloeding in handen en voeten minderen
 
  • Like
Waarderingen: Vonk
Vonk

Ze gaat hem donderdag even terugbellen.

Maar ik denk altijd tja een huisarts... Dus vandaar even advies hier vragen soms het gevoel dat er hier op het forum meer kennis is dan een gemiddelde huisarts
Nou.. Dat zie je toch wel wat verkeerd hoor. Bloed lijkt in orde, misschien eens wat hormonen controleren voor de erectie. Groet
 
Goedemiddag,

Wellicht dat 1 van jullie een idee heeft waar dit aan kan liggen.

Mijn bro heeft de laatste tijd last van koude handen en voeten. Los daarvan heeft die laatste 2 maanden ook wel beetje last om z'n 3e been omhoog te krijgen. Hij naar de huisarts geweest en een bloedtest laten doen.

Z'n leverwaarde komen er wel slecht uit heb ik het idee. Iemand een idee wat dit zou kunnen zijn ?
Sowieso roids uitgesloten want die gebruikt hij niet en drinkt ook nooit alcohol

[afbeelding niet meer beschikbaar]
Komt het met aanvallen/episodes of zijn ze altijd koud? En zijn ze ook verkleurd?

Bloedtest is de ALAT-waarde prima als hij ook aan krachttraining doet.
 
Brutushakt thanks voor je advies.

Galen voornamelijk constant nu al de hele dag koude tenen, soms zijn ze wel warm.
hij geeft aan dat ze niet verkleurd zijn

Hij traint 5x per week allemaal krachttraining
 
Update...
M'n bro heeft een bloedtest gedaan.
Wat vinden jullie van deze waarde?
Vonk Galen Brutushakt
Dacht geef jullie even een highlight aangezien het lang heeft geduurd voor een vervolg.

Screenshot_20190205-191542_WhatsApp.jpg
 
Update...
M'n bro heeft een bloedtest gedaan.
Wat vinden jullie van deze waarde?
Vonk Galen Brutushakt
Dacht geef jullie even een highlight aangezien het lang heeft geduurd voor een vervolg.

Bekijk bijlage 440538
Lijkt in orde maar ik zie nergens een referentiewaarde staan. Ik weet niet in hoeverre testosteron per lab kan verschillen, maar ik denk dat ze de zelfde meeteenheden gebruiken voor testosteron dus dan zou deze uitslag mooi binnen de referentiewaarde vallen. Zei zijn dokter dan dat het afwijkend was? Want dan zou hij/zij ongetwijfeld nog eens om herhaling vragen. Lijkt me onwaarschijnlijk dat er echt iets met de persoon in kwestie aan de hand is om eerlijk te zijn...…….. Zie in ieder geval helemaal niets alarmerends. Groet
 
Dit is via de dokter zelf geprikt

Grenzen staan er wel bij
6.10 - 27.10

Thanks voor je reactie Brutushakt

Ga hem wel melden dat ie niet zo moet janken. ;)
 
Alleen deze waarde hoeft niet zo heel veel te zeggen over zijn gemoedstoestand, daarvoor zou je idealiter ook SHBG en Vrij Testosteron waarde willen weten, dus op basis van deze waarde zeggen dat hij zich niet als beta moet gedragen kan wel wat voorbarig zijn ;)
 
Alleen deze waarde hoeft niet zo heel veel te zeggen over zijn gemoedstoestand, daarvoor zou je idealiter ook SHBG en Vrij Testosteron waarde willen weten, dus op basis van deze waarde zeggen dat hij zich niet als beta moet gedragen kan wel wat voorbarig zijn ;)
Hij kuurt niet en dit is afdoende. Je kunt nog wel een heel scala aan diverse tests bedenken om er op los te laten maar heeft geen enkele zin.. Was alleen even voor ''het probleem met het derde been'' makkelijk om wat mee te nemen. Zo is er echt uitgebreid naar deze persoon gekeken, uitgebreider dan een hoop huisartsen überhaupt zouden doen...…………….. Je kunt hem ook wel gelijk een CT-scan een leverbiopt en een kijkonderzoek van zijn grote teen aanbieden maar zinvol is het niet.
 
