MuscleMeat

BMW M3 concept

steff

Cool Novice
Waardering
0
De klassieker der klassiekers is terug!

BMW%20M3%20concept%20%284%29.jpg

BMW%20M3%20concept%20%2813%29.jpg

BMW%20M3%20concept%20%2811%29.jpg

BMW%20M3%20concept%20%2837%29.jpg

BMW%20M3%20concept%20%2831%29.jpg

Voor de liefhebbers van M3 spyshots wordt het voorlopig even afzien, want vanmiddag heeft BMW het doek van de M3 afgetrokken. Formeel is het nog een concept versie en BMW wilde dan ook niks kwijt over de technische specs. Gelukkig hebben we ook andere bronnen.

Dat er atmosferische 4.0 liter V8 onder de kap zit, is inmiddels een publiek geheim. Zo ook dat er ongeveer 420 pk zal worden geleverd, momenteel leveren de testversies minimaal 411 pk. De V8 zal een heerlijke 8300 tpm als maximum hebben en naar verluidt ook erg toerengretig zijn. De M3 zal de keuze gaan bieden uit twee versnellingsbakvarianten: een zestraps handbak met reguliere koppeling en een zeventraps semi-automaat met dubbele koppeling (hoor ik daar iemand DSG fluisteren?).

Met dubbele koppeling is de M3 het snelst, BMW rekent voor deze versie op een Ringtijd van 8 minuut en 12 seconden, degenen die zelf gaan koppelen zijn enkele tellen langzamer. De sprinttijd naar de 100 is een flitsende 4,8 seconden.

Uiteraard krijgt een echte M ook een aangepast uiterlijk mee. Bumpers en spatborden zijn dikker en de motorkap krijgt een powerdome. De uiteindelijke productievariant van de M3 coupe (E92) krijgt een carbon dak in de sT van de huidige M3 CSL.

De M3 Cabrio (E93) en M3 sedan komen ook, maar beiden krijgen een stalen dak die in het geval van de cabrio natuurlijk opvouwbaar is. Naar verwachting wordt de M3 coupe een dikke 10% duurder dan het huidige model (E46), maar de vermogensstijging is groter, dus in dat licht bezien valt het nog mee.

BRON: MSN Auto l Autonieuws

Ik vind hem veel schoner dan die lelijke gewone 3-serie met Aziatische achterlichten!

Wat vinden jullie hiervan?

Zal hem over een paar weekjes is gaan bekijken op de autorai :D

Dat zijn pas auto`s....

Al vind ik de Audi`s steeds mooier tegenwoordig

wow, dikke bak! idd die achterlichten van de gewone... precies een honda (wat wel lekkere auto's zijn, maar geen bmw's)

Hoe duur?

een beetje een breuk met de tradities.
M3--> 3000cc
M5--> 5000cc

Nu gaan ze een M3 bouwen met een 4.0l, is een beetje afbreuk

bmw is zwaar achteruit aan het gaan. Trekt op niet veel meer.

achterlichten passen niet echt in de bmw sT mi. Verder zou ik er wel een willen hebben:D maar dan toch meer voor de specs dan de looks

Heel gruwelijk, deze auto zou ik graag rijden :eek!:

lelijke kont vind ik, behalve de 4 uitlaten natuurlijk :p

Vind alleen de achterlichten niet passen, rest is :thumbup:

Vind alleen de achterlichten niet passen, rest is :thumbup:

nja Big_T, een 'gewone' BMW 3 coupé in't echt al gezien? zelfde achterlichten!
in de boekjes of op foto scheelt er iets aan, maar in't echt klopt het plots wel allemaal!

Geloof me jongens, die achterlichen zijn mooi als je hem ziet rijden. Zag vd week een nieuwe 3 coupe voorbij komen in de ochtendspits. Zag er heel vet uit.

Blijf erbij niet mooi en past totaal niet, en ja ook in het echt gezien.

achter.jpg

tuurlijk passen de achterlichten. BMW M3 is meer een sportlimosine. Als je alleen voor de looks gaat en de prestaties koop je toch gewoon een sportmodel :D
ff wat geld afhalen van de bank en hupsa weg ermee :D

Blijf erbij niet mooi en past totaal niet, en ja ook in het echt gezien.

goed is een kwestie van smaakverschil hé...
les gouts et les couleurs ne se discuttent pas! in veel automagazines vinden ze de BMW 5 serie lelijke wagens, terwijl ik ze ook beestig mooi vind

De droomauto van shutter is de m3 e46 convertible.

Deze is echter erg vet natuurlijk en nog eens een pak sneller maar jammer toch dat ze van die 6 cilinder zijn afgeweken. Die zijn toch jaren opeen verkozen tot beste motor in die categorie. (al zal deze zeker niet minder zijn ;))

Wel geinig dat ie op papier slechts 0.2 langzamer is als de m6 :) en maar 0.1 moet toegeven op de m5 die respectievelijk 30 en dik 50 duizend meer kosten uitgaande dat deze rond de ton te koop zal zijn.

Soortgelijke topics

Terug
Naar boven