Fitness Seller

borstprobleem,trainings tips?

Ricky95

Cool Novice
Waardering
1
Massa
89kg
Hallo,

Ik heb een probleem alles gaat goed met trainen behalve mijn borst.
Ik ben goed op weg , alleen mij borst blijft achter vooral de bovenkant ( lijkt wel plat) en de binnenkant kan beter kortom ; het moet voller en groter

Training borst:

Bankdrukken : 1 opwarmset 3 sets 10 8 6

Dumbbell fly's : 3sets 12 10 8

dumbbell press : 3sets 10 10 10

Dumbbell Pullover :3sets 12 10 8

Dips: 3x failure

Heeft iemand tips?

Zijn zeer welkom.

Gr,

Ricky

Hoe vaak train je je borst per week? Het kunnen btw ook gwn je genen zijn, bij mij blijft mn rug wat achter..

• Topic Starter Topic Starter
Foto zal ik nog plaatsen , maar heb ik paar weken geplaatst op foto's van leden

Schema heb ik ook geplaatst maar gaat echt puur om de borst alles gaat verder goed..

Ik train borst 1x per week op maandag en een keer in de maand 2x dus niet elke week gewoon.

Je zou ook borst 2x per week kunnen trainen en dan meer incline oefeningen doen zoals incline (d)bp of incline flyes.

beginnen met incline bench/dumbbell press en daarna pas de flat doen.

Idd, incline eerst, daarna de flat pakken als de bovenkant van je borst zo achter loopt.
En op het eind je borst lekker afmatten met een Low cable chest fly.

Oke tnx boys ga er mee beginnen

heb er ook een tijd last van gehad, probeer eens alleen incline en decline. Bij mij was dit de oplossing, ook proberen de intensiteit van je sets te verhogen.

hoedoel je ?

Dat ik meer hh doe of weinig hh of snel omhoog langzaam terug

let er goed op dat je de vorm op de goede manier doet, iets sneller uitstoten en langzaam laten zakken tot net niet op de borst :)

superset aan het einde doen: fly apparaat met push ups om en om. heeft mij mooie resultaten geleverd.

Nice! Jongens deze week 2x borst gepakt begin 2 oefeningen incline gepakt en merk nu al dat die wat voller gaat worden en andere soort spierpijn.

Gaat lekker!
Miscchien ga ik een logje bij houden
van de week ook 5 x 100kg gesqaut :D

mischien genen? mijn verhouding klopt ook niet. Je kunt ze wel 2 x per week trainen om meer aandacht te geven

doe je borst op de maandag pak 4-5 verschillende oefeningen 4x8 zorg dat het zo zwaar is dat de 8ste herhaling telkens je laatste energie is (opwarmsetjes tellen dus niet mee) en wissel om de 6 weken van schema.

---------- Post toegevoegd 11 May 2013 om 14:17 ----------

om de 2 weken pieken met bankdrukken kan ook wel eens helpen en het is leuk om te doen ;)

5oefeningen is toch veel te veel als ik 2x per week borst pak of niet?

en hoebedoel je wissel van schema? van splitschema naar iets anders?

om de 6 weken andere oefeningen doen, 1 dag in de week borst is voldoende.

Ik had dit probleem ook eerst. 2x per week trainde ik mijn borst en die groeide niet. Ik heb dan mijn trainingsmethode wat aangepast en minder oefeningen beginnen doen en dit hielp echt wel. Nu doe ik maar 3 oefeningen voor borst: bench press, incline dumbbell press en dips. Vooral die dips vind ik echt een goeie oefening.

Als je je borst twee keer per week traint, pak er ook andere oefeningen bij. Zeker incline bench press en incline dumbbell press en flyes, voor de bovenkant. Als je het bij één keer per week houdt, zou ik vlak en incline combineren, bijvoorbeeld normaal bankdrukken en daarna incline db press en incline flyes.

Let ook op de uitvoering van de oefeningen. Gebruik de hele ROM, desnoods met minder gewicht. Ik zie veel te veel kerels "halve" reps doen met te zware gewichten. Als je niet de hele ROM pakt, pak je ook niet de hele spier.

Als je je borst twee keer per week traint, pak er ook andere oefeningen bij. Zeker incline bench press en incline dumbbell press en flyes, voor de bovenkant. Als je het bij één keer per week houdt, zou ik vlak en incline combineren, bijvoorbeeld normaal bankdrukken en daarna incline db press en incline flyes.

Let ook op de uitvoering van de oefeningen. Gebruik de hele ROM, desnoods met minder gewicht. Ik zie veel te veel kerels "halve" reps doen met te zware gewichten. Als je niet de hele ROM pakt, pak je ook niet de hele spier.

klopt helemaal! ik zie ze ook altijd halve herhalingen maken in de sportschool:rolleyes: als ze vragen als ik even voor ze kan spotten zeg ik altijd dat het gewicht niet belangrijk is en dat ze hele herhalingen moeten maken maar als ik ze de week erna weer zie doen ze het weer:o

Terug
Naar boven