Heeft beta alanine effect/nut als je het alleen rond de training neemt, en dus niet op rustdagen?
citaat van body&fitshop :
Wat is Carnosine precies? Beta-Alanine stimuleert de toename van Carnosine in spiercellen. Carnosine regelt de pH waarde van onze spieren. Dit is van groot belang omdat de pH bepalend is voor de opbouw van melkzuur. Door de pH te controleren wordt de opbouw van melkzuur beperkt waardoor spieren sterker zijn dan ooit!
Beta-Alanine gaat naarmate je dit langer gebruikt zelfs(!) nog steeds beter werken.
Dit komt doordat de Carnosine spiegels in het lichaam langzaam blijven stijgen.
Aangezien het dus het niveau van carnosine in het lichaam doet stijgen, mag je ervan uitgaan dat indien je dit wil behouden, je ook op rustdagen moet nemen. Zelfde principe als creatine lijkt me. Maar indien ik het zou nemen, doe ik het enkel voor de workout vanwege zijn pomp-effect. Op rustdagen hou ik het bij gewone creatine. Op trainingsdagen is een combo van bv Result + citruline + beta-alanine wel een killer denk ik. Ben zelf van plan om dit binnenkort te gaan doen.
PS : overigens staat bij het gebruik van beta alanine dat je ook op rustdagen dient in te nemen
Laatst bewerkt: