Fitness Seller

borst spieren ontwikkelen (foto) voedingsschema toegevoegd

karish

Novice
Waardering
1
Lengte
1m72
Massa
66kg
Vetpercentage
17%
Guys als je naar mijn foto kijkt is mijn borst nog niet goed getraind, op welke deel van mijn borst moet ik me focussen zodat ze beter uitzien ...

IMAG0363_1.jpg

Laatst bewerkt:
Op je borst.

Post je trainingsschema eens.
Hoelang train je al?
Rest gaat sneller?

• Topic Starter Topic Starter
Op je borst.

Post je trainingsschema eens.
Hoelang train je al?
Rest gaat sneller?

Nah ja ik train al super lang.
maar moet wel zeggen dat ik in het begin niet echt serieus was.
Ik heb een 3 day split schema

ma: borst. Schouders en triceps
Mijn borstoefeningem zijn: benchpress, flys, incline benchpress en fly.. soms cable flys, dipppen voor mijn borst (zoals je ziet wissel ik het vaak af)

Woe: benen, rug en biceps

Verder doe ik ook de andere compound oefeningen

Zaterdag: beetje van alles en cardio

Nah ja ik train al super lang.
maar moet wel zeggen dat ik in het begin niet echt serieus was.
Ik heb een 3 day split schema

ma: borst. Schouders en triceps
Mijn borstoefeningem zijn: benchpress, flys, incline benchpress en fly

Woe: benen, rug en biceps

Verder doe ik ook de andere compound oefeningen

Zaterdag: beetje van alles en cardio

2x flyes op 1 dag?

ik doe ook 2 fly oefeningen hoor 1 voor de bovenkant en 1 voor de onderkant.
je presses doe je tot faillure? of kan je de sets makkelijk afmaken? probeer anders je laatste set een drop set te doen dat echt flink gaat burnen.

vind btw de borst niet achterlopen op de rest...

ik doe ook 2 fly oefeningen hoor 1 voor de bovenkant en 1 voor de onderkant.
je presses doe je tot faillure? of kan je de sets makkelijk afmaken? probeer anders je laatste set een drop set te doen dat echt flink gaat burnen.

vind btw de borst niet achterlopen op de rest...

Ja ik was nogal kortaf, bedoelde wat voor flyes (aangezien er gewoon flyes staat en meer niet, kan vanalles zijn).

Met je laatste zin eens.

Ja ik was nogal kortaf, bedoelde wat voor flyes (aangezien er gewoon flyes staat en meer niet, kan vanalles zijn).

Met je laatste zin eens.

Ik vind ook niet dat het achter loopt maar het heeft nog geen mooie vorm, een borst dat goed getraind is ziet toch wat anders uit...

Zijn er oefeningen dat ik vergeet of moet ik gewoon door blijven trainen en dan met super en drop sets.

@wengstertje train meestal tot failure :) en ja ik zal vaker super en drop setten

Ik vind het ook niet echt achterlopen met de rest maar is je form ook goed? Niet je schouders gebruiken.

Niet om gemeen te doen, maar alles is onderontwikkeld bij jou momenteel.
Als dit je stats zijn: 1m72 61kg, en op je foto is te zien dat je >15 vet hebt van wat ik zo kan opmaken.

Dus ik zou gewoon lekker door blijven trainen, een voedingsschema er tegenaan gooien en over 10kg nog eens kijken wat er achter loopt, groot kans dat alles dan bijgetrokken is.

Zou je 3 dagen split ook anders indelen.

BV
Ma : borst / triceps
Woe Schouders / benen
Vrij/Zat : Rug / biceps

Niet om gemeen te doen, maar alles is onderontwikkeld bij jou momenteel.
Als dit je stats zijn: 1m72 61kg, en op je foto is te zien dat je >15 vet hebt van wat ik zo kan opmaken.

Dus ik zou gewoon lekker door blijven trainen, een voedingsschema er tegenaan gooien en over 10kg nog eens kijken wat er achter loopt, groot kans dat alles dan bijgetrokken is.

Hehe je bent niet gemeen hoor, maar ik heb sws geen groot lichaam ??? (vergeleken met hoe mijn lichaam paar jaar geleden uit zag ziet er nu veel beter uit :p )

Aangezien jij zo goed kan schatten wat denk jij dat mijn voedingsbehoefte moet zijn :D

@Rambo1 ik ga vanaf volgende week maandag jou schema proberen :D

Ik blijf gewoon mijn oefeningen doen en ik laat jullie wel snel weten of het verbeterd is of niet :D

Tnx!

Zolang je geen deftig voedingsschema hebt ben je geen fluit met welk advies dan ook wij jou geven ivm borst. Als je al lang traint en het valt niet eens te merken, dan zou je al moeten doorhebben dat er iets mis is. Niet?

Aangezien je hier komt met vragen denk ik dat je bereid bent te gaan diten? Anders kunnen wij je niet echt verder helpen.

+ als je maar 1 maal borst traint in de week zonder goed trainingsschema en niet al helemaal geen voedingsschema, dan komt er niet veel van.

Ik zou zeggen, het ligt voor
70 bij je voeding
20 aan je trainingsschema
10% Aan de uitvoering van je oefeningen, form, focus, contractie, mind-muscle connection etc.

Als je flies doet doe je die het best met cables en hard squeezen bij het einde van de contractie, hierbij focus je sterk de binnenkant van je chest (beste oefening is cable crossovers hiervoor).
Als je press doet, neem dan Dumbells. Dumbells moet je naar het midden stabiliseren, barbells niet. Dumbells zijn dus zwaarder voor je spieren, zetten ze meer aan het werk en heb je dus meer gains van. Ik maak 0 gains met barbell chest presses, en gain als geen ander met dumbells. Dumbells gaan de buitenkant en het middenstuk focussen van je chest. Maak telkens een beweging van 85 graden.
Om de onderkant en de binnenkant van de onderkant van je chest te focussen moet je Cable Iron T cross doen. Weer squeezen bij einde contractie.
Begin je training met Isolations (flies) zodat je chest wordt geactiveerd en doe dan een compound.
Dit is het enige wat ik je kan meegeven zonder voedingsschema. Goodluck.

Laatst bewerkt:
Ik zou me geen zorgen maken, geen enkel deel ziet er getraind uit.
Volg gewoon je schema en maak een degelijks voedingsschema, dat zal meer het verschil gaan maken dan een bepaalde volgorde qua oefeningen.

Zolang je geen deftig voedingsschema hebt ben je geen fluit met welk advies dan ook wij jou geven ivm borst. Als je al lang traint en het valt niet eens te merken, dan zou je al moeten doorhebben dat er iets mis is. Niet?

Aangezien je hier komt met vragen denk ik dat je bereid bent te gaan diten? Anders kunnen wij je niet echt verder helpen.

+ als je maar 1 maal borst traint in de week zonder goed trainingsschema en niet al helemaal geen voedingsschema, dan komt er niet veel van.

Ik zou zeggen, het ligt voor
70 bij je voeding
20 aan je trainingsschema
10% Aan de uitvoering van je oefeningen, form, focus, contractie, mind-muscle connection etc.

Als je flies doet doe je die het best met cables en hard squeezen bij het einde van de contractie, hierbij focus je sterk de binnenkant van je chest (beste oefening is cable crossovers hiervoor).
Als je press doet, neem dan Dumbells. Dumbells moet je naar het midden stabiliseren, barbells niet. Dumbells zijn dus zwaarder voor je spieren, zetten ze meer aan het werk en heb je dus meer gains van. Ik maak 0 gains met barbell chest presses, en gain als geen ander met dumbells. Dumbells gaan de buitenkant en het middenstuk focussen van je chest. Maak telkens een beweging van 85 graden.
Om de onderkant en de binnenkant van de onderkant van je chest te focussen moet je Cable Iron T cross doen. Weer squeezen bij einde contractie.
Begin je training met Isolations (flies) zodat je chest wordt geactiveerd en doe dan een compound.
Dit is het enige wat ik je kan meegeven zonder voedingsschema. Goodluck.

Tnx voor je tips.
Mijn vorm is wel goed, zoals je zegt denk ik dat het aan mijn voeding ligt.

Ik ben nu zelf bezig om een cut schema te maken, als ik er één heb dan post ik die!

Ik ga straks naar de gym, vandaag is chest en tripceps dag dus wordt knallen :p

Beste heren hierbij mijn voedingsschema

Mijn doel is vet verliezen en spier aankomen!

Ik train atm 3 dagen per week

Mijn stats:

gewicht: 64kg
Vetpercentage: 17-18% ongeveeer (ga binnenkort weer vet opmeten!)
lengte: 172 cm

Ik hoor van jullie wat jullie van mijn voedingsschema vinden :)

Bijlagen

1580 kcal?! Geen wonder dat alles achterloopt.
Ik zou als ik jou was iets meer eten. Reken je onderhoud eens uit (google, onderhoud berekenen en dat die van fitsociety, tweede tabel op de site). Ga daar 200/300 kcal boven zitten.

Je kan (tenzij je een beginner bent) geen spiermassa kweken en vet verbranden tegelijkertijd. Als beginner kan dit wel als je iets onder onderhoud eet, maar dan ligt nog de nadruk op vetverbranden.
Als je heel specifiek op onderhoud eet en sommige dagen er net onder, dan kan het ook wel, maar dat is meer voor gevorderden denk ik.

Meer eten dus.

1580 kcal?! Geen wonder dat alles achterloopt.
Ik zou als ik jou was iets meer eten. Reken je onderhoud eens uit (google, onderhoud berekenen en dat die van fitsociety, tweede tabel op de site). Ga daar 200/300 kcal boven zitten.

Je kan (tenzij je een beginner bent) geen spiermassa kweken en vet verbranden tegelijkertijd. Als beginner kan dit wel als je iets onder onderhoud eet, maar dan ligt nog de nadruk op vetverbranden.
Als je heel specifiek op onderhoud eet en sommige dagen er net onder, dan kan het ook wel, maar dat is meer voor gevorderden denk ik.

Meer eten dus.

De 1500 kcal komt niet uit de lucht vallen, dit heeft mijn gym aangeraden..

Maar ik heb net gekeken op de site die jij gegeven hebt!
Mijn bmr is 1638 en onderhoud is 2253

Voor cutten moet ik 200/300 kcals onder zitten toch ?

Terug
Naar boven