AndroidHealthClinic

Bodybuilding combineren met sport

Sinsemilla

Novice
Waardering
0
Ik train nu al een jaartje 3-4x per week in de gym, en had een vraag over de hoeveelheid rust die ik mijn spieren moet gunnen.

Is het bijvoorbeeld goed om op de dagen waarop ik niet zwaar gewichten train bijv. te zwemmen of kickboxen te trainen?
Dit vroeg ik me af in verband met de rustperiode van de spieren.

Is het slecht om zware aerobe training te doen tussen de anaerobe trainingen?

Bijv. (simpel voorbeeld)
Maandag: Beenspiertraining
Dinsdag: Zwemmen
Woensdag: Borst/Rugspiertraining
Donderdag: Kickboxen
Vrijdag: Arm/buikspiertraining
Zaterdag: Zwemmen
Zondag: Kickboxen

je vraagt hoeveel rust je je spieren moet gunnen, maar in je voorbeeld zit geen 1 rustdag...ik zou toch proberen om om de 3 dagen (misschien wel om de 2 dagen) een rustdag te nemen. Want dit hou je misschien een tijdje vol maar dat gaat een keer mis als je deze schema volgt.

Nou ik heb ervaren dat kickboxen en bodybuilding voor mij niet samen gaan.. Had na de kickboxtraining altijd last van mn linker schouder.. Na anderhalf jaar ben ik ermee gestopt omdat het gewoon te erg was. Nu heb ik nergens meer last van..

ik train al jaren jiu-jitsu gecombineerd met krachttraining - werkt bij mij perfect , je moet alleen alles plannen , voor een jj trainen kan ik de dag ervoor niet effe zwaar deadliften maar erna weer wel en je moet rust gewoon goed in de gaten houden

Ik kan het goed combineren, dat komt ook omdat mijn doel niet is een massamonster te worden van 100 +.
Ik ben blij met 85 kg 7% bij een lengte van 180.
Het gaat een beetje om het doel dat je bereiken wilt met bb.