Fitness Seller

borst

rrachid

Novice
Waardering
0
Hoi allemaal,

Ik train nu een anderhalf jaar,maar me borst wilt maar niet lukken.
Ze worden niet hard en heb er nooit spierpijn.
bankdrukken
schuin bankdrukken
flyes
peck deck

dit zijn de oefeningen die ik doe afgewisseld met dumbbells

dan doe je toch iets fout, misschien toch meer gewicht erop?
zorg dat je je borst spieren echt zo hard mogelijk aanspant als je borst oefeningen doet.
en toch wat vaker dumbbell press doen?

Hoi allemaal,

Ik train nu een anderhalf jaar,maar me borst wilt maar niet lukken.
Ze worden niet hard en heb er nooit spierpijn.
bankdrukken
schuin bankdrukken
flyes
peck deck

dit zijn de oefeningen die ik doe afgewisseld met dumbbells

Dat zijn wel de oefeningen die je moet doen, misschien is je uitvoering niet wat het moet zijn?

En probeer inderdaad (zoals in de post hierboven staat) tijdens je setjes de concentratie volledig te richten op de spieren die je op dat moment traint. Vergeet de muziek, mensen om je heen, stress, vergeet alles. Denk alleen aan je spieren en dwing ze tot het uiterste.

En groeien ze wel ?

Jij bent zeker zo'n sporter die 2,5kg aan beiden kanten doet en dan zonder enige spier te vermoeien 20 herhalingen doet.

Jij bent zeker zo'n sporter die 2,5kg aan beiden kanten doet en dan zonder enige spier te vermoeien 20 herhalingen doet.

Beetje een loze opmerking, zeg dan niks.

Ontopic:

Hoe lang doe je dit schema al, hoe vaak per week en hoeveel sets doe je dit? Probeer anders eens 1 oefening te laten vallen, zodat je 3 oefeningen doet, en dan van elke oefening 3 werksets. Hoe ziet de rest van je schema er uit? Als je bijvoorbeeld schouders en triceps voor je borsttraining doet, kan het zijn dat deze spieren al opgeven voordat je borst voldoende is gestimuleerd.

Beetje een loze opmerking, zeg dan niks.

Ontopic:

Hoe lang doe je dit schema al, hoe vaak per week en hoeveel sets doe je dit? Probeer anders eens 1 oefening te laten vallen, zodat je 3 oefeningen doet, en dan van elke oefening 3 werksets. Hoe ziet de rest van je schema er uit? Als je bijvoorbeeld schouders en triceps voor je borsttraining doet, kan het zijn dat deze spieren al opgeven voordat je borst voldoende is gestimuleerd.

Inderdaad, ik was er eigenlijk al vanuit gegaan dat je schema in orde is, maar post hier eens hoe een training er voor je uitziet, met oefeningen, aantal setjes, aantal herhalingen, gewichten die je tilt, je eigen gewicht, lengte en dergelijke. Dan komen de adviezen vanzelf :)

• Topic Starter Topic Starter
inderdaad, ik was er eigenlijk al vanuit gegaan dat je schema in orde is, maar post hier eens hoe een training er voor je uitziet, met oefeningen, aantal setjes, aantal herhalingen, gewichten die je tilt, je eigen gewicht, lengte en dergelijke. Dan komen de adviezen vanzelf :)

bedankt voor de reacties.
Ik train 3dagen per week steeds 1dag rust.
Dag1
borst 3*12
schouders 3*12
biceps 3*12
dag2
rug 3*12
trapezium 3*12
buik
triceps 3*12
dag3
cardio
benen

ik ben 172,67kilo en pak elke set steeds zwaarder.

als je de eerste 12 herhalingen als 2"stapjes kunt" en nog steeds 12 de laatste dan weet je dat het goed mis zit, pak zwaarder!

Zorg er eerst voor dat je je schouders zo min mogelijk gebruikt. Hou ze laag (als je staat, shrug ze dus niet omhoog), trek je schouderbladen naar elkaar en duw je borst naar buiten en concentreer je heel goed op je borst.
Als je zeker weet dat je dat goed doet, probeer dan af te wisselen met wat minder reps, 4x6, 3x8, 12/8/6/6, zoiets en zwaardere gewichten.
Cable flyes is een lekkere oefening voor borst, probeer daar ook eens mee af te wisselen.

Terug
Naar boven