XXL Nutrition

Bodycraft bankje of barbarian

Dat snap ik overigens niet, zonder voetsteunen glij je er toch af als je gewicht vast hebt?
Dat valt wel mee, de decline stand is niet super stijl maar met gladde kleren of zware gewichten zou je misschien inderdaad wel wat kunnen glijden. Deze multibanken zijn ook niet specifiek bedoel als decline banken.

De Barbarian Multi Bench PRO heeft overigens wel voetsteunen maar die is een stuk zwaarder uitgevoerd en daardoor helaas ook weer wat duurder.

• Topic Starter Topic Starter
Alle gegevens om de bankjes met elkaar te vergelijken staan gewoon in de productbeschrijvingen :) Bovendien is er ook nog een tabblad "Specificaties" waar je belangrijke technische gegevens gemakkelijk kunt terugvinden en vergelijken.

@Jason91 heeft gelijk, de Multi Bench 2 heeft de mogelijkheid om accessoires toe te voegen (en is wat zwaarder en stabieler gebouwd).

De normale Multi Bench kan overigens ook gewoon decline hoor, enkel de zware Warrior Multi Bench kan dat niet.

Ja maar ik wil weten wat het grote verschil is tussen de multi en de multi bench 2..

Geef me een verkoopspraatje waarom ik voor de multibench 2 zou kiezen +xx Euro en niet voor de gewone multi bench.

Ja maar ik wil weten wat het grote verschil is tussen de multi en de multi bench 2..

Geef me een verkoopspraatje waarom ik voor de multibench 2 zou kiezen +xx Euro en niet voor de gewone multi bench.
Als je de mogelijkheid wil om uit te breiden met accessoires kies je voor de Multi Bench 2.
Als je een zwaardere en stabielere bank wil (47 kg, vergelijk dat maar eens met andere banken) kies je de Multi Bench 2.
Als je liever wat geld bespaart en de accessoires niet nodig hebt, is de normale Multi Bench een mooie keuze (ook zwaarder en stabieler dan andere bankjes in dezelfde prijsklasse)
Als je de zwaarste uitvoering wil kies je de Multi Bench Pro :p

De ATX bankjes zijn ook wel een hele andere klasse hoor :) Voor thuisgebruik is dat absoluut niet nodig en voldoen de Barbarian bankjes prima (die worden zelfs nog in sportscholen gebruikt).

Mijn persoonlijke voorkeur gaat uit naar de Barbarian multi bench 2.Ziet er stevig uit en makkelijk te verstellen.

Met dan het biceps en ab accesoire en eventueel het triceps accesoire :)

@Fitness Seller zou je dat barbarian bankje ook kunnen gebruiken om te dippen tss twee bankjes? bodyweight en met extra gewicht.Zonder dat dit de zitting zou beschadigen?

Dat moet normaal gesproken gewoon kunnen. Leg je voeten eventueel op het duurste bankje van de twee, want dat zal wat minder belastend zijn voor de bank dan je handen op de rand van het kussen.

Mijn goedkoop bankje gaat dat niet aankunnen.Dus daar zouden mn voeten op liggen :)

Voor dat geld moet je een bankje toch wel echt uitproberen vind ik. Beoordelen op een foto is niet te doen. Welke "beter" is kan je pas merken door er een oefening op te doen.
Waar ik zelf altijd naar kijk, is het bankje lekker laag zodat ik goed mijn voeten plat op de grond kan houden (ivm mijn lengte) en is het vlak lekker breed zodat je stabiel ligt. Daarna kijk je naar de belastbaarheid, deze moet voldoende zijn. Als dit met 300kg al ruim genoeg is, maakt het mij persoonlijk niet uit of het wel 1000kg aan zou kunnen.

Als dit allemaal in orde is, geef ik de voorkeur aan een bankje wat lichter is in gewicht. Ik wil hem makkelijk kunnen verplaatsen in mijn homegym, vind ik gewoon een beetje comfort. Daarna kijk ik pas het budget of er niet een verschil van 25% zit. Hoe het bakje eruit ziet maakt me verder niks uit.

Als alternatief en het geld maakt je uit, lijkt me dit een bankje welke ook aan mijn eisen voldoet. [Link niet meer beschikbaar]

Zo iets moet je idd uitproberen om er over te kunnen oordelen.

Zeker kijken dat het materiaal niet te glad is. Het grote verschil tussen een goedkoop bankje en iets duurder is vaak ook de bekleding. Als je 8 reps gaat doen merk je snel als het bankje te glad is of niet.

Ik zou het niet te moeilijk voor jezelf maken.. Wil je accessoires gaan gebruiken doe je 2, wil je dit niet dan neem je de standaard. De multi bench pro lijkt me geen optie.

Uit ervaring weet ik dat accessoires makkelijk trainen. Je kan er ook eentje op marktplaats oppikken. Scheelt een hoop.

Terug
Naar boven