Fitness Seller

Borst oef.

Ano_93433

Competitive Bodybuilder
uitgeschakeld
Waardering
184
Hey,

Ik had graag wat goede oefeningen gehad voor de borst (massa) te vergroten. Ik doe nu al Bench press, dumbbell flys, en 2 toestellen voor borst. Maar ik heb nooit echt een vermoeid gevoel in mijn borst nadat ik ze train dus denk ik dat mijn oefeningen niet echt goed zijn. Want ik ga toch telkens tot het uiterste.

Bedankt ;)

Hey,

Ik had graag wat goede oefeningen gehad voor de borst (massa) te vergroten. Ik doe nu al Bench press, dumbbell flys, en 2 toestellen voor borst. Maar ik heb nooit echt een vermoeid gevoel in mijn borst nadat ik ze train dus denk ik dat mijn oefeningen niet echt goed zijn. Want ik ga toch telkens tot het uiterste.

Bedankt ;)

4 oefeningen voor je borst?

dat lijkt me wat veel.

4 oefeningen voor borst is geen probleem.

Vervang 1 van die machine oefeningen is door een dumbbell incline press, die moet je wel.voelen:D

• Topic Starter Topic Starter

Daar heb ik m'n oefeningen ook gekozen, werkt gewoon niet voor mij ;)

4 oefeningen voor borst is geen probleem.

Vervang 1 van die machine oefeningen is door een dumbbell incline press, die moet je wel.voelen:D

Ok zal m'n schema aanpassen :)
bedankt

Gewoon geduld hebben, je gaat geen Arnoldborst krijgen in paar jaar trainen hoor. Maar om een extra prikkel te geven kan je 2 keer per week je borst aanpakken. Wel volume en intensiteit in de gaten houden dan.

Hey,

Nu zijn we al weer een tijdje verder en ik zit nog steeds met dit probleem. Ik doe nu deze oefeningen tijdens workout voor borst: Bench press, dumbbell flys, dumbbell chest press, en nog zo'n machine (geen idee hoe die heet). Maar ik voel nooit echt druk of vermoeidheid in m'n borst zelf, ik voel het eerder in mijn armen. Ik heb al opgezocht of ik de bewegingen wel allemaal goed doe enzo, en dat zit allemaal wel goed denk ik. Ik herinner me nog m'n eerste training dat ik weer met BB begon, dat ik 2 dagen spierpijn had in m'n borst doordat ik zo intensief getrained had. Sindsdien heb ik dat nooit meer gehad. Ik pak ook iedere keer het zwaarste gewicht dat ik aankan, daar ligt het dus ook niet aan.

Am I doing something wrong? ???

Neem minder gewicht en probeer je echt te concentreren op het gebruiken van je borst bij de oefeningen. Dus probeer de mind-muscle connectie goed te krijgen. Als dat snor zit zal je waarschijnlijk wel die vermoeidheid gaan voelen. Daarna kan je dan ook weer omhoog gaan met gewicht. Heb geduld ook. Succes.

Hoeveel sets en reps doe je per oefening?

snelheid van de oefening kan ook een hoop uitmaken, probeer eens een keer 3-0-1 dus 3 seconden (bench press) laten zakken en in 1 seconde uitstoten, probeer maar eens, zal je ook wel voelen

Neem minder gewicht en probeer je echt te concentreren op het gebruiken van je borst bij de oefeningen. Dus probeer de mind-muscle connectie goed te krijgen. Als dat snor zit zal je waarschijnlijk wel die vermoeidheid gaan voelen. Daarna kan je dan ook weer omhoog gaan met gewicht. Heb geduld ook. Succes.

Ok ik zal erop letten :)

Hoeveel sets en reps doe je per oefening?

Bench: 4 sets : 12 reps, 10 reps, 10 reps, 8 reps
Dumbbell press: 3 sets : 10 reps, 8 reps, 8 reps
Dumbbell flys: 3 sets : 10 reps, 8 reps, 8 reps
Machine: 3 sets : 10 reps , 8 reps , 8 reps

