MuscleMeat

Borsten meer naar binnen en onder groeien

JordiV

Advanced Bodybuilder
Waardering
25
Lengte
1m80
Goedemorgen allemaal,

Ik heb gister me borsten weer getraint en vandaag echt ongelooflijk veel spierpijn erin maar ik zit er nu beetje zo naar te kijken maar ze groeien eigenlijk voornaamlijk alleen aan de bovenkant en zijkant.

Ik doe meestal de volgende oefeningen:
- Becnhpress
-Dumbbell Incline benchpress
-Dumbbell fly
- Machine fly of met die kabels (naam kwijt)

Is het mogelijk om me borsten meer aan onderkant te trainen en wat naar mekaar toe te laten groeien? Zelf had ik in gedachte om bij benchpress te stang gewoon heel kort te maken misschien dat dit helpt?

Dichter naar elkaar laten groeien, daar kan je niet specifiek voor trainen. Als je meer massa op je borst krijgt word de goot tussen je borsten vanzelf kleiner als het goed is.

De onderkant van je borst kan je wel benadrukken door bijvoorbeeld dips te gaan doen.

+1 binnenkant niet apart te trainen, zelfs boven en onder niet echt. Je kan hooguit het accent verleggen van boven en onder. Boven--Incline. Onder-->Straight

Aan de binnenkant van je borst zitten je pezen (spieraanhechtingen) die je niet kan trainen. Naarmate je meer massa op je borst krijgt, spreid de massa zich naar alle kanten dus ook je borst. Met een beetje pech, net zoals ik, krijg je geen perfecte of zelfs geen aanhechting tussen je borstspieren (ik denk dat ik bij die laatste categorie behoor). Gewoon hard trainen en dan merk je het vanzelf.

Onderkant gaat bij mij ook langzaam. Zoals Numba1stunna zei, dippen, decline oefeningen en cable flies (van boven naar onder).

Q

Helaas genetisch aangelegd, niet veel aan te doen. Heb ik zelf ook last van. Gewoon meer massa op je borst krijgen, is het enige wat je er aan kan doen.
[Afbeelding niet meer beschikbaar]

En anders gewoon rond de 8 tot 10% VP blijven. Dan zie je 't niet zo duidelijk als op bovenstaande foto.

Q

Ga dippen

---------- Post toegevoegd Wed 13 Jun 2012 om 19:23 ----------

1 fly variant is al meer dan genoeg overigens

(wide) Dippen, Decline BP, en volgens mij gaan flyes ook meer op de zijkant, of heb ik dat fout?

Volgens mij kan je het als volgt zien: als je een spier niet afzonderlijk kan aanspannen, dan kan je hem ook niet tijdens een training benadrukken.

Borsten kun je laten groeien door siliconenimplantaten of een dirty bulk. Succes.

Terug
Naar boven