AndroidHealthClinic

Breder worden maar toch vet kwijtraken en buikspieren zien?

Maxy

Novice
Waardering
0
Lengte
1m68
Massa
57kg
Vetpercentage
15%
Hey mensen!

Ik ben Max, ik ben 18 jaar en ik fitness sinds kort.

Ik wil heel graag mijn buikspieren kunnen zien en wat breder worden, maar van wat ik allemaal lees gaat dat niet tegelijkertijd.

Mijn vader zegt van wel maar ik geloof het niet. Als ik meer eet om breder te worden gaat er toch geen vet weg waardoor ik mijn buikspieren kan zien?

Ik zit op 15% ongeveer.

Advies please?

Met jouw stats zou ik clean bulken , cutten heeft weinig zin en echt bulken met je huidig vetpercentage is ook niet slim. En je verliest enkel vet als je een kcal deficit hebt.

• Topic Starter Topic Starter
En wat betekent dat? Clean Bulken?

boven je onderhoud eten maar dit wel doen met schoon (clean) voedsel.

Ik raad je aan om eventjes in de voedings sectie te kijken hier zal je een sticky vinden en dan kan je, je onderhoud kcal uitrekenen. Hier dan ongeveer 500 boven gaan zitten met schoon voedsel en dan ben je dus aan het clean bulken

• Topic Starter Topic Starter
En als ik dat zou doen zou ik uiteindelijk mijn buikspieren moeten kunnen zien en breder kunnen worden tegelijkertijd?

Nja clean bulken hoeft niet 'perce' met schoon voedsel... De defenitie van clean bulk is gewoon maar 100 tot 500kcals boven je onderhoud en niet het 'see food eat food' dieet.

Natuurlijk wil je het wel zo veel mogelijk uit schoon voedsel halen daar niet van, maar ben wel van mening dat je beter te veel dan te weinig kcals kan hebben en als het niet anders kan dan maar uit slecht voer (in de bulk iig), zolang de overige 90% van je dieet maar goed is.

En als ik dat zou doen zou ik uiteindelijk mijn buikspieren moeten kunnen zien en breder kunnen worden tegelijkertijd?

Ze zouden wel beter zichtbaar moeten worden als je breder wordt mits je vetpercentage niet al te veel stijgt.

boven je onderhoud eten maar dit wel doen met schoon (clean) voedsel.

Het is inderdaad net iets boven je maintenance eten. Met als doel zoveel mogelijk spiermassa winnen en zo min mogelijk vet. Maar clean bulken heeft absoluut niks te maken met het zogenaamde "schoon eten".

Tel en hou je calorieën & macros in de gaten. Ga niet roekeloos tekeer.

misschien een recomp eet schema?

breder worden = bulken, spier aanzetten
buikspieren zien = cutten, vet verliezen

Hoewel je buikspieren opzich zichtbaarder kunnen worden in een stricte cleanbulk, omdat je massa toeneemt en je vrijwel geen vet aanzet.

En verder: Tel je calorieen!!!

Zelf cut ik al 2 - 3 maanden, sta al redelijk droog moet nog 3-4 kg. Maar ik ben in een half jaar tijd ong. 15kg aan vet afgevallen en heb nu sixpack en ben redelijk breed.

Komt allemaal door het boksen, ik train nu 4x in de week. Doe aan vechtsport en beul jezelf af. Werkt het beste vind ik!!

Ik was aan het afvallen en ik zie nu een sixpack, wat wil je nog meer :D!

Succes nog!

volgens mij is het onmogelijk om met deze stats vet te hebben.

Terug
Naar boven