Dit is via de dokter zelf geprikt

Grenzen staan er wel bij
6.10 - 27.10

Thanks voor je reactie Brutushakt

Ga hem wel melden dat ie niet zo moet janken. ;)
Mijn scherm staat op maatje XXL, weet niet hoe ik alles weer kan verkleinen wordt er helemaal gek van.. Als hij zich zorgen maakt moet hij uiteraard nog even langs zijn arts gaan. Maar zijn bloed is in ieder geval écht uitgebreid bekeken.. Gr
 
Hij kuurt niet en dit is afdoende. Je kunt nog wel een heel scala aan diverse tests bedenken om er op los te laten maar heeft geen enkele zin.. Was alleen even voor ''het probleem met het derde been'' makkelijk om wat mee te nemen. Zo is er echt uitgebreid naar deze persoon gekeken, uitgebreider dan een hoop huisartsen überhaupt zouden doen...…………….. Je kunt hem ook wel gelijk een CT-scan een leverbiopt en een kijkonderzoek van zijn grote teen aanbieden maar zinvol is het niet.

Nou je trekt mijn opmerking wel behoorlijk uit zijn verband, los van het feit of je wel of niet kuurt hebben de twee door mij genoemde waarden wel degelijk een mogelijke uitwerking op je mentale gesteldheid en kunnen daarbij dan ook al dan niet indirect gelinkt worden aan een weigerende jongeheer. En als je toch al bloed laat afnemen, kunnen deze twee waardes, welke zeker gerelateerd kunnen zijn aan het probleem van de patiënt, bijdragen aan een betere anamnese.

Nergens heb ik het over een heel scala aan diverse tests en ik spreek al helemaal nergens over een CT-Scan en leverbiopt :scratch:
 
Nou je trekt mijn opmerking wel behoorlijk uit zijn verband, los van het feit of je wel of niet kuurt hebben de twee door mij genoemde waarden wel degelijk een mogelijke uitwerking op je mentale gesteldheid en kunnen daarbij dan ook al dan niet indirect gelinkt worden aan een weigerende jongeheer. En als je toch al bloed laat afnemen, kunnen deze twee waardes, welke zeker gerelateerd kunnen zijn aan het probleem van de patiënt, bijdragen aan een betere anamnese.

Nergens heb ik het over een heel scala aan diverse tests en ik spreek al helemaal nergens over een CT-Scan en leverbiopt :scratch:
Ik probeer juist uit te leggen dat door het internet tegenwoordig iedereen zonder medische achtergrond allerlei tests en onderzoeken weet in te brengen die eigenlijk helemaal niets meer bijdragen.. Soms natuurlijk wel, bij mensen met zeldzame aandoeningen bijvoorbeeld die per toeval op iets stuiten etc. Maar niet in dit geval.. Ik opperde om het testosteron te laten bekijken voor de weigerende jongeheer, maar dit is nu afdoende gebeurt. Verder klinkt het allemaal ook niet heel ''schokkend'' om eerlijk te zijn...… Natuurlijk moet hij wel naar zijn arts gaan als hij zich zorgen maakt of nog vragen heeft die zijn arts nog niet beantwoord heeft en niet zijn heil zoeken op een bodybuild forum met allemaal autodidact wetenschappers zonder medische opleiding...…....… Het enige wat ik kan zeggen is, dat er afdoende bloed afgenomen is en op basis van de klachten die hierboven geschreven staan wat mij betreft, maar ik ben natuurlijk niet zijn behandelend arts geen reden is tot paniek.
In principe zou je kunnen stellen dat je nooit écht uit onderzocht bent... Er is altijd iets dat je meer kunt doen, altijd.. Er bestaan tal van ziekten die zich op alle mogelijke manieren kunnen manifesteren maar je kijkt altijd of er een aanwijzing is voor....... Aan zijn arts is het besluit wanneer iets voldoende is, ik zou dit als voldoende kwalificeren, maar ik ben niet zijn behandelend arts.
 
