XXL Nutrition

Bodyweight training zonder hulpmiddelen

Ano_80_1

Colossal Veteran
uitgeschakeld
10.000 berichten
Waardering
1.339
Ik train nu 3x in de week in de sportschool, en dat bevalt me goed. Nu ga ik binnenkort op vakantie (paar keer wat lange weekenden weg & 4 weken naar de middle of nowhere) en ik wil graag in vorm blijven.

Mijn vraag: welke oefeningen kan ik doen zodat ik toch bezig blijf?
Ik zit te denken aan push-ups, lunges en dips, maar kom niet verder dan dat...
Het is absoluut niet mogelijk met dumbbells of andere attributen te trainen (rugzakvakanties).

Enig idee?

optrekken, situps/crunches/legraises. wat voor omgeving ga je precies naar toe? eea zal ook aan de omgeving liggen dus.

• Topic Starter Topic Starter
Pushup's, pullup's, lunges, zware rugzakken.. je hebt alle ingrediënten. Een schema kan je altijd maken. Gezien je mogelijkheden, zou ik fullbody gaan.

Dat gezegd, denk ik eerder dat je je druk moet maken om je voeding dan om je training in die 4 weken.

Voeding zit wel ok - die kortere vakanties kan ik wel goede dingen meenemen, die 4 weken wordt waarschijnlijk voldoende vlees (en kijken hoeveel ruimte ik over heb in m'n rugzak voor repen enzo - poeder krijg ik niet mee... evt proefsachets, dan wel)

Pushup's, pullup's, lunges, zware rugzakken.. je hebt alle ingrediënten. Een schema kan je altijd maken. Gezien je mogelijkheden, zou ik fullbody gaan.

Dat gezegd, denk ik eerder dat je je druk moet maken om je voeding dan om je training in die 4 weken.

- bomen uit de grond deadliften
- car bench presses,
- die bomen wat je hebt gedeadlift overhead pressen en squatten.
- etc...

OT: check deze link ;)
http://www.bodybuilding.com/fun/exercises.php?MainMuscle=&Equip=BodyOnly&Isolation=

Je kan ook altijd lichaamsgewicht van een andere persoon gebruiken. Voor squats, verzwaarde pushups, ...

Minuutje geduld... Ik heb ergens zoiets staan maar moet even zoeken :p

Thxs jumperke1tje!
Jammer dat ik geen dumbbells mee kan nemen (rugzakvakantie), en die vakantieworkout bestaat uit elke dag 3 dezelfde oefeningen...
Ik heb iig redelijk wat input alvast.

+1, doe maar eens een paar minuten armcirlcles (wel op hoogte blijven) achter elkaar.. die ga je voelen..

Op die vakantie ga je waarschijnlijk veel stappen, niet? Geloof me maar als ik zeg dat je na een paar dagen van 25km met een rugzak echt geen zin meer hebt om 's avonds nog wat lunges te gaan doen. Bovendien is het compleet overbodig als je toch zo actief bent.
Zorg gewoon dat je zoveel mogelijk eet en begin weer te trainen als je terug bent.

Oh, en als je toch nog fut zou hebben: je kunt je rugzak gebruiken als gewicht om mee te trainen; je kan dan zowat alle conventionele oefeningen doen.

Push - ups, chin ups, pull ups, sit ups, dips en wat squats (met 1 been)

Het is opzich niet erg even wat minder te trainen. Je lichaam moet sowieso wennen aan een andere manier van trainen.

Ja ok, maar ik ga eind mei 4 weken op vakantie, en wil niet stil zitten...

Terug
Naar boven