MuscleMeat

Borst loopt achter

Ja dat klopt.

Vind zelf trouwens 2200 kcal voor bulken op jou lengte bizar weinig. Heb je er wel een activiteitsfactor aan toegevoegd?
drink 2 glazen melk extra voor de extra kcal

Inderdaad .
Jouw onderhoud zal zeker op 2500 kcal per dag liggen, anders ga je met 2100 kcal echt cutten.

Je eet als een meisje van 6 jaar, en je training slaat nergens op.
Borst doe je 2x per week, daar is niks mis mee, maar 5 oefeningen van 4 sets per keer is 40 sets.
Breng dat terug naar 2 oefeningen, 2x per week.
En lees eens in over upperbody/lowerbody split.
of gewoon minder oefeningen voor borst maar vaker trainen. dus 3x verspreid en dan 2 oef. per keer

• Topic Starter Topic Starter
Inderdaad .
Jouw onderhoud zal zeker op 2500 kcal per dag liggen, anders ga je met 2100 kcal echt cutten.
Ik heb berekend via dit forum dat mijn basisbehoefte op 1920 kcal zit. Hierbij doe ik 20 procent om aan te komen. Dit is 2304 kcal. Toen ben ik even flink gaan rekenen.
Daaruit kwam het volgende(niet heel precies, maar even snel gemaakt):

Brinta: 347kcal - 65g koolh - 11g eiw - 2.1g vet
8 Boterhammen: 530 kcal - 105g koolh - 22g eiw - 4.8g vet
4x Kipfilet : 130 kcal- 1.2g koolh - 16.4g eiw - 4.4g vet
4x Pindakaas: 530 kcal - 6g koolh - 20g eiw - 45,2g vet
Kwark : 140 kcal - 7g koolh - 26g eiw - 1g vet
Avondeten: 500kcal

Hierbij kwam ik uit op 2177 kcal.

Echter drink ik daarnaast ook 2 halfvolle glazen melk (uitgaand van 2 glazen) 130 kcal.

Nu kom ik dus uit op 2307 kcal per dag.

Ik kom dus precies uit of denken jullie hier anders over?

En mijn trainingsschema : http://www.schemaatje.nl/fitnessschema/het-phul-schema

Je moet je basisbehoefte in mijn ogen nog even x een activiteitsfactor doen,
1.2 weinig of geen training
1.375 lichte training 1-3 dagen per week
1.55 gemiddelde training 3-5 dagen per week
1.75 zware training 6-7 dagen per week
1.9 zware dagelijkse training of zwaar lichamelijk werk
Dan zou je dus uitkomen op een onderhoud van ongeveer 1920x1.55= 2976
En daar dan nog die 20 bij optellen, met 2300 calorieen eet jij sowieso onder je onderhoud

Je sport ook nog 4 keer in de week he, moet je X 1.55 doen. Dan kom je uit op een behoefte van 2976. Dus om aan te komen moet je boven de 3000 kcal zitten.

Je onderhoud in theorie kan altijd afwijken van je onderhoud in de praktijk.
Het is een leuke indicatie om mee te beginnen,maar met 2177 kcal p.d zal je met jouw lengte en vooral gewicht weinig aankomen.
Integendeel,je zal eerder afvallen of op zijn minst gelijk blijven qua gewicht.
Ik weet ook zeker dat je geen activiteitsfactor invult.
Er zijn meerdere calculatoren om je onderhoud uit te rekenenen,maar overel wordt het gemiddelde veel hoger.

[Link niet meer beschikbaar]

Vul je gegevens maar in en je zal zien dat je zeker boven de 1900 kcal uitkomt.

Je moet je basisbehoefte in mijn ogen nog even x een activiteitsfactor doen,
1.2 weinig of geen training
1.375 lichte training 1-3 dagen per week
1.55 gemiddelde training 3-5 dagen per week
1.75 zware training 6-7 dagen per week
1.9 zware dagelijkse training of zwaar lichamelijk werk
Dan zou je dus uitkomen op een onderhoud van ongeveer 1920x1.55= 2976
En daar dan nog die 20 bij optellen, met 2300 calorieen eet jij sowieso onder je onderhoud
maar moet je bij die x 1.55 ook nog eens 20 procent er boven op doen? Dat van de activiteitsfactor wist ik niet. Dankje!
En hoe zou ik volgens jullie nog aan meer kcal kunnen komen?

maar moet je bij die x 1.55 ook nog eens 20 procent er boven op doen? Dat van de activiteitsfactor wist ik niet. Dankje! En hoe zou ik volgens jullie nog aan meer kcal kunnen komen?