Mijn reps zijn nooit echt laag omdat ik overal lees dat voor massa je een hoog aantal reps moet hanteren en ook omdat ik jong ben zou het beter zijn eerst de oefening goed uit te voeren met een redelijk hoog aantal reps dan heel zwaar gewicht en klein aantal reps. Maar als ik verkeerd zit mag je me het gerust zeggen. Ik ben er ook van op de hoogte dat de meeste mensen meer doen dan 3 setjes per oefening, maar als ik dit allemaal gedaan heb ben ik toch al een tijdje bezig met borst dus volgens mij is mijn borst training wel uitgebreid genoeg. Maar zoals ik al zei, er is ruimte voor verbetering dus als je hints / tips hebt zijn die welkom.

snelheid van de oefening kan ook een hoop uitmaken, probeer eens een keer 3-0-1 dus 3 seconden (bench press) laten zakken en in 1 seconde uitstoten, probeer maar eens, zal je ook wel voelen

Meestal laat ik het gewicht wel trager zakken en stoot ik het naar boven uit, dus ik deed wel al zoiets. Maar ik zal er extra aandacht aan besteden, bedankt! ;)

Meer reps worden inderdaad over het algemeen aanbevolen voor meer massa. Echter, genen etc spelen nog altijd de grootste rol.

Ik deed altijd 8~10 reps. Maar sinds een aantal weken over op 5x5 (of voor bijv kleinere groepen als lateral delts 4x7). Het spreekt voor zich dat des te meer reps des te lager het gewicht, maar ik merk bij mij dat rond de 8 reps het gewicht drastisch naar beneden gaat, per week minder kan verhogen en er vrij snel gewenning optreedt.

Dus, los van het feit dat dit wel of niet voor jou geldt, ik zou het gewoon eens proberen om iets anders te doen. 5x5 is niet eens zo slecht mbt groei vs kracht.

Meer reps worden inderdaad over het algemeen aanbevolen voor meer massa. Echter, genen etc spelen nog altijd de grootste rol.

Ik deed altijd 8~10 reps. Maar sinds een aantal weken over op 5x5 (of voor bijv kleinere groepen als lateral delts 4x7). Het spreekt voor zich dat des te meer reps des te lager het gewicht, maar ik merk bij mij dat rond de 8 reps het gewicht drastisch naar beneden gaat, per week minder kan verhogen en er vrij snel gewenning optreedt.

Dus, los van het feit dat dit wel of niet voor jou geldt, ik zou het gewoon eens proberen om iets anders te doen. 5x5 is niet eens zo slecht mbt groei vs kracht.

Als ik in mijn schema de oef. van 3 setjes verander naar: 10 - 8 - 5
En van 4 setjes: 10 - 8 -5 - 5
Dan lijkt me dat een goede middenweg, of niet?

Dan zou ik het eerder andersom doen, 5-5-8 (beter nog een keer 5) en dan 10 (lichter gewicht en zeer explosief)

I think this is what you're looking for:

sandwich_pile.jpg

Eten om massa op te bouwen :) Maakt niet uit welke oefeningen je doet, als je voeding niet goed zit zal je geen (of bijna geen) massa aanzetten.

Dat is helemaal mijn vraag niet ;)
Ik heb ook niet gezegd dat ik geen massa opbouw, ik vind het gewoon raar dat ik behalve de eerste keer nooit spierpijn in m'n borst heb. Maar in mijn armen, schouders etc wel.

Eten doe ik zeker genoeg en ik zie ook al mooie gains ;)

toch bedankt

Wacht, wel spierpijn in je schouders? Dan doe je het toch verkeerd man.

In je armen kan, maar ik zou aanraden om die toch eens wat te trainen.

Wacht, wel spierpijn in je schouders? Dan doe je het toch verkeerd man.

In je armen kan, maar ik zou aanraden om die toch eens wat te trainen.

Nja armen is wel wat spierpijn dat ik heb, schouders is meer een zeker vermoeidheid. Vb; Als ik me doushe achteraf en ik wil shampoo op m'n rug doen is dat zeer vermoeiend om met m'n armen daar te raken xD
Maar ik doe niks verkeerd hoor alles zit goed ;) was alleen wat bezorgd of ik m'n borst verkeerd aanpakte / niet hard genoeg. Over de rest hoeven jullie je geen zorgen te maken.

En ' ik zou aanraden om die toch eens wat te trainen' wat bedoel je daarmee :p

EDIT: natuurlijk voel ik m'n schouders niet tijdens een borst training xD Maar dan tijdens schouder training. Mss raakte je daar in de war ;p
Maar armen zijn meer vermoeid dan borst in borst training dat wel, en dat is wat me stoort.

Terug
Naar boven