AndroidHealthClinic

Bodybuilding combineren met sport

Sinsemilla

Novice
Waardering
0
Ik train nu al een jaartje 3-4x per week in de gym, en had een vraag over de hoeveelheid rust die ik mijn spieren moet gunnen.

Is het bijvoorbeeld goed om op de dagen waarop ik niet zwaar gewichten train bijv. te zwemmen of kickboxen te trainen?
Dit vroeg ik me af in verband met de rustperiode van de spieren.

Is het slecht om zware aerobe training te doen tussen de anaerobe trainingen?

Bijv. (simpel voorbeeld)
Maandag: Beenspiertraining
Dinsdag: Zwemmen
Woensdag: Borst/Rugspiertraining
Donderdag: Kickboxen
Vrijdag: Arm/buikspiertraining
Zaterdag: Zwemmen
Zondag: Kickboxen

je vraagt hoeveel rust je je spieren moet gunnen, maar in je voorbeeld zit geen 1 rustdag...ik zou toch proberen om om de 3 dagen (misschien wel om de 2 dagen) een rustdag te nemen. Want dit hou je misschien een tijdje vol maar dat gaat een keer mis als je deze schema volgt.

Nou ik heb ervaren dat kickboxen en bodybuilding voor mij niet samen gaan.. Had na de kickboxtraining altijd last van mn linker schouder.. Na anderhalf jaar ben ik ermee gestopt omdat het gewoon te erg was. Nu heb ik nergens meer last van..

ik train al jaren jiu-jitsu gecombineerd met krachttraining - werkt bij mij perfect , je moet alleen alles plannen , voor een jj trainen kan ik de dag ervoor niet effe zwaar deadliften maar erna weer wel en je moet rust gewoon goed in de gaten houden

Ik kan het goed combineren, dat komt ook omdat mijn doel niet is een massamonster te worden van 100 +.
Ik ben blij met 85 kg 7% bij een lengte van 180.
Het gaat een beetje om het doel dat je bereiken wilt met bb.

Ik heb jaren Kungfu gedaan en bodybuilding en dat ging altijd erg goed vond ik. Maar toen ik stopte met Kungfu ging ik met bodybuilding wel in een keer heel erg hard vooruit. Ok het was wel deels voeding dat verbeterd is in die tijd. Maar door de extreem lange training kwam ik in een zeer catabole staat terecht. Wil je kickboxen en BB'n zorg er dan wel voor dat je juist voeding in plaats hebt om meteen in te nemen na het kickboxen

het kan wel maar dan moet je zorgen dat je genoeg eten binnenkrijgt, anders raak je snel overtrained

Ik kan het goed combineren, dat komt ook omdat mijn doel niet is een massamonster te worden van 100 +.
Ik ben blij met 85 kg 7% bij een lengte van 180.
Het gaat een beetje om het doel dat je bereiken wilt met bb.

mijn idee

het is maar wat je doelen zijn , ik ben 1m90 en 90 kilo zwaar , ik vind dat best , het gaat voornamelijk bij mij om het trainen

Lijkt mij ook geen probleem. Ik train 5 dagen in de week (sport) en dan 3/4 keer fitness, ik weet niet of je problemen hebt met sport (voetbal overigens) en fitness op dezelfde dag. Ik niet echt maar het zou kunnen dat je oververmoeid raakt, dus daarmee misschien iets oppassen.

Gaat prima, ik boks 1x en in de cut 2x en train 3 a 4x in de week maar wordt zo gedefinieerd als de pest. Het grote nadeel is wel dat de kans op blessures groter is.

Terug
Naar boven