Zolang je geen deftig voedingsschema hebt ben je geen fluit met welk advies dan ook wij jou geven ivm borst. Als je al lang traint en het valt niet eens te merken, dan zou je al moeten doorhebben dat er iets mis is. Niet?
Aangezien je hier komt met vragen denk ik dat je bereid bent te gaan diten? Anders kunnen wij je niet echt verder helpen.
+ als je maar 1 maal borst traint in de week zonder goed trainingsschema en niet al helemaal geen voedingsschema, dan komt er niet veel van.
Ik zou zeggen, het ligt voor
70 bij je voeding
20 aan je trainingsschema
10% Aan de uitvoering van je oefeningen, form, focus, contractie, mind-muscle connection etc.
Als je flies doet doe je die het best met cables en hard squeezen bij het einde van de contractie, hierbij focus je sterk de binnenkant van je chest (beste oefening is cable crossovers hiervoor).
Als je press doet, neem dan Dumbells. Dumbells moet je naar het midden stabiliseren, barbells niet. Dumbells zijn dus zwaarder voor je spieren, zetten ze meer aan het werk en heb je dus meer gains van. Ik maak 0 gains met barbell chest presses, en gain als geen ander met dumbells. Dumbells gaan de buitenkant en het middenstuk focussen van je chest. Maak telkens een beweging van 85 graden.
Om de onderkant en de binnenkant van de onderkant van je chest te focussen moet je Cable Iron T cross doen. Weer squeezen bij einde contractie.
Begin je training met Isolations (flies) zodat je chest wordt geactiveerd en doe dan een compound.
Dit is het enige wat ik je kan meegeven zonder voedingsschema. Goodluck.