AndroidHealthClinic

bovenkant borst

Gym7

Novice
Waardering
0
Lengte
1m70
Massa
77kg
ey,

wat zijn de best oefeningen die je kan doen voor bovenkant borst. heel mijn borste begint zich al goed te vormen behalve de bovenkant blijft maar plat. kan iemand me helpen?

grtz

Zelfde probleem.

Ik doe alles incline. Dumbbell pullovers etc niks helpt :p

massa pompen!

reverse grip bench press schijnt het goed te werken. zelf nog nooit gedaan

zoveelste topic hierover..
maar je kan je boven borst isoleren maar je kan wel meer aandacht aan geven door incline presses te doen

Incline is best overschat imo. Zoveel meer op de bovenkant gericht is het niet en al snel is de hoek te groot en betrek je schouders er teveel bij.

Meer massa kweken en wat incline oefeningen doen. Absoluut geen 45 graden hanteren want dan is het inderdaad veel teveel een schouderoefening. Beter pak je een graad of 20.

Meer massa kweken en wat incline oefeningen doen. Absoluut geen 45 graden hanteren want dan is het inderdaad veel teveel een schouderoefening. Beter pak je een graad of 20.

Kan dit bevestigen, ik dacht heel leuk 45 graden te doen, maar zit nu weer met overbelaste schouder.
Bij cable fly's de katrol op zijn hoogst zetten als dat kan. en decline dumbbell fly's.. dat laatste weet ik niet zeker :p

Kan dit bevestigen, ik dacht heel leuk 45 graden te doen, maar zit nu weer met overbelaste schouder.
Bij cable fly's de katrol op zijn hoogst zetten als dat kan. en decline dumbbell fly's.. dat laatste weet ik niet zeker :p

Katrollen op zijn hoogst zetten bij standing cable flyes heeft toch tot gevolg dat de hoek een decline press nabootst?

Katrollen een stuk lager dan schouderhoogte simuleert toch incline?

Zoals gezegd: zoveel mogelijk oefeningen op de incline bench doen en niet te schuin zetten (incline barbell press/dumbbell press/fly). Daarnaast de volgende gouden tip: PATIENCE! Toen ik met m'n trainingspartner begon te trainen was zijn bovenkant borst ook heel zwak, nu is het 1 van z'n sterkste punten. Heeft wel 1-2 jaar geduurd om 't zo goed gevormd als nu te krijgen (natural).

Katrollen op zijn hoogst zetten bij standing cable flyes heeft toch tot gevolg dat de hoek een decline press nabootst?

Katrollen een stuk lager dan schouderhoogte simuleert toch incline?

Als je de tegenwerkende kracht van schuin boven/achter je vandaan komt gebruik je toch veel meer je bovenkant borst om het naar beneden te duwen.. natuurlijk ook iets meer je schouder, maar dat heb je met alle incline borst oefeningen

zoveelste topic hierover..
maar je kan je boven borst isoleren maar je kan wel meer aandacht aan geven door incline presses te doen

incline press belast schouders ook meer, wat ik doe en ook echt heel hard voel in het bovenste stukje is unilateraal staande cable fly van de lage pully en dan helemaal door trekken naar schuin boven. omdat als je het met beide pullies tegelijkertijd doet je halverwege je handen tegen elkaar heb en niet meer verder kan terwijl dit niet het einde van de rom is.

---------- Post toegevoegd Wed 7 Mar 2012 om 22:26 ----------

Als je de tegenwerkende kracht van schuin boven/achter je vandaan komt gebruik je toch veel meer je bovenkant borst om het naar beneden te duwen.. natuurlijk ook iets meer je schouder, maar dat heb je met alle incline borst oefeningen

nee
pecs pars clavicularis doet ante flexie en adductie van de bovenarm. dus als je staat zal het altijd een naar boven en naar binnen gerichte beweging moeten zijn van je bovenarm.(dus lage katrol naar schuinboven andere zijde) omdat die de zelfde origo heeft als de pecs pars abdominalis word die eventueel klein beetje gebruikt in een decline beweging al zou je dat uit een emg onderzoek moeten halen.

Beginnen met een incline druk oefening, dan zwaar flat drukken en uiteindelijk eindigen voor een crossover met lage pulley heeft voor mij gewerkt

incline press belast schouders ook meer, wat ik doe en ook echt heel hard voel in het bovenste stukje is unilateraal staande cable fly van de lage pully en dan helemaal door trekken naar schuin boven. omdat als je het met beide pullies tegelijkertijd doet je halverwege je handen tegen elkaar heb en niet meer verder kan terwijl dit niet het einde van de rom is.

---------- Post toegevoegd Wed 7 Mar 2012 om 22:26 ----------

nee
pecs pars clavicularis doet ante flexie en adductie van de bovenarm. dus als je staat zal het altijd een naar boven en naar binnen gerichte beweging moeten zijn van je bovenarm.(dus lage katrol naar schuinboven andere zijde) omdat die de zelfde origo heeft als de pecs pars abdominalis word die eventueel klein beetje gebruikt in een decline beweging al zou je dat uit een emg onderzoek moeten halen.

Ik ben zo blij dat ik dat nou net allemaal met anatomie heb gehad :D, anders snapte ik geen drol van je verhaal, maar als je zei dat lage katrol voor bovenkant borst is vond ik het ook best <3

Ik ben zo blij dat ik dat nou net allemaal met anatomie heb gehad :D, anders snapte ik geen drol van je verhaal, maar als je zei dat lage katrol voor bovenkant borst is vond ik het ook best <3

Heb je daar nog is wat aan hehehe, maar dan had je dit zelf ook kunnen bedenken :P:P:P

beste oplossing: MEER ETEN
resultaat: MEER MASSA

ga d'r morgen bij die oefening goed opletten ;)

Eerste 2 oefeningen zijn bij mij altijd incline, incline db press, incline flyes. Heeft wel geholpen, sowiso groeit me hele borst beter qua massa. Je borst zal aan de bovenkant altijd een beetje plat naar beneden lopen, dat is nou eenmaal de vorm.

Terug
Naar boven