MuscleMeat

Brab0 & Gains

Status
Gesloten. Neem contact op via privébericht.
  • Topic Starter Topic Starter
Update 60e training 17-1-2020

Warming up (cardio 20 min, daarna squat met lichte gewichten)

Squat 4x6 / 95 KG
Bent over row 3x8 / 70 KG
Back extension 3x10 / 25 KG
Bench press 3x6 / 82 KG
Pull down 3x8 / 82 KG
Military press 3x8 / 52 KG
Barbell curl 5x6 / 52 KG
Push down 4x10 / 42.5 KG
Calf raises (zittend, leg press machine) 3x10 / 160 KG

Een goede training gehad. Sommige oefeningen iets verhoogd in gewicht. Ik merk dat de bench wel zwaar blijft. Tijdje aankijken hoe dit zal gaan, anders deloaden.
Je merkt in de sportschool wel dat het januari is hoor, pffff.... maar goed, het hoort erbij denk ik.

Update 61e training 19-1-2020

Warming up (squat met lichte gewichten)

Squat 4x8 / 70 KG
Bench press 3x6 / 82 KG
Pull down 3x8 / 82 KG
Barbell curl 5x6 / 52 KG
Push down 4x10 / 42.5 KG

Ik heb besloten om de squat te deloaden. Vandaag heb ik samen met een powerlifter de techniek nog eens bekeken en besloten dat ik de squat ATG wil doen. Full range of motion dus. Ik ben met 70 KG begonnen en dat voelde goed aan. Rustig aan weer opbouwen en de full ROM in de gaten houden. Na vandaag had ik ook een betere ‘pomp’ in mijn benen, voelde een stuk beter.

De rest van mijn training verliep erg goed, ik zat boordevol energie en dat heb ik goed gebruikt vandaag :wl: .

Nu een paar daagjes rust...

Mooie log, vraagje, rondom kerst gaf je aan niet meer ass to the grass te willen gaan in verband met de knieën.
Dat leek mij slim.
Wat hoop je te bereiken met wel zo diep te gaan ?

Mooie log, vraagje, rondom kerst gaf je aan niet meer ass to the grass te willen gaan in verband met de knieën.
Dat leek mij slim.
Wat hoop je te bereiken met wel zo diep te gaan ?

Scherp ;) klopt, ik gaf toen aan dat ik geen ATG wilde i.v.m. knieën.
Ik heb nu liftschoentjes en probeer de techniek (bijna) optimaal in acht te nemen. Dat zorgt er nu voor dat ik nergens last meer van heb, dus ook niet van mijn knieën. Daarnaast denk ik zelf ook dat een full range of motion beter is uiteindelijk voor mijn doel: hypertrofie. Volgens de trainers in de sportschool (waarvan een paar powerlifters) is het beter om volledige ROM uit te voeren.

Ik wil gewoon de oefening goed onder controle hebben alvorens ik 100+ KG ga squatten. Geen zin in blessures en dat soort ongein.

Beetje lang antwoord, sorry :o

Geeft niks, een lang antwoord, het is ook een duidelijk antwoord zo.
Ik twijfel over andere schoenen, maar onder de 90% durf ik niet, ook ivm de blessures.
Als ik blessures aan de knieen krijg, komt mij cardio straks in gevaar.
Tja, op onze leeftijd is heel houden en door kunnen trainen meer waard dat een pr en een eventuele blessure, Succes :thumb:

Geeft niks, een lang antwoord, het is ook een duidelijk antwoord zo.
Ik twijfel over andere schoenen, maar onder de 90% durf ik niet, ook ivm de blessures.
Als ik blessures aan de knieen krijg, komt mij cardio straks in gevaar.
Tja, op onze leeftijd is heel houden en door kunnen trainen meer waard dat een pr en een eventuele blessure, Succes :thumb:

