Fitness Seller

Bovenrug training

The0

Novice
Waardering
0
Goedenavond,

graag wil ik binnekort beginnen met fitness in zijn algemeen en daarbij ook rugtraining. Dit omdat ik een lichte kromming ,meer als normaal, in mijn (boven)rug heb. Mijn vraag is wat is volgens jullie de beste aanpak voor dit specifieke geval?

Alvast bedankt
Theo

Mijn rugtraining:

Chins en Pulldowns voor de breedte, gevolgd door:
Rows (zware) voor de dikte

begrijp ik goed dat je rug ter hoogte van je borstkas boller is dan de norm?

• Topic Starter Topic Starter
Ja dat klopt

Als je krom loopt bovenaan, ga ik uit van een versterkte thorocale kyfose.

Ik moet er even bij vermelden, dat iedereen in principe schots en scheef is, dus in principe is het geen probleem als je een vorm in je wervelkolom vertoond die afwijkt van de norm. Het wordt wel een probleem, als je er klachten van gaat onder vinden.

Ook belangrijk is de oorzaak van het probleem te vinden: Is het een myogeen ( spierprobleem ) of komt het vanuit de wervels zelf ( arthrogeen )

Je zou dus oefeningen moeten doen die die spieren versterken, die de thoracale kyfose verminderen ( richting extensie ) en eventueel je schouderbladen in detractie brengen, aangezien je dan automatisch rechterop gaat lopen. Dit is zowiezo als het een myogeen probleem is.

Je zou dan kunnen doen:

- rack lockouts, waarbij de nadruk wordt gelegd op de extensie van de werverkolom

-hyperextensions

-Op de grond liggen en schouders omhoog brengen

- bent over row's

- bent over raises

Daarnaast zou het een stukje houding kunnen zijn. Dus letten hoe je loopt. Ik loop zelf ook met een versterkte thoracale kyfose, en mijn nek naar voren, maar dat is vooral een houdingskwestie.

Succes

• Topic Starter Topic Starter
Kijk hier heb ik wat aan,

bedankt!!

Terug
Naar boven