Qxx
Advanced Bodybuilder
- Waardering
- 56
- Lengte
- 1m84
- Massa
- 100kg
- Vetpercentage
- 8%
ik zag laatst een documentaire hadden 2 prof bodybuilders een discussie over of het nou beter was of niet om je borst aan te tikken bij het bankdrukken. blijf dat vaag vinden....ik ga terug tot 1 cm van m'n borst
Hangt van je schoudermobiliteit af en de wijdte van je grip. Een bench press in PL stijl heb je een medium grip en tik je de borst aan. Bb stijl een wijde tot erg wijde grip en afhankelijk van je schoudermobiliteit tik je de borst aan of stop je tot 2 cm boven je borst.
---------- Toegevoegd om 00:29 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 00:27 ----------
Ik zou beginnen met compounds (bankdrukken/dumbell presses) daarna flyes en tot slot isolatie (cables bijv.).
Hoe jij nu traint lijk je meer te focussen op endurance, waarbij je steeds bij hetzelfde gewicht en sets/reps blijft.
Ik zou je aanraden om het aantal reps te verlagen en steeds het gewicht te verhogen. Dus bijv:
12 x 10kg
10 x 12kg
8 x 14 kg
6 x 16 kg
Met incline DB presses en dips heb ik persoonlijk veruit de meeste gains gemaakt, dus die zou ik je zeker aanraden. Maar je moet er ook zelf achter komen wat voor jou het beste werkt.
Probeer om de aantal weken ook te variëren met je trainingsschem, zowel oefeningen als aantal sets en reps.
Want? Je kan niet concluderen dat OP geen gebruik maakt van progressive overload en een hoog volume hanteren betekent niet automatisch dat je op uithoudingsvermogen traint.
Als je een beginner (te zien aan zijn stats) aanraadt om oefeningen te wisselen om een aantal hoeveelheid weken, weet je zeker dat ie geen vooruitgang boekt. Een aantal weken in een te korte tijdsperiode om progressive overload fatsoenlijk te laten werken.