Fitness Seller

Borst wilt niet groeien

Bramvandemunt

Novice
Waardering
0
Lengte
1m93
Massa
99kg
Vetpercentage
13%
Goedenavond,

Ik train nu al anderhalf jaar. Ben eerst afgevallen van 110 kg naar 88 en vervolgens aan het bulken geslagen. Ik zit nu op 103 KG met 15% bf.

Ik groei als een gek en word aardig sterk. Het enige waar ik mee zit is mijn borst, hij groeit gewoon niet mee. (vooral de bovenkant).

Ik heb maanden lang 2/3 keer per week borst getraind. Daarna heb ik het naar 1 keer in de week gezet (misschien dat het aan overtrainen lag) en nu train ik het weer 2 keer in de week (maandag en donderdag).

Ik benchpress nu 110 kg 4x, en dumbell press 10x 42kg de kant.

M'n voeding is prima, ik hou hier heel erg rekening mee.

M'n schouders, armen, benen en rug beginnen nu aardig voor te lopen op m'n borst. Dit heb ik liever niet want ik wil in proportie blijven.

Ik zit er aan te denken om 2 keer in de week borst te gaan trainen en 2 keer in de week full body (heel licht).
Is dit een idee? Heeft iemand misschien dit ook meegemaakt en gouden tips?:):):)

Is dit jouw borsttraining? Benchpress en dumbbell press? En dan heel zwaar met weinig reps...?

• Topic Starter Topic Starter
Haha sorry dat is inderdaad niet mijn training.

Ik warm op met een Incline Bench press

Daarna Incline Dumbell press.

Flat bench press (donderdag doe ik dan flat dumbell press)

Decline bench press

Dumbell fly's midden

Cable fly's (van onder)

Van alles doe ik 4 sets, zwaar. 10-8-6-failure

Kun je dit misschien onderbouwen? Hoe zou jij het doen?

je zou volume kunnen verminderen (op zijn minst halveren)

hem 2x per week pakken

en niet elke keer tot failure trainen..

hem 2x per week pakken

Naar mijn mening train je te monotoon. Je moet meer variatie inbrengen in je borst training [niet alleen]. Hiermee wil ik zeggen dat je moet afwisselen met de reps. Kijk, train je 4x5 = kracht. 3x10 = massa. Combineer je die 2 en pak je 2 keer per week borst, dan kun je aardig wat opbouwen! 4 oef. voor borst zijn dan al ruim voldoende. Dan doe je 2 oef. per training. Zelf verkies ik de BP [algehele], Crossover [stretch], Incline [boven], Dips[onder].

Naar mijn mening train je te monotoon. Je moet meer variatie inbrengen in je borst training [niet alleen]. Hiermee wil ik zeggen dat je moet afwisselen met de reps. Kijk, train je 4x5 = kracht. 3x10 = massa. Combineer je die 2 en pak je 2 keer per week borst, dan kun je aardig wat opbouwen! 4 oef. voor borst zijn dan al ruim voldoende. Dan doe je 2 oef. per training. Zelf verkies ik de BP [algehele], Crossover [stretch], Incline [boven], Dips[onder].

hebbie ut tege meij? :p

Is 4 oefeningen in een week niet veel te weinig? Ik zat meer te denken aan (dit heeft een vriend van mij in elkaar gezet).

Benchpress
− 10x touch and go 40kg
− 6x touch and go 80kg
− 3 pogingen Max-weight touch and go
− 2x 8 touch and go 75/85kg

Incline Benchpress
8 reps 50
8 reps 70
8 reps 8

Military press
10*40kg
10*40kg
8*50kg

Dumbell Pressing:
− 2 sets 8reps 32kg

Alternating dumbellpress
− 2 sets 8reps 26kg

Incline Cable Flyes
− 3 sets 8reps max contractie

mee eens

hem 2x per week pakken

+1!

Je geeft zelf al aan dat je aan overtraining dacht. Ik denk dat je daarmee juist zit. Volume train je doorgaans met herhalingen vanaf 8 tot 12 reps. Gecontroleerd 3 tellen down, 2 tellen op. Probeer eens één maal per week het te houden op flat bench 3 sets. 2 maanden niet tot failure dan een maand wel. Naast de breathing pull over. Die niet te zwaar en richt je aandacht op het uitzetten van je bortskast. Zoals de naam van die oefening ook zegt. Niet meer dan 3 sets.
Ik ben benieuwd naar je vorderingen en train ze!

Goedenavond,

Ik train nu al anderhalf jaar. Ben eerst afgevallen van 110 kg naar 88 en vervolgens aan het bulken geslagen. Ik zit nu op 103 KG met 15% bf.

