Fitness Seller

boksen en fitness

^Goede sites idd, Ross is nog het beste indien je echt op boksen wilt focussen. En je moet de docu "Strong" van Defranco maar eens opzoeken, zalige gym en leuk om je opgepompt te krijgen voor de training. ;)

^Goede sites idd, Ross is nog het beste indien je echt op boksen wilt focussen. En je moet de docu "Strong" van Defranco maar eens opzoeken, zalige gym en leuk om je opgepompt te krijgen voor de training. ;)

In je 5e post mij prijzen.. goed bezig:D

Die docu bedoelde ik ja! Hun doen op dynamic Effort dagen van die medicine ball drills, plyometric pushups, box jumps, depth jumps, vertical jumps, broad jumps, sprints, tire flips en nog meer van dat soort ongein!

Hele simpele formule eigenlijk:

Maximale kracht op de squat, deadlift en bench.

Dynamische kracht (oftewel explosieve kracht) op speed boxsquats, en die dingen die ik net noemde. Dit geeft de nodige snelheid.

Aangevuld met high reps op de assistance oefeningen zoals lat. pulldowns, face pulls, triceps extensions etc. voor de nodige spiermassa.

GPP (general psysical preparation) zoals sprints, sled pulling, tire flips, truck pulls etc. zorgt voor het nodige uithoudingsvermogen en de aerobe conditie..

Op de site van Joe Defranca staan ook voorbeeldschema's hoe je dit kan combineren met je sport-trainingen.

Belangrijk lijkt me dan wel om alle 100en situps en pushups en drills tijdens de vechtsport trainingen te skippen, en je te beperken tot sparren, techniek trainingen, schaduwboksen en de heavy bag rondes.

Helaas snappen weinig boks-trainers hoe dit in elkaar steekt..

Dat is één van de redenen waarom ik na 3 jaar gestopt ben met boksen. Ik was het zat om elke les weer te moeten hardlopen, dezelfde situps, pushups, en rekoefeningen te moeten doen, en dan een uur dezelfde statische techniek trainingen te moeten doen.. voordat er eindelijk goed gespard werd en de heavy bags opgehangen werden!

De meeste boks-trainers raadden nog steeds af om krachttraining te doen, en vooral benen trainen is uit den boze:rolleyes:

Erg stom.

Vooral de compounds zijn zoals je zegt belangrijk, gecombineerd met plyometrics enz krijg je dan de nodige (explosieve) kracht. Sommige mensen bekijken het veel te zwart/wit, door alleen op techniek te concentreren en kracht overbodig te maken. Ik vind persoonlijk dat die twee hand in hand gaan en ze allebei hun nut hebben.

Maar, zonder te sparren of de bags te gebruiken zal je natuurlijk nooit een goede bokser worden :D

Heb je mss een boek van Ross? Daar had ik voor het eerst over GPP gelezen, staan echt goeie dingen in!

Vooral de compounds zijn zoals je zegt belangrijk, gecombineerd met plyometrics enz krijg je dan de nodige (explosieve) kracht. Sommige mensen bekijken het veel te zwart/wit, door alleen op techniek te concentreren en kracht overbodig te maken. Ik vind persoonlijk dat die twee hand in hand gaan en ze allebei hun nut hebben.

Maar, zonder te sparren of de bags te gebruiken zal je natuurlijk nooit een goede bokser worden :D

Heb je mss een boek van Ross? Daar had ik voor het eerst over GPP gelezen, staan echt goeie dingen in!

Nee, helaas niet.. zoek nog steeds naar een goede downloadbron om ze gratis te krijgen, maar tot nu toe nog niks gevonden! Maar GPP vind je ook in Dinosaur Training. Farmerswalk, sled pulling, hillsprints, sandbag walks&throws, tire flips.. wees creatief zou ik zeggen! In de filmpjes van Ross staat ook al een hoop!

Ebook van Dinosaur Training heb ik ooit hier gepost, vind je gauw genoeg via de zoekfunctie:)

En tuurlijk heb je sparren en schaduwboksen en heavy bags nodig om een goede bokser te worden. Voor de kracht en de snelheid en de conditie heb je dit:D

Heb zelf ook gebokst, recreatief weliswaar.
Was op maandag, dinsdag en donderdag avond boksen en de rest van de dagen overdag veel trainen in de fitness.

Is heel goed te combineren.

ik wou wel een heletijd kickboks bij het fitnessen erbij doen, maar toch maar niet gedaan.
vooral omdat ik te weinig tijd voor fitness en kickboksen heb dan.
je kunt niet alles doen

Terug
Naar boven