MuscleMeat

Bodyenfitshop.nl

Status
Niet open voor verdere reacties.
Er staat op jullie whey proteine stevia met koeieletters "gezoet met stevia", zonder sterretje of wat dan ook, dit is een overtreding van de Europese verordening 1131/2011. Zie ook: http://www.vwa.nl/onderwerpen/regel...gelaten-en-niet-toegelaten-etiketvermeldingen.

We zijn op de hoogte van de wetgeving met betrekking tot de etikettering en onder andere ook de gezondheidsclaims. Onze site, producten en etiketten worden allemaal flink onder handen genomen en zullen in de nabije toekomst allemaal veranderen. Je kan erop rekenen dat dit meegenomen wordt. Ondanks dat, top dat je het aangeeft GetXXL :thumbs:

We zijn inmiddels bijna een maand verder en ik zie nog steeds dat de, bij wet verboden, etikettering op de website staan. Is deze wel inmiddels veranderd op de potten?

We zijn inmiddels bijna een maand verder en ik zie nog steeds dat de, bij wet verboden, etikettering op de website staan. Is deze wel inmiddels veranderd op de potten?

Beste Galen, we werken nauw samen met de NVWA m.b.t claims, etiketten, ingrediënten e.d. We werken een lijst af met feedback die ze maandelijks geven. Zodra de Whey Stevia aan bod komt zal deze natuurlijk worden aangepast. De lijst van NVWA is leidend in dit geval.

Je mag best contact opnemen met de NVWA, ze zullen je hetzelfde vertellen :)

Laatst bewerkt:
Beste Galen, we werken nauw samen met de NVWA m.b.t claims, etiketten, ingrediënten e.d. We werken een lijst af met feedback die ze maandelijks geven. Zodra de Whey Stevia aan bod komt zal deze natuurlijk worden aangepast. De lijst van NVWA is leidend in dit geval.

Dus eerst moet de NVWA gaan zeuren begrijp ik?

Dus eerst moet de NVWA gaan zeuren begrijp ik?
Dat is helemaal aan jou. :) Wij geven aan dat wij ervan op de hoogte zijn van deze wetgeving. Wij werken samen met de NVWA om zulke zaken te verbeteren. Doordat de laatste halfjaar/jaar veel ontwikkelingen zijn geweest op het gebied van voedingssupplementen en de bijhorende wetgeving, hebben we een plan gemaakt om alles op prioriteit af te werken. ;)

Dat is helemaal aan jou. :) Wij geven aan dat wij ervan op de hoogte zijn van deze wetgeving. Wij werken samen met de NVWA om zulke zaken te verbeteren. Doordat de laatste halfjaar/jaar veel ontwikkelingen zijn geweest op het gebied van voedingssupplementen en de bijhorende wetgeving, hebben we een plan gemaakt om alles op prioriteit af te werken. ;)
Hoezo is dat aan mij? Ik verkoop geen supplementen met valse etikettering, en ik ben ook de NVWA niet. Ik heb het bijna een maand geleden gemeld, en het enige wat ik zie is dat er niets mee is gedaan door jullie: dus ik vroeg ernaar. Wat dat betreft is er helemaal niets aan mij. Het is nu ook niet alsof dit moeilijk op te lossen is, het woordje 'extract' erachter is al voldoende om aan de wet te voldoen.

Ik vind het toch wel een enigszins schokkende berichtgeving dat jullie een maandelijkse lijst van het NVWA moeten afwerken om, blijkbaar, aan de wet te voldoen..? Misschien wel iets doen met dit soort meldingen zodat in de toekomst die lijst niet zo groot is..?

Laatst bewerkt:
Hoezo is dat aan mij? Ik verkoop geen supplementen met valse etikettering, en ik ben ook de NVWA niet. Ik heb het bijna een maand geleden gemeld, en het enige wat ik zie is dat er niets mee is gedaan door jullie: dus ik vroeg ernaar. Wat dat betreft is er helemaal niets aan mij. Het is nu ook niet alsof dit moeilijk op te lossen is, het woordje 'extract' erachter is al voldoende om aan de wet te voldoen.

Ik vind het toch wel een enigszins schokkende berichtgeving dat jullie een maandelijkse lijst van het NVWA moeten afwerken om, blijkbaar, aan de wet te voldoen..?
"Schokkende berichtgeving" zijn absoluut niet de juiste woorden. Wij hebben de zaken juist heel goed op orde. Doordat wij HACCP & ISO22000 gecertificeerd zijn, komen er allemaal extra regel en wetgeving bij te kijken om producten met extra hoge kwaliteit aan te bieden. Het zit hem in de kleinste dingen van etikettering, productieproces, inkoop tot gezondheidsclaims. Oa doordat wij veel Amerikaanse producten verkopen en daar duidelijk andere wetgeving geldt, zijn wij genoodzaakt als we deze willen blijven verkopen, extra maatregelen te nemen. Wij zijn juist vooruitstrevend door de NVWA zelf op te zoeken en mee te denken over oplossingen en daarin samen veilige producten op de markt aan te bieden. Zo gek is dat dus helemaal niet om samen te werken met de NVWA :) We zijn tenslotte een levensmiddelenbedrijf in een opkomende markt. Wij willen veilige, kwalitatief hoogwaardige producten aanbieden die bijdragen aan de gezondheid van onze klanten. Mocht je verder nog vragen of een discussie willen voeren, wil je me dan een privébericht sturen. We willen je gerust uitleg geven, sterker nog, kom eens langs :) Dat is makkelijker communiceren. Dit topic is bedoeld voor vragen over producten, bestellingen etc. Deze discussie licht ik je graag in een privébericht verder toe :)

wanneer komen die andere smaken 750 gram micellar binenn :) ?

"Schokkende berichtgeving" zijn absoluut niet de juiste woorden. Wij hebben de zaken juist heel goed op orde. Doordat wij HACCP & ISO22000 gecertificeerd zijn, komen er allemaal extra regel en wetgeving bij te kijken om producten met extra hoge kwaliteit aan te bieden.
De wetgeving m.b.t. de Europese verordening 1131/2011 staat hier los van en dient hier dan ook niet voor aangehaald te worden. Dat jullie hierdoor de betreffende wetsovertreding een lagere prioriteit geven omdat andere producten wel HACCP & ISO22000 gecertificeerd zijn en hierdoor mogelijk meer tijd vereisen om alles op orde te houden, is geen vrijbrief om andere wetgeving te negeren. De consument hoort niet de dupe te zijn van een gebrek aan manpower.

Het zit hem in de kleinste dingen van etikettering, productieproces, inkoop tot gezondheidsclaims. Oa doordat wij veel Amerikaanse producten verkopen en daar duidelijk andere wetgeving geldt, zijn wij genoodzaakt als we deze willen blijven verkopen, extra maatregelen te nemen. Wij zijn juist vooruitstrevend door de NVWA zelf op te zoeken en mee te denken over oplossingen en daarin samen veilige producten op de markt aan te bieden. Zo gek is dat dus helemaal niet om samen te werken met de NVWA :) We zijn tenslotte een levensmiddelenbedrijf in een opkomende markt. Wij willen veilige, kwalitatief hoogwaardige producten aanbieden die bijdragen aan de gezondheid van onze klanten. Mocht je verder nog vragen of een discussie willen voeren, wil je me dan een privébericht sturen. We willen je gerust uitleg geven, sterker nog, kom eens langs :) Dat is makkelijker communiceren.
Willen is 1, het doen is iets anders en kost blijkbaar veel tijd. In het geval wat ik heb gemeld is het slechts de kwestie van een woordje erachter plakken, of als je dat liever hebt, het omvormen naar iets anders. Dit kost geen maanden en wederom zou de consument niet de dupe moeten zijn van valse etikettering waar te weinig manpower voor is om aan toe te komen. Ik zeg overigens ook niet dat het gek is dat jullie een samenwerking hebben met de NVWA, wat ik wel gek vind is dat jullie een maandelijkse lijst hebben om af te werken van hun waardoor jullie dit soort kleinigheden niet kunnen corrigeren binnen afzienbare tijd. En sterker nog; er pas iets aan gaan doen als de NVWA er blijkbaar iets van zegt, desondanks jullie al op de hoogte zijn.

Dit topic is bedoeld voor vragen over producten, bestellingen etc. Deze discussie licht ik je graag in een privébericht verder toe :)
Excuus, in de OP staat: "Hier kan je ook je vragen of suggesties posten!", en dit leek me een suggestie. Mijn inbox zit tevens vol. In ieder geval, dan heb ik een vraag over een product: wanneer krijgt het product Whey Proteine Stevia de juiste etikettering?

De wetgeving m.b.t. de Europese verordening 1131/2011 staat hier los van en dient hier dan ook niet voor aangehaald te worden. Dat jullie hierdoor de betreffende wetsovertreding een lagere prioriteit geven omdat andere producten wel HACCP & ISO22000 gecertificeerd zijn en hierdoor mogelijk meer tijd vereisen om alles op orde te houden, is geen vrijbrief om andere wetgeving te negeren. De consument hoort niet de dupe te zijn van een gebrek aan manpower.

Willen is 1, het doen is iets anders en kost blijkbaar veel tijd. In het geval wat ik heb gemeld is het slechts de kwestie van een woordje erachter plakken, of als je dat liever hebt, het omvormen naar iets anders. Dit kost geen maanden en wederom zou de consument niet de dupe moeten zijn van valse etikettering waar te weinig manpower voor is om aan toe te komen. Ik zeg overigens ook niet dat het gek is dat jullie een samenwerking hebben met de NVWA, wat ik wel gek vind is dat jullie een maandelijkse lijst hebben om af te werken van hun waardoor jullie dit soort kleinigheden niet kunnen corrigeren binnen afzienbare tijd. En sterker nog; er pas iets aan gaan doen als de NVWA er blijkbaar iets van zegt, desondanks jullie al op de hoogte zijn.

Excuus, in de OP staat: "Hier kan je ook je vragen of suggesties posten!", en dit leek me een suggestie. Mijn inbox zit tevens vol. In ieder geval, dan heb ik een vraag over een product: wanneer krijgt het product Whey Proteine Stevia de juiste etikettering?

;)

---------- Toegevoegd om 19:17 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 19:08 ----------

Bureaucratie ten top dit, het echte werk is een ps bestandje openen en een sterretje/woord erachter zetten en doormailen oid wat letterlijk 30 seconden duurt, maar om de een of andere reden moet dat via een maandelijkse feedback ronde via de nvwa en ander gezeik.

Zoals ik aangaf zijn wij op de hoogte en nemen het mee. Dat is helemaal geen probleem en helemaal niet zoveel woorden voor nodig. We geven duidelijk aan, dat het bekent is en wij het meenemen. Om precies te zijn in de eerst volgende batch met nieuwe etiketten. Dit soort tips en suggesties die jullie ons geven, pakken we altijd direct op. :) Dat lijkt me toch allemaal vrij duidelijk.

Zoals ik aangaf zijn wij op de hoogte en nemen het mee. Dat is helemaal geen probleem en helemaal niet zoveel woorden voor nodig. We geven duidelijk aan, dat het bekent is en wij het meenemen. Om precies te zijn in de eerst volgende batch met nieuwe etiketten. Dit soort tips en suggesties die jullie ons geven, pakken we altijd direct op. :) Dat lijkt me toch allemaal vrij duidelijk.
Het is niet allemaal vrij duidelijk als je eerst iets anders zegt:

Bedankt voor de antwoorden, ik weet voldoende.

wanneer komen die andere smaken 750 gram micellar binenn :) ?
We hebben nog geen exacte datum wanneer deze weer binnen komen. Ze zijn in ieder geval besteld en zullen met de eerst volgende batches van bepaalde smaken ook in 750 grams verpakkingen gevuld worden Casper :)

---------- Toegevoegd om 19:33 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 19:30 ----------

Het is niet allemaal vrij duidelijk als je eerst iets anders zegt:

Bedankt voor de antwoorden, ik weet voldoende.
Graag gedaan :) Het leest misschien verwarrend, maar fouten en verbeteringen kunnen altijd doorgegeven worden en zullen aangepast worden. Alle teksten, claims etc komen dus ook aan bod, dit kan iets langer duren. Evenals de foto's. Ik zeg nu dat het etiket de eerst volgende keer hierin meegenomen gaat worden. :) En GetXXL, kom eens langs, dan laat ik je het bedrijf zien. :cool:

Komen die crispies binnenkort ook met een smaakje?
We hebben nog niet gekeken naar een variant met smaak. Had je een voorkeur of gedachte welke smaken je wilde? :)

Ralf

---------- Toegevoegd om 21:16 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 21:15 ----------

MusclePharm Specials
[Afbeelding niet meer beschikbaar]
Assault
30 servings voor 19.90!

Recon
30 servings voor 27.50!

Amino 1
50 servings voor 22.25!

Creatine
300 gram (2 maanden) voor 15.90!

in :roflol:

We hebben nog niet gekeken naar een variant met smaak. Had je een voorkeur of gedachte welke smaken je wilde? :)

Ralf

---------- Toegevoegd om 21:16 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 21:15 ----------

MusclePharm Specials
Assault
30 servings voor 19.90!

Recon
30 servings voor 27.50!

Amino 1
50 servings voor 22.25!

Creatine
300 gram (2 maanden) voor 15.90!

Iets zoets fruitigs als aardbei en (witte?) chocolade lijkt me lekker voor die crispy! :)

Moet je bij C4 Extreme Cellucor nog apart creatine nemen?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Naar boven