AndroidHealthClinic

Eet ik te weinig om vet te verliezen en spier te behouden/te gainen?

Bezoekers in dit topic

Denk dat je meer hebt aan een psycholoog, kom op kerel niet zo dwangmatig! Wat zie je in de spiegel? Is het niet goed gewoon 2 jaar nog harder trainen! Soms zijn de dingen niet op te lossen met rekenformules.
 
Denk dat je meer hebt aan een psycholoog, kom op kerel niet zo dwangmatig! Wat zie je in de spiegel? Is het niet goed gewoon 2 jaar nog harder trainen! Soms zijn de dingen niet op te lossen met rekenformules.

Huh wat? Van wat problemen met de juiste manier vinden qua afvallen door tekort aan ervaring en kennis naar advies voor een psycholoog? Is dat niet ineens van 0 - 100 gaan :?
 
Dat dacht ik dus ook, maar ben de afgelopen twee weken niks afgevallen. Ik denk zelf dat het komt omdat ik begon met creatine. Je zou kunnen zeggen dat ik niet goed mn voeding track, wat ook een logische verklaring zou kunnen zijn, maar ik ben eerder al veel afgevallen en heb Myfitnesspal veel gebruikt de afgelopen 2-3 jaar. Ik weeg ook zo goed als alles, op dingen als sneetjes kipfilet, bananen en eieren na.

Ik denk dat ik even mijn kcal inname verhoog en kijk hoe het dan gaat met gewicht/omtrek/gymprestaties de komende tijd.
Waarom weeg je zo goed als alles af? 1 banaan is 5% van je dagelijkse behoefte en heeft een hoog % koolhydraten. Ik raad je aan ALLES af te wegen. Ik ben de laatste 2/3 weken gaan eten naar de berekening van cleannutrition en merk groot verschil in daarvoor. Als je tijd hebt zou ik het aantal stappen per dag verhogen. Als je het maximale wilt bereiken moet je het maximale geven
 
Waarom weeg je zo goed als alles af? 1 banaan is 5% van je dagelijkse behoefte en heeft een hoog % koolhydraten. Ik raad je aan ALLES af te wegen. Ik ben de laatste 2/3 weken gaan eten naar de berekening van cleannutrition en merk groot verschil in daarvoor. Als je tijd hebt zou ik het aantal stappen per dag verhogen. Als je het maximale wilt bereiken moet je het maximale geven
Stappen doe ik al. Zit heel veel thuis maar probeer elke dag minstens 10.000 stappen te zetten, wat 9 van de 10x ook lukt. Ook met deze hitte loop ik van 2200 tot 0000 om mijn stappendoel te behalen
Vanaf maandag sport ik 6x per week (PPL) en heb een springtouw aangeschaft die ik minstens 3x per week wil gebruiken.
 
Denk dat je meer hebt aan een psycholoog, kom op kerel niet zo dwangmatig! Wat zie je in de spiegel? Is het niet goed gewoon 2 jaar nog harder trainen! Soms zijn de dingen niet op te lossen met rekenformules.
Ben eerder al veel afgevallen en toen stagneerde het niet zoals nu, daarom mijn vraag. Donder op man met je psycholoog.
 
Als je maar 1900 eet en nu 6x per week sport en zoveel loopt ben je je lijf aan t uitputten ook. Zeker met de warmte.

Creatine gebruik, veel bewegen, veel te weinig eten...je zal ook vocht vasthouden.

Vergeet niet als je heel diep onder onderhoud zit je lichaam ook raar kan reageren. Je hele balans verstoord gewoon.

Je zit op 76 kg bij 1,82.... als je naar 70 kg wilt zal je denk ik erg skinny gaan ogen.
Maar dat is mijn idee.
Ik zou eerder wat meer eten, op of net onder onderhoud en eens zien hoe je lijf erop reageert. Kijk niet alleen naar gewicht maar ook naar de spiegel.
Meer gewicht wil niet zeggen vetter....
 
Als je maar 1900 eet en nu 6x per week sport en zoveel loopt ben je je lijf aan t uitputten ook. Zeker met de warmte.

Creatine gebruik, veel bewegen, veel te weinig eten...je zal ook vocht vasthouden.

Vergeet niet als je heel diep onder onderhoud zit je lichaam ook raar kan reageren. Je hele balans verstoord gewoon.

Je zit op 76 kg bij 1,82.... als je naar 70 kg wilt zal je denk ik erg skinny gaan ogen.
Maar dat is mijn idee.
Ik zou eerder wat meer eten, op of net onder onderhoud en eens zien hoe je lijf erop reageert. Kijk niet alleen naar gewicht maar ook naar de spiegel.
Meer gewicht wil niet zeggen vetter....
Ik ben zeker niet bang voor mijn gewicht. Integendeel, ik kijk juist naar de spiegel, daarom wil ik vet verliezen. Was erg dik en dat heeft mijn lichaam niet goed gedaan. Heb nog lovehandles, vet bij mijn buik, manboobs.. daarom moeten er zeker nog wat kilo’s af.

Het gewicht boeit mij vrij weinig, ik zit nu op een vrij “gezond” gewicht maar als ik in de spiegel kijk ben ik allesbehalve tevreden met mijn huidige shape.
 
Ik ben zeker niet bang voor mijn gewicht. Integendeel, ik kijk juist naar de spiegel, daarom wil ik vet verliezen. Was erg dik en dat heeft mijn lichaam niet goed gedaan. Heb nog lovehandles, vet bij mijn buik, manboobs.. daarom moeten er zeker nog wat kilo’s af.

Het gewicht boeit mij vrij weinig, ik zit nu op een vrij “gezond” gewicht maar als ik in de spiegel kijk ben ik allesbehalve tevreden met mijn huidige shape.
Heb precies hetzelfde. Post is wat foto’s hier.
 
