XXL Nutrition

Brab0 & Gains

  • Topic starter Brab0
  • Startdatum
  • Reacties 2K
  • Weergaven 94K
  • Volgers 52

Bezoekers in dit topic

Status
Gesloten. Neem contact op via privé conversatie.
Oke. En als dat te langzaam gaat of helemaal niks doet? Verdubbelen?
Niet te snel naar beneden duwen. Eerst je lijf zijn ding laten doen. Iedereen wil altijd snel resultaat en zo werkt ons lijf niet.
Ik houdt voor mezelf de vuistregel aan van 2-3 weken. Als er dan echt niets verandert, en dat hoeft niet enkel gewicht te zijn maar kijk ook vooral in de spiegel, dan bijstellen.
Eerst 10% carbs naar beneden en daarna pas 5% vet naar beneden. Als je het geduld hebt kan je ook 10% carbs naar beneden doen en als er niets gebeurt de 10% carbs weer terug brengen en dan 10% vet naar beneden.
Je kan het nog simpeler doen en dat is 10-15% Kcals naar beneden.
 
Niet te snel naar beneden duwen. Eerst je lijf zijn ding laten doen. Iedereen wil altijd snel resultaat en zo werkt ons lijf niet.
Ik houdt voor mezelf de vuistregel aan van 2-3 weken. Als er dan echt niets verandert, en dat hoeft niet enkel gewicht te zijn maar kijk ook vooral in de spiegel, dan bijstellen.
Eerst 10% carbs naar beneden en daarna pas 5% vet naar beneden. Als je het geduld hebt kan je ook 10% carbs naar beneden doen en als er niets gebeurt de 10% carbs weer terug brengen en dan 10% vet naar beneden.
Je kan het nog simpeler doen en dat is 10-15% Kcals naar beneden.

Duidelijk. M’n eiwitten omlaag brengen ben ik huiverig voor. Ik zal eerst eens beginnen met carbs en vetten. Thanks mate :thumb:
 
Ik merk dat ik momenteel (ik zit rond de 2000 kcals) geen vet verlies maar ook niet aankom.
Shit man, een onderhoud van slechts 2000 KCal, 'slow metabolism' dus, da's nie fijn met cutten.... Succes!
 
Shit man, een onderhoud van slechts 2000 KCal, 'slow metabolism' dus, da's nie fijn met cutten.... Succes!

Ik denk dat het rond de 2000-2200 kcals zit. Gemiddeld nuttig ik rond de 2000 kcals inderdaad.
Niks aan te doen, het (dieper) cutten is een moeilijk proces voor me. Keep you posted :thumb:
 
Update 64e training 25-1-2020

Warming up (squat met lichte gewichten)

Squat 2x8 / 60 KG - 3x8 / 80 KG - 1x6 / 80 KG
Bent over row 3x8 / 70 KG
Back extension 3x10 / 25 KG
Bench press 3x6 / 82.5 KG
Pull down 3x8 / 82 KG
Military press 3x8 / 52 KG
Barbell curl 5x6 / 50 KG
Push down rope 4x10 / 30 KG
Calf raises (zittend, leg press machine) 3x10 / 160 KG

Vandaag de squat iets anders aangepakt. Ging goed maar nu wel kapot :D
Verder heb ik bij de biceps 2 kilo eraf gegooid omdat ik ze nog voelde van de laatste training.
De push down rope is minder belastend voor mijn ellebogen als de reguliere push down en dat merkte ik vandaag weer. De pijn en druk op mijn ellebogen wordt gelukkig minder.

2 dagen rust nu. Woensdagochtend volgende training.
 
Update 65e training 29-1-2020

Warming up (cardio 15 min., squat met lichte gewichten)

Squat 2x8 / 60 KG - 3x8 / 85 KG - 1x6 / 85 KG
Cable seated row 3x8 / 55 KG
Back extension 3x10 / 25 KG
Bench press 3x6 / 82.5 KG
Pull down 3x8 / 85 KG
Military press 3x8 / 52.5 KG
Preacher curl biceps 4x8 / 40 KG
Push down triceps 4x8 / 45 KG
Calf raises (zittend, leg press machine) 3x10 / 160 KG

Prima training gehad. De squat iets zwaarder gepakt weer maar ik merk dat het moeilijker wordt naarmate ik lager in mijn kcals zit. Ook met de pull down iets in gewicht omhoog gegaan. Daarnaast heb ik wat oefeningen gewisseld voor de verandering.

Op naar de volgende training!
 
Vlgs mij prima squat! Mooi diep en rechte rug zo te zien, squat je altijd zonder belt? Lekkere train!
 
Vlgs mij prima squat! Mooi diep en rechte rug zo te zien, squat je altijd zonder belt? Lekkere train!

Ja dieper als dit lukt me niet meer :D Ik ga verdomme kapot als ik naar boven moet komen!

Ik train zonder belt ja. Gaat opzich best prima.
 
Squat ziet er goed solide uit. Geen butt wink oid en een nette strakke rug.
 
