MuscleMeat

borst training jullie mening

hammie123

Novice
Waardering
0
Lengte
1m77
Massa
82kg
Vetpercentage
16%
ik train mijn borst als volgt, dit is ook de volgorde waarmee ik begin:

ik doe overal trouwens 10h in setjes van 4 en doe 2 a 3 seconden over een beweging dus neem m'n tijd ervoor en dat voel je wel in de verzuring.

fly die 1 staat voor 1 dumbell in 1 hand)
1x10x10kg (dus 20kg totaal)
1x10x10kg
1x10x9kg
1x10x9kg

incline dumbell (die 1 staat voor 1 dumbell in 1 hand) :
1x10x14kg
1x10x14kg
1x10x14kg
1x10x14kg

bankdrukken
1x10x70kg
1x10x70kg
1x10x70kg
1x10x70kg

small chest press (zittend)
1x10x70kg
1x10x70kg
1x10x70kg
1x10x70kg

cable crossover:
1x10x25kg
1x10x25kg
1x10x25kg
1x10x25kg

Wat ik wil bereiken is een balans tussen redelijke massa en harde spieren. Ik ben benieuwd wat jullie hiervan vinden. ik ben 1.77 82kg 16%bf 26jr.

Met een small chest press, blijft je borst ook small ja... ???

• Topic Starter Topic Starter
Weet je een betere oefening voor de binnenkant van je borst, want daar dient de small chest press voor...

De binnenkant van je borst kan je niet apart trainen.

waar het mij om gaat is of deze schema mij die balans geeft van massa/kracht/uithoudingsvermogen.

Nee. En spieren worden 'hard' alleen als je ze aanspant of een hoge basis tonus hebt (al dan niet van een zware training).

De fly stretch je pecs, die moet je na je presses doen. En het is niet aan te raden om massa/kracht te combineren, omdat dat twee aparte doelen zijn, die andere training vereisen.

wat is beter bij bankdrukken, benen plat op de grond of benen op het bankje ook (ik vind benen op het bankje lekkerder drukken)

De fly stretch je pecs, die moet je na je presses doen. En het is niet aan te raden om massa/kracht te combineren, omdat dat twee aparte doelen zijn, die andere training vereisen.

Wow, wat een eye-opener.. Ik wist niet dat krachttraining en fysiologische processes als hypertrofie en neurale aansturing zo zwart wit waren en los van elkaar te trainen. Thanks :thumb:

Vertel ze dat ook even bij Westside, waar ze diverse doelen op 1 dag trainen. Ze kunnen een hoop van je leren.

ik zag laatst een documentaire hadden 2 prof bodybuilders een discussie over of het nou beter was of niet om je borst aan te tikken bij het bankdrukken. blijf dat vaag vinden....ik ga terug tot 1 cm van m'n borst

ik zag laatst een documentaire hadden 2 prof bodybuilders een discussie over of het nou beter was of niet om je borst aan te tikken bij het bankdrukken. blijf dat vaag vinden....ik ga terug tot 1 cm van m'n borst

Afhankelijk van de prof in kwestie zou ik daar nooit teveel van uitgaan. In de regel wordt je borst het meeste belast onderaan de beweging, dus als je daar "cheat" doe je je zelf tekort.
Over het algemeen kan iedereen gewoon de borst aantikken, maar om eventuele problemen te voorkomen is het gewoon zaak dat je een goede vorm en hanteert.

ik ga komende week beginnen met massa te creëren als een malle.... 5x5 nitro boost supercharger

Bankdrukken dat is toch iets met een bankje en een stang? :p

Zwaar overrated..... Ik bank nooit.
En borst is gewoon :thumbs: hier

Bankdrukken dat is toch iets met een bankje en een stang? :p

Zwaar overrated..... Ik bank nooit.
En borst is gewoon :thumbs: hier

Bankdrukken is ook geen oefening voor je borst, meer voor je schouders en triceps

Alleen wilt iedereen bankdrukken er in houden omdat de go to lift is wanneer mensen je stats willen horen

Ik zou beginnen met compounds (bankdrukken/dumbell presses) daarna flyes en tot slot isolatie (cables bijv.).

Hoe jij nu traint lijk je meer te focussen op endurance, waarbij je steeds bij hetzelfde gewicht en sets/reps blijft.
Ik zou je aanraden om het aantal reps te verlagen en steeds het gewicht te verhogen. Dus bijv:
12 x 10kg
10 x 12kg
8 x 14 kg
6 x 16 kg

Met incline DB presses en dips heb ik persoonlijk veruit de meeste gains gemaakt, dus die zou ik je zeker aanraden. Maar je moet er ook zelf achter komen wat voor jou het beste werkt.

Probeer om de aantal weken ook te variëren met je trainingsschem, zowel oefeningen als aantal sets en reps.

Terug
Naar boven