Stappen doe ik al. Zit heel veel thuis maar probeer elke dag minstens 10.000 stappen te zetten, wat 9 van de 10x ook lukt. Ook met deze hitte loop ik van 2200 tot 0000 om mijn stappendoel te behalen
Vanaf maandag sport ik 6x per week (PPL) en heb een springtouw aangeschaft die ik minstens 3x per week wil gebruiken.
Zit je veel thuis vanwege werk? Waarom ga je pas om 22 uur lopen? Track je je stappen en zo ja kan je is een print screen posten van hoeveel je loopt
 
1.82 en 76 kilo. Dan kun je toch beter groeien. Dan past het vel ook beter.
 
Ik zal later vandaag wat foto’s plaatsen, dan zien jullie wat ik bedoel en is het ook wellicht makkelijker te oordelen.
 
Zit je veel thuis vanwege werk? Waarom ga je pas om 22 uur lopen? Track je je stappen en zo ja kan je is een print screen posten van hoeveel je loopt
Ik ben 20 jaar, studeer normaal maar ivm corona is dat nu thuisstudie (en zomervakantie nu uiteraard). Werk wel maar dat is vanuit huis en is zo’n 10 uur per week. Ik track mijn stappen met de gezondheids app van mijn iphone, heb het altijd al zo gedaan, weet dat het niet het nauwkeurigste is maar als ik mij niet vergis is dat met elke app/apparaat dat trackt.
Normaal loop ik niet zo laat, maar ivm deze warmte vind ik het echt geen pretje om met 33 graden even vijfduizend stappen te zetten, daarom dat ik het meerendeel in de avond doe. Normaal verdeel ik het over twee/drie tijdstippen over de dag (bv ochtend, middag, avond, ligt eraan of ik die dag ook dingen doe met vrienden/familie etc)
 
1.82 en 76 kilo. Dan kun je toch beter groeien. Dan past het vel ook beter.
Bedoel je dan ook calorieën toename? Ik zit zelf al maanden op 500/700 er onder met enorm veel cardio en kracht maar zelfde situatie als topic starter. Wil dit niet mijn topic maken maar ben benieuwd
 
Hierbij de foto’s. Een foto van voor, achter en hoe het er twee jaar geleden, mei 2018, uitzag.

Ik denk zelf dat ik nog vooral last heb van vet en geen overtollig huid. Daarom wil ik nog doorcutten tot ik wat kilo’s kwijtraak en zien hoe het er dan voorstaat. Denk dat ik na een tijd dan wel kan starten met op onderhoud eten/bulken, en ik hoop het ook vooral, vind krachttraining echt top en wil ermee door blijven gaan. Dat cutten komt onderhand ook wel mijn neus uit, wil echt wat massa gaan bouwen.
 
Verder met cutten lijkt me idd verstandig , daarbij flink werken aan krachttraining , je hebt een gebrek aan spiermassa zo te zien .

Maar respect voor hetgeen wat je al hebt gedaan
 
Well done. :bierbang:
 
Big ups so far!

Als het je neus uit komt kun je ook even een dieetbreak doen (2 weken raadde ze mij aan) om even op onderhoud te eten (weet je ook gelijk of je dat je onderhoud is). Eerste dagen voelde ik mij paniekerig omdat ik alles kwijt zou raken, maar toen ik weer na 2 weken begon was dat ook al weer wennen en heeft het mijn motivatie een goede boost gegeven om verder te cutten. Kan mij voorstellen dat anderen zich ook zo voelen met overgewicht en goede progressie.

Volgens mij komen goestavo, jij en ik allemaal van rond de 100kg en volgens mij zit het wel goed. We snappen alle drie dat het nog een flinke marathon is voordat we tevreden zijn en dat er eigenlijk altijd een nieuw doel moet blijven, omdat als je eenmaal (veel) overgewicht gehad hebt, het altijd sneller terugkomt dan je denkt. Gemotiveerd blijven is het belangrijkste en we zijn zo een jaar verder merkte ik al ;)
 
Verder met cutten lijkt me idd verstandig , daarbij flink werken aan krachttraining , je hebt een gebrek aan spiermassa zo te zien .

Maar respect voor hetgeen wat je al hebt gedaan
Is mijn plan ook inderdaad. Vanaf vandaag cutten met een legs push pull schema en zodra ik tevreden ben met mijn shape gelijk massa kweken.
 
Big ups so far!

Als het je neus uit komt kun je ook even een dieetbreak doen (2 weken raadde ze mij aan) om even op onderhoud te eten (weet je ook gelijk of je dat je onderhoud is). Eerste dagen voelde ik mij paniekerig omdat ik alles kwijt zou raken, maar toen ik weer na 2 weken begon was dat ook al weer wennen en heeft het mijn motivatie een goede boost gegeven om verder te cutten. Kan mij voorstellen dat anderen zich ook zo voelen met overgewicht en goede progressie.

Volgens mij komen goestavo, jij en ik allemaal van rond de 100kg en volgens mij zit het wel goed. We snappen alle drie dat het nog een flinke marathon is voordat we tevreden zijn en dat er eigenlijk altijd een nieuw doel moet blijven, omdat als je eenmaal (veel) overgewicht gehad hebt, het altijd sneller terugkomt dan je denkt. Gemotiveerd blijven is het belangrijkste en we zijn zo een jaar verder merkte ik al ;)
Bedoel meer dat ik gewoon wat massa wil gaan bouwen nu ipv cutten, maar zal nog wel een aantal maanden moeten cutten, waarbij ik idd af en toe een weekje op onderhoud ga eten voor de balans.
 
Back
Naar boven