Update 66e training 31-1-2020

Warming up (cardio 15 min., squat met lichte gewichten)

Squat 2x8 / 70 KG - 1x8, 2x7 / 85 KG
Bent over row 3x8 / 75 KG
Back extension 3x10 / overgeslagen vandaag
Bench press 3x6 / 82.5 KG
Pull down 3x8 / 85 KG
Military press 3x8 / 52.5 KG
Barbell curl biceps 4x8 / 50 KG
Push down triceps 4x8 / 45 KG
Calf raises (zittend, leg press machine) 3x10 / 160 KG

Ik moest vanwege werk op een andere locatie trainen vandaag. Geen probleem uiteraard maar ander materieel dus moest even schakelen. Vandaar ook geen back extension.
De training verliep verder prima. Er stond een man mee te kijken tijdens mijn squat en die stond verbluft over hoe diep ik ging met de squat :D Mooi compliment, squat gaat goed dus!

Dagje rust nu en zondag weer aan de slag :thumb:
 
Laatst bewerkt:
Bench gaat lekker zo te zien, netjes hoor 6x82.5
 
Bench gaat lekker zo te zien, netjes hoor 6x82.5

Thanks man. Ja hij is loeizwaar maar beetje voor beetje gaat het gewicht omhoog.
Soms haal ik 7 reps. Afhankelijk van hoe ik me voel.
 
  • Like
Waarderingen: Apw
Update 67e training 2-2-2020

Warming up (squat met lichte gewichten)

Squat 2x8 / 70 KG - 1x7, 2x6 / 85 KG
Bent over row 3x8 / 75 KG
Back extension 3x10 / overgeslagen vandaag
Bench press 3x6 / 82.5 KG
Pull down 3x8 / 85 KG
Military press 3x8 / 52.5 KG
Barbell curl biceps 4x8 / 50 KG
Push down triceps 4x8 / 42.5 KG
Calf raises (zittend, leg press machine) 3x10 / 160 KG

Extra oefeningen:

Concentration dumbbell curl 3x6 / 25 KG
Push down rope 3x8 / 30 KG

Vandaag ging de squat niet lekker. Ik moest ook op een ander rek squatten want de overige rekken waren bezet door jongens die 120 KG squat deden (maar een klein stukje omlaag en dan met veel geschreeuw omhoog :roflol:).
Ik weet niet waarom de squat niet lekker ging, ik voelde me gewoon niet krachtig genoeg om er 8 reps uit te halen. Wel een ATG squat en dat was dan wel weer goed.
De rest van de training verliep prima. Ik heb zelfs extra oefeningen kunnen doen voor biceps en triceps :flexbiceps:.

Misschien ligt het ook aan de kcal deficit waar ik nu een weekje in zit. Nu ff 2 dagen rust.
 
Update 68e training 5-2-2020

Warming up (squat met lichte gewichten)

Squat 2x8 / 70 KG - 3x5 / 90 KG
Bent over row 3x8 / 75 KG
Back extension 3x10 / overgeslagen vandaag
Bench press 3x6 / 82.5 KG
Pull down 3x8 / 85 KG
Military press 3x8 / 52.5 KG
Barbell curl biceps 5x6 / 50 KG
Push down triceps 4x8 / 42.5 KG
Calf raises (zittend, leg press machine) 3x10 / overgeslagen vandaag

De squat ging lekker! Weer iets verhoogd in gewicht en dat ging prima.
We hebben een nieuwe legpress machine dus ik moet even uitdokteren hoe ik m’n calf raises voortaan moet doen :(
Ook heb ik de back extension niet kunnen doen vanwege de drukte, vandaag heb ik ‘s avonds getraind en dan is het echt ontzettend druk.

Op naar vrijdag.
 
Goeie squat idd om dat ATG te doen
 
Goeie squat idd om dat ATG te doen

Ja ik doe ze sinds een paar weken ATG en dat verschil is echt aanzienlijk ten opzichte van 90 graden. Ik heb een paar keer zwart voor m’n ogen gezien :wl: maar wel een zieke pomp.
 
Hey ik kom ook even in.

Mooie squat. Wel kun je wat energie besparen door max 3 stappen te nemen als je de bar unrackt.


@ 3:55
 
Update 69e training 7-2-2020

Warming up (15 min. cardio, squat met lichte gewichten)

ATG Squat 2x8 / 70 KG - 3x5 / 90 KG
Pulley 3x8 / 55 KG
Back extension 3x10 / 25 KG
Bench (decline) press 3x6 / 85 KG
Pull down 3x8 / 85 KG
Military press 3x8 / 52.5 KG
Hammer curl 5x6 / 22.5 KG
Push down rope triceps 4x8 / 30 KG
Calf raises (zittend, leg press machine) 3x10 / niet kunnen doen

Ik voelde nog spierpijn van afgelopen woensdag, desondanks toch er tegenaan!
Squat ging lekker, heb het op laten nemen om zelf te zien hoe diep ik ga en hoe de vorm is. Zie volgende post voor filmpjes.
De vlakke bench was bezet dus heb ik de decline bench gepakt. Ik heb m’n gewichten iets verhoogd en dan ging retegoed! Nu weet ik dat de decline iets ‘makkelijker’ is dan de vlakke bench en incline, maar toch. Ook echt een lekkere pomp man :flexbiceps:
Voor de verandering hammer curl gedaan i.p.v. barbell curl. Ik had vandaag teveel last van mijn ellebogen dus triceps heb ik niet maximaal belast.

Zondagochtend ben ik weer aan de beurt :thumb:.
 
Status
Gesloten. Neem contact op via privé conversatie.
Back
Naar boven