Ik probeer juist uit te leggen dat door het internet tegenwoordig iedereen zonder medische achtergrond allerlei tests en onderzoeken weet in te brengen die eigenlijk helemaal niets meer bijdragen.. Soms natuurlijk wel, bij mensen met zeldzame aandoeningen bijvoorbeeld die per toeval op iets stuiten etc. Maar niet in dit geval.. Ik opperde om het testosteron te laten bekijken voor de weigerende jongeheer, maar dit is nu afdoende gebeurt. Verder klinkt het allemaal ook niet heel ''schokkend'' om eerlijk te zijn...… Natuurlijk moet hij wel naar zijn arts gaan als hij zich zorgen maakt of nog vragen heeft die zijn arts nog niet beantwoord heeft en niet zijn heil zoeken op een bodybuild forum met allemaal autodidact wetenschappers zonder medische opleiding...…....… Het enige wat ik kan zeggen is, dat er afdoende bloed afgenomen is en op basis van de klachten die hierboven geschreven staan wat mij betreft, maar ik ben natuurlijk niet zijn behandelend arts geen reden is tot paniek.
In principe zou je kunnen stellen dat je nooit écht uit onderzocht bent... Er is altijd iets dat je meer kunt doen, altijd.. Er bestaan tal van ziekten die zich op alle mogelijke manieren kunnen manifesteren maar je kijkt altijd of er een aanwijzing is voor....... Aan zijn arts is het besluit wanneer iets voldoende is, ik zou dit als voldoende kwalificeren, maar ik ben niet zijn behandelend arts.

Nee, allemaal prima. Maar in dit geval kun je het toch met me eens zijn dat het de moeite niet was geweest en een beter totaalbeeld had gevormd bij zijn "problemen". Je haalt het weer helemaal uit zijn verband en haalt allemaal nieuwe en andere dingen aan, daar ben ik het overigens voor het grote deel mee eens, echter doet dit nu niet ter zake inzake het bloedonderzoek.
 
Nee, allemaal prima. Maar in dit geval kun je het toch met me eens zijn dat het de moeite niet was geweest en een beter totaalbeeld had gevormd bij zijn "problemen". Je haalt het weer helemaal uit zijn verband en haalt allemaal nieuwe en andere dingen aan, daar ben ik het overigens voor het grote deel mee eens, echter doet dit nu niet ter zake inzake het bloedonderzoek.
Nee, ik had het ook zo behandeld. De arts heeft het goed gedaan is mijn mening.
 
Overigens in de huisartsenpraktijk worden dergelijke tests volgens mij helemaal niet écht gedaan.... Misschien als hij zelf bij de huisarts had gevraagd om het zo te doen, maar dan had de arts het denk ik speciaal aan moeten vragen....
 
Bloed wordt in NL gewoon opgestuurd naar het labo, maar het afnemen kan prima in de praktijk van de huisarts natuurlijk. Sommige gezondheidscentra beschikken over beiden.
 
Bloed wordt in NL gewoon opgestuurd naar het labo, maar het afnemen kan prima in de praktijk van de huisarts natuurlijk. Sommige gezondheidscentra beschikken over beiden.
Zo bedoel ik het niet, een huisarts kan in Nederland niet alles zo maar aanvragen, althans waarschijnlijk kan hij het wel(moet hij het zelf invullen en specifiek aanvragen) Maar op de voorgedrukte formulieren staan lang niet alle onderzoeken aangegeven. In België heeft de huisarts volgens mij wel weer iets meer mogelijkheden... Overigens voert ook niet elk ziekenhuis labo ELK onderzoek uit en zou je bepaalde tests dan weer heel ergens anders naar door moeten sturen...…...
 
Is compleet achterhaald hoor die gedachte. Tegenwoordig kun je in goed overleg zelfs een leeg formulier krijgen en mag je na overleg zelf zaken aankruisen die je onderzocht wil hebben.
 
Back
Naar boven