Begrijp ik volkomen, en ik ben het met je eens. Volhouden is belangrijker dan een PR. Ook blessurevrij trainen is meer dan welkom.
Jij ook succes :thumbs:

Update 62e training 22-1-2020

Squat 4x8 / 72.5 KG
Bench incline press 3x8 / 70 KG
Dumbbell press 3x5 / 32.5 KG
Pull down 3x8 / 82 KG
Barbell curl 5x6 / 52 KG
Push down 4x10 / 42.5 KG

De squat ging erg lekker. Lekker zo diep mogelijk (er lag geen gras anders had ik de sprieten gevoeld :D) en dat geeft bij mij een geweldige pomp. Dit keer iets verhoogd in gewicht. Gaat goed!

De vlakke bench was bezet dus heb de incline een keer gepakt. Helaas wel wat lager in gewicht want incline is toch wat zwaarder merkte ik. Om toch de borsten te belasten heb ik erna de dumbbell press gedaan. Hij was zwaar maar het ging lekker.
Wat vandaag wel erg vervelend was: de druk op mijn ellebogen als ik de benchpress en de push down (triceps) deed. Het was pijnlijk dus dat was niet fijn. De trainer raadde me aan om sleeves te kopen voor mijn ellebogen als ik zwaar wil benchen. Wat is jullie ervaring hiermee?

Vrijdag weer trainen :wave2:.

De vlakke bench was bezet dus heb de incline een keer gepakt. Helaas wel wat lager in gewicht want incline is toch wat zwaarder merkte ik.
Haha, dat wist je nog niet niet? Hoe groter de hoek die het bankje maakt, hoe zwaarder die wordt. Je spreekt dan minder je borst en meer je schouders aan. Zie het als een geleidelijke overgang van een horizontale bench press naar een verticale overhead press.

Haha, dat wist je nog niet niet? Hoe groter de hoek die het bankje maakt, hoe zwaarder die wordt. Je spreekt dan minder je borst en meer je schouders aan. Zie het als een geleidelijke overgang van een horizontale bench press naar een verticale overhead press.

Ik wist wel dat’ie iets zwaarder was maar dat ik 12 kg lager in gewicht moest? :(

Update 63e training 24-1-2020

Squat 5x8 / 80 KG
Bench press 3x6 / 82 KG
Pull down 3x8 / 82 KG
Barbell curl 5x6 / 52 KG
Push down rope 4x10 / 30 KG

Ik zie nu pas dat ik bij mijn vorige training op 72.5 kg zat met de squat, en vandaag op 80 KG! Het ging vrij goed, lekker diep en gaan met die banaan. Ik was wel kapot na 5 setjes, stond op m’n benen te trillen en moest ff zitten.
De benchpress ging ook lekker en ik heb het idee dat af en toe dumbbell presses erbij pakken helpt om vooruit te komen.
Ik had na de benchpress meteen zeurende ellebogen dus heb de push down rope gedaan i.p.v. de reguliere. Ik merkte dat dit beter voelde (rope variant).

Ik heb nog even staan te praten met een jongen die op een gegeven moment vroeg aan mij waarom ik mijn schema niet omgooide. Het heeft me aan het denken gezet. Ik open hier nog een aparte topic over om het aan jullie te vragen :).

-

Vetpercentage schat ik rond de 19-20 %.

Gewicht is momenteel 74 KG. Buikomtrek is 92-93 cm. Bovenarm omtrek is 40 CM (gespannen, koude spieren).

Ik merk dat ik momenteel (ik zit rond de 2000 kcals) geen vet verlies maar ook niet aankom. Ik twijfel of ik nu al de 'zomercut' moet inzetten of niet. En de wintervacht gaat er te zijner tijd ook af uiteraard :D

Laatst bewerkt:
Wat was je lengte?

Ik zou langzaam de cut inzetten. Dan hoef je ook niet diep te gaan.

Status
Gesloten. Neem contact op via privébericht.
Terug
Naar boven