AndroidHealthClinic

Borstoefeningen die puur de titties trainen?

MariuszBeest

Cool Novice
Waardering
1
Lengte
1m81
Massa
79kg
Vetpercentage
12%
Ik doe op dit moment de volgende borstoefeningen:
-Benchpress
-Dumbbell flies
-Incline benchpress
-Incline flies

Ik heb het gevoel dat alleen de benchpress de borstspieren (pectoralis major) vol mee pakt, terwijl de andere drie voor een groot deel de spier tussen borst/schouder pakken (pectoralis clavicular). Nou ben ik in principe voorstander van compoundoefeningen boven isolatie, echter, zijn er nog meer oefeningen die zich vooral op de borst zelf richten? Ik lees over Guillotines en decline bench press, deze zal ik volgende keer proberen. Wat zijn jullie ervaringen?

Als je incline oefeningen doet pak je meer de bovenkant borst. Kan kloppen dus. Deze moet je ook mee trainen. Voor de onderkant borst zijn oefeningen als flat/decline dumbbell press/flies en chest dips goed.

Als je echt isolatie zoekt kun je beter flyevarianten doen dan presses.

Peckdeck isoleert de borst goed.

cable flyes.

Dan doe je waarschijnlijk iets verkeerd. Concentreer je goed op je borst en span ze even hard aan na elke rep.

Pec deck

Gewoon je setjes presses doen in alle 3 de standen en afsluiten met Pec-Deck

Ik heb het gevoel dat alleen de benchpress de borstspieren (pectoralis major) vol mee pakt, terwijl de andere drie voor een groot deel de spier tussen borst/schouder pakken (pectoralis clavicular). Nou ben ik in principe voorstander van compoundoefeningen boven isolatie, echter, zijn er nog meer oefeningen die zich vooral op de borst zelf richten? Ik lees over Guillotines en decline bench press, deze zal ik volgende keer proberen. Wat zijn jullie ervaringen?

???de spier tussen borst/schouder pakken (pectoralis clavicular)???

Je hebt het hier niet over een apparte spier, maar een deel van de pec/ major en hoewel alle presses gezien worden als compound plaatsen incline varianten idd het accent op de bovenkant (Pectoralis major => pars clavicularis)

Bij Cables zet ik altijd een stapje naar voren, en breng ik mijn handen vlak voor mijn bekken...

Soort Flyes maar in plaats van naar voren te gaan, breng ik ze naar beneden, en raak ik mijn handen als vuisten tegen elkaar aan (Soort ''box''). Schouders naar achteren borst naar voren, en dan van armen wijd, naar beneden brengen met de handen iets naar binnen.

For some reason, gaat mijn borst daar keihard zeer van doen zonder dat ik het in mijn schouders of armen voel..

https://www.youtube.com/watch?v=V5DaycmMqlE

Zoals hij het doet, maar dan rechtopstaand, stapje naar voren en handen vlak voor de buik/bekken..
En dan armen wat wijder als ik omhoog ga..

Heb er geen naam voor, maar bij mij werkt het wel prima..

Met cable oefeningen (staand) is het wel van belang om je handen de juiste richting te sturen
ivm incline en decline.
Soms lijkt het wel dat mensen dit over het hoofd zien doordat ze staan.

Terug
Naar boven