Ik groei als een gek en word aardig sterk. Het enige waar ik mee zit is mijn borst, hij groeit gewoon niet mee. (vooral de bovenkant).

Ik heb maanden lang 2/3 keer per week borst getraind. Daarna heb ik het naar 1 keer in de week gezet (misschien dat het aan overtrainen lag) en nu train ik het weer 2 keer in de week (maandag en donderdag).

Ik benchpress nu 110 kg 4x, en dumbell press 10x 42kg de kant.

M'n voeding is prima, ik hou hier heel erg rekening mee.

M'n schouders, armen, benen en rug beginnen nu aardig voor te lopen op m'n borst. Dit heb ik liever niet want ik wil in proportie blijven.

Ik zit er aan te denken om 2 keer in de week borst te gaan trainen en 2 keer in de week full body (heel licht).
Is dit een idee? Heeft iemand misschien dit ook meegemaakt en gouden tips?:):):)

incline fly (DB of cable) prioriteit geven boven presses.

Eigenlijk dus gewoon weer terug gaan naar de basics?

Maandag
-Flat benchpress
-Incline Dumbell press
-Dumbell fly's

Donderdag
-Dumbell press
-Incline benchpres
-cable fly's
alles 3x10

---------- Toegevoegd om 22:20 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 22:18 ----------

incline fly (DB of cable) prioriteit geven boven presses.

Oke, dus handig om de training te beginnen met incline fly, zodat ik daar m'n meeste power kan gebruiken?

Eigenlijk dus gewoon weer terug gaan naar de basics?

Maandag
-Flat benchpress
-Incline Dumbell press
-Dumbell fly's

Donderdag
-Dumbell press
-Incline benchpres
-cable fly's
alles 3x10

---------- Toegevoegd om 22:20 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 22:18 ----------

Oke, dus handig om de training te beginnen met incline fly, zodat ik daar m'n meeste power kan gebruiken?

overtraining....

-minder volume
-voor vermoeien
-frequentie aanpassen
-wisselen met reps
-meer eten
-niet tot failure gaan
-supersetten

is dat al overtraining?:eek: dan heb ik heel erg overtraind afgelopen jaar. Ik heb steeds borst getraind totdat ik geen pushup meer kon uitvoeren haha.

---------- Toegevoegd om 22:43 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 22:33 ----------

Heb je misschien een aanpassing op dit schema? Hoe zou jij het doen of doe je het nu?

Laatst bewerkt:
+1!

Je geeft zelf al aan dat je aan overtraining dacht. Ik denk dat je daarmee juist zit. Volume train je doorgaans met herhalingen vanaf 8 tot 12 reps. Gecontroleerd 3 tellen down, 2 tellen op. Probeer eens één maal per week het te houden op flat bench 3 sets. 2 maanden niet tot failure dan een maand wel. Naast de breathing pull over. Die niet te zwaar en richt je aandacht op het uitzetten van je bortskast. Zoals de naam van die oefening ook zegt. Niet meer dan 3 sets.
Ik ben benieuwd naar je vorderingen en train ze!

Zo dus...

waarom zou je niet tot failure gaan?

is een aanslag op je CNS

---------- Toegevoegd om 22:01 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 22:00 ----------

Is 4 oefeningen in een week niet veel te weinig? Ik zat meer te denken aan (dit heeft een vriend van mij in elkaar gezet).

Benchpress
− 10x touch and go 40kg
− 6x touch and go 80kg
3 pogingen Max-weight touch and go
− 2x 8 touch and go 75/85kg

Incline Benchpress
8 reps 50
8 reps 70
8 reps 8

Military press
10*40kg
10*40kg
8*50kg

Dumbell Pressing:
− 2 sets 8reps 32kg

Alternating dumbellpress
− 2 sets 8reps 26kg

Incline Cable Flyes
− 3 sets 8reps max contractie

elke keer proberen te maxen zou ik ook niet doen.
en waarom die mp tussendoor?

MP is mijn enige schouder oefening op dit moment, en deze oefening voel ik ook altijd goed werken in m'n upperchest

Incline bench press schijnt ideaal te zijn voor de bovenkant van de borstkas.

Daarnaast inderdaad niet voor zo'n immens volume kiezen, er slingeren op dit forum (of het oefeningen gedeelte) nog een paar artikelen rond dat de eerste 1-3 sets verreweg het belangrijkst zijn, en wat daarna komt nog maar een kleine toevoeging is. Als je toch veel wil doen en borst specifiek bezig wil zijn, ga dan voor de dumbell incline press en flyes, omdat die de borst het effectiefst aan zouden pakken.

Al denk ik zelf nog dat bench gewoon nogsteeds een zeer lekkere compound is voor de borst, zullen die specifieke oefeningen vast helpen :p

Terug
Naar boven