AndroidHealthClinic

Breder worden (vooral schouders)

DynamicKillah

Novice
Waardering
0
Ik ben 17 jaar bijna 18. Ik weeg 68kg en ben 1.78. Ik doe nu ongeveer een half jaar BB, ik kickbox ook 3x in de week. Ik vraag me af wat voor soort oefeningen ik moet doen om echt breder te worden. Meestal concentreer ik me op Borst, Biceps en Triceps ( ook buik maar dat doen we bij thaiboxen al heel veel dus). Ik merk wel dat ik nu stuk sterker ben en dat je mijn spieren ook beter kan zien. Maar wat ik me echt af vraag is hoe je dmv krachttraining breder kan worden. Moet je dan meer op borst concentreren of schouders of misschien rugspieren?
Alvast bedankt voor de reacties

• Topic Starter Topic Starter
En o ja ik train 3 keer in de week. ma-wo-zo

Jah dat weet ik, sinds ik BB doe, let ik dat ik meer eiwitten binnen krijg enzo.

bb staat voor borst biceps?

mijn advies, ga eerst je hele lichaam trainen, dus ook benen en rug.

Ik train ook mijn hele lichaam, zoals ik al zei ik doe thaibox, daar train ik mijn benen.. en btw op 1 van de dagen doe ik ook benen en rug.. maar ik concentreer me op borst biceps en triceps..

Meestal concentreer ik me op Borst, Biceps en Triceps ( ook buik maar dat doen we bij thaiboxen al heel veel dus)
:eek:

je benen trainen snuggere

je benen bevatten de meeste spieren van je lichaam, als je deze traint komt er zoveel groeihormoon vrij dat je bovenlichaam daar ook van profiteert

en waarom zou je bijv wel je linkerarm trainen en niet je rechterarm? dat zou raar zijn he?

net zo raar is dat jij wel je borst traint en niet je rug! dat kan niet goed blijven gaan, die twee moeten in balans zijn. en als je breder wordt/zwaarder wordt moeten je benen dat extra gewicht ook dragen dus ook je benen trainen!

Millitair press , Chinnen (optrekken) , Front/side lat. raises.
Dat zijn een beetje de oefeninge waarmee je extra druk op de schouders legt.

Koop schoudervulling....

um.. ja.. ik wil graag weten welke oefeningen je het beste kan doen.

beste oefeningen voor schouders zijn in ieder geval een press oefening
(shoulder dumbbell press)
daarnaast upright rows, side raises, front raises om er maar een paar te noemen

breed lijk je van een gespierde rug en schouders

Rug en benen. Zijn gewoon de belangerijkste spiergroepen.

Als je echt breed wil worden, pak dan je rug super hard aan. (deadlift, rows, chins).

Ik kickbox ook, en je benen trainen bij het boxen of bij krachttraining (squat ofzo) is dag en nacht verschil.

Zoek gewoon eens rond op dit forum voor een schema, en begin met een full