Ja, dan ga je boven je onderhoud zitten. Ik weet niet precies hoeveel eiwitten en vetten je al hebt? Maar koolhydraten zijn altijd een goede aanvullen. Een maaltijd met rijst of pasta zou dus prima kunnen nu :)

Ja, dan ga je boven je onderhoud zitten. Ik weet niet precies hoeveel eiwitten en vetten je al hebt? Maar koolhydraten zijn altijd een goede aanvullen. Een maaltijd met rijst of pasta zou dus prima kunnen nu :)
Even ter verbetering:

Ik heb berekend via dit forum dat mijn basisbehoefte op 1920 kcal zit. Dit doe ik x 1.55(activiteitsfactor) = 2976 kcal. Hierbij doe ik 20 procent om aan te komen. Dit is 3571.2 kcal. Toen ben ik even flink gaan rekenen.
Daaruit kwam het volgende(niet heel precies, maar even snel gemaakt):

Brinta: 347kcal - 65g koolh - 11g eiw - 2.1g vet
8 Boterhammen: 530 kcal - 105g koolh - 22g eiw - 4.8g vet
4x Kipfilet : 130 kcal- 1.2g koolh - 16.4g eiw - 4.4g vet
4x Pindakaas: 530 kcal - 6g koolh - 20g eiw - 45,2g vet
Kwark : 140 kcal - 7g koolh - 26g eiw - 1g vet
Peperkoek: 208 kcal- 67,7g koolh- 3,3g eiw - 1.7 g vet
Avondeten: 500 kcal
Banaan: 123 kcal

Hierbij kwam ik uit op 2608 kcal.

Echter drink ik daarnaast ook 2 halfvolle glazen melk (uitgaand van 2 glazen) 130 kcal.

Nu kom ik dus uit op 2738 kcal per dag.

Ik heb dus nog meer kcal nodig. Echter denk ik dat mijn avondeten meer kcal bevat i.v.m. thuiswonen.
Wat moet ik nu volgens jullie nog aanpassen?

En mijn trainingsschema : http://www.schemaatje.nl/fitnessschema/het-phul-schema

Sowieso voor het slapengaan nog iets van een bak kwark, tonijn, caseine shake voor de langzame eiwitten. Verder kun je het beste beginnen met een stevig ontbijt, 90 gr brinta met 500 ml melk en 2 grote bananen is al goed voor 750 kcal. Verder moet je eigenlijk nog een complete maaltijd met iets van rijst en kip of iets dergelijks toevoegen om makkelijk kcals erbij te krijgen, als dit niet kan kun je ook nog 100 gr havermout met 500ml melk en wat fruit in de blender gooien, zijn ook weer makkelijk zo'n 600 kcals

Sowieso voor het slapengaan nog iets van een bak kwark, tonijn, caseine shake voor de langzame eiwitten. Verder kun je het beste beginnen met een stevig ontbijt, 90 gr brinta met 500 ml melk en 2 grote bananen is al goed voor 750 kcal. Verder moet je eigenlijk nog een complete maaltijd met iets van rijst en kip of iets dergelijks toevoegen om makkelijk kcals erbij te krijgen, als dit niet kan kun je ook nog 100 gr havermout met 500ml melk en wat fruit in de blender gooien, zijn ook weer makkelijk zo'n 600 kcals
Ah top tips!
Heb ik het volgende nu juist gedaan:
Ik heb berekend via dit forum dat mijn basisbehoefte op 1920 kcal zit. Dit doe ik x 1.55(activiteitsfactor) = 2976 kcal. Hierbij doe ik 20 procent om aan te komen. Dit is 3571.2 kcal....?
Of hoeft die 20 procent niet?

Yep.
Zo moet je rekenen inderdaad.
Al kan het nog steeds dat je wat bij moet stellen na een paar weken.

Om aan te komen moet je er idd zo'n 500 kcals bij optellen, in jouw geval zou ik beginnen op 3476 kcals, kom je 0.25-0.5 kilo per week aan, laten zo, kom je niet aan verhoog je de kcals en kom je teveel aan verlaag je de kcals. Nu kun je een goed voedingsschema gaan maken waarbij je je houdt aan 2-2.5 gr eiwit per kilo lichaamsgewicht 1-1.5 gr vet per kilo lichaamsgewicht en de rest koolhydraten.

Hou is op met je supersets. Dit is al de derde keer dat ik je onzin tegen kom. Zou idd ook met een UB/LB aan de slag gaan en dan bijvoorbeeld voor borst oefeningen: Dag 1: Bb bench press, incline dumbell press. Dag 2: Incline bb bench press, flat dumbell flys.

ik bepaal zelf wel wat ik post ;) en jij mag het onzin vinden maar supersets werken prima!

ik bepaal zelf wel wat ik post ;) en jij mag het onzin vinden maar supersets werken prima!

Supersets kunnen inderdaad een aardige toevoeging zijn, maar jij adviseert gelijk om supersets te doen.
Maar beginners kunnen beter eerst met compoundoefeningen beginnen
Als ze alles onder de knie hebben kunnen ze supersets/ dropsets/partial reps/static holds etc toevoegen.
Jij doet het overkomen alsof je door supersets droog en gespierd wordt… en dat klopt niet helemaal natuurlijk.

Persoonlijk heb ik niks met supersets, of ik moet in tijdnood zitten.
Maar af en toe kan het wel lekker zijn.

En je kunt gerust ook op de dagen dat je niet traint een shake nemen hoor.

"omdat deze sportschool niet genoeg voorzieningen had"

niet te veel met toestellen bezig zijn... met bars & dumbells kom je n heel eind

Terug
Naar boven