MuscleMeat

Bodyenfitshop.nl

Status
Niet open voor verdere reacties.
Maar voldoet de whey perfection die je nu kan krijgen wel of niet aan het eiwitpercentage op het label? Of is het nogsteeds 63%, ik snap het niet meer.

Wat je aangeeft klopt inderdaad. Dit komt door het volgende, ook door toevoeging van cacao. Bij eiwitproducten waaraan cacao toegevoegd is, is de afwijking ongeveer 5-8 meer. Er is door dat lab bewust gekozen voor chocolade-smaak, waardoor je een product hebt met het laagste eiwitgehalte. Dan is zo'n test nog overtuigender. Zie ook deze test.

Onze leverancier AminoLabs heeft het destijds uitgelegd, je kan het hier nog rustig doorlezen. Dat verklaart ook het verschil. Door toevoegingen van Alanine en Glycine (als je deze aftrekt van het eiwitgehalte) komt je inderdaad lager uit. Volgens mij moet dat dekkend zijn voor je vraag.

Bedankt voor je antwoord Ilco. Ik denk dat het hele verhaal spaak gaat op het wel/niet meerekenen van vocht. Ik zie dat zowel bij de test bij Eurofins als bij de test bij Aminolabs een droge stof verhouding weergegeven wordt. Dit is niet relevant omdat dit altijd hoger is dan de verhouding op het etiket. Immers komt de uitslag van Aminolabs zonder droge stof correctie (71.4%) overeen met de test van ECCA (70.4%). Ook de test van Eurofins geeft 72.4% zonder droge stof correctie.

Gemiddeld geeft dit 71.7% wat 6.3% minder is dan de 78% op het etiket. Dit lijkt me een veel plausibelere verklaring dan het cacao verhaal.

Groeten

Je opmerking is begrijpelijk maar klopt nu 100%. Daar werken we kei hard aan en zorgen dat we het vertrouwen terug gaan winnen!

Dus als er nu een test plaatsvind wijkt het 0,00% af?

Dat jullie er keihard aanwerken en het vertrouwen gaan terugwinnen heb ik nu wel duizend keer gelezen, maar zelf merk ik er nog niks van eerlijk gezegd.

Thats right! :)
Maar voldoet de whey perfection die je nu kan krijgen wel of niet aan het eiwitpercentage op het label? Of is het nogsteeds 63%, ik snap het niet meer.
We hebben sinds woensdag de nieuwe variant van de Whey Perfection. Vandaar we ook maar 12 smaken hebben en sinds vandaag de emmers weer voorradig. Bij deze klopt de geclaimde hoeveelheid eiwitten wel:cool:
Bedankt voor je antwoord Ilco. Ik denk dat het hele verhaal spaak gaat op het wel/niet meerekenen van vocht. Ik zie dat zowel bij de test bij Eurofins als bij de test bij Aminolabs een droge stof verhouding weergegeven wordt. Dit is niet relevant omdat dit altijd hoger is dan de verhouding op het etiket. Immers komt de uitslag van Aminolabs zonder droge stof correctie (71.4%) overeen met de test van ECCA (70.4%). Ook de test van Eurofins geeft 72.4% zonder droge stof correctie.

Gemiddeld geeft dit 71.7% wat 6.3% minder is dan de 78% op het etiket. Dit lijkt me een veel plausibelere verklaring dan het cacao verhaal.

Groeten
Altijd goed :) Waar ik op doelde met de link van Aminolabs, is ook het volgende: Een product mag altijd een afwijking hebben op het eiwitgehalte tot een x percentage. Om alvast opmerkingen te voorkomen, natuurlijk is het toevoegen van aminozuren als glycine en alanine om het eiwitgehalte op te voeren NOOIT goed te praten. Als je kijkt puur naar het eiwitgehalte in een product, mag daarop een wettelijke afwijking zitten. Voor producten met een eiwitgehalte is >40g per 100g: *8g toegestaan.

Zou meteen doneren om de whey die nu aan korting verkocht wordt opnieuw te testen :D

Altijd goed :) Waar ik op doelde met de link van Aminolabs, is ook het volgende: Een product mag altijd een afwijking hebben op het eiwitgehalte tot een x percentage. Om alvast opmerkingen te voorkomen, natuurlijk is het toevoegen van aminozuren als glycine en alanine om het eiwitgehalte op te voeren NOOIT goed te praten. Als je kijkt puur naar het eiwitgehalte in een product, mag daarop een wettelijke afwijking zitten. Voor producten met een eiwitgehalte is >40g per 100g: *8g toegestaan.

Waarom denk je dat die toegestane wettelijke afwijking is ingesteld?

Thats right! :)

Groeten

Ik probeer je alleen uit te leggen waar het verschil vandaan komt.

1) Toevoeging van Glycine en Alanine (8.2%)
2) Incorrecte intrepetatie labanalyses Eurofins en Aminolabs (7.6%)

Totaal = 15.8%. Op 78gr/100gr = een tekort van 20.2%.

Glycine en Alanine toevoeging staat los van de incorrecte intrepetatie van de labanalyses (de reden dat het totale eiwitpercentage te laag is).
Komt er op neer dat het lab de hoeveelheid vocht niet meeneemt en het etiket wel.

Ik ben benieuwd naar jouw antwoord ("ik heb geen idee is ook een antwoord")
Dat was mijn antwoord, maar "om te zorgen dat producten niet over die afwijking heen gaan":D:D

NIEUW: De Smart Bar hebben we nu ook in Witte Chocolade en Caramel-smaak!
BF_FB_banner_Slank_Bars.png

Geef die jongeman een fatsoenlijk antwoord dan... :s

Potverdomme, dat dit kan in Nederland!

Denk je nou echt dat je een tegemoetkoming gaat krijgen?

Je mag al blij zijn dat ze zich verontschuldigen. :roflol:

Er wordt op facebook en hier gezegd, stuur een PM dan bekijken we het even.
Dan zou je toch zeggen dat er iets van compensatie is of iets dergelijks!
Ik wil iig een reactie dan weet ik waar ik aan toe ben.

Er wordt op facebook en hier gezegd, stuur een PM dan bekijken we het even.
Dan zou je toch zeggen dat er iets van compensatie is of iets dergelijks!
Ik wil iig een reactie dan weet ik waar ik aan toe ben.

25% korting op de zogenaamd ''vernieuwde'' WP, dat is de tegemoetkoming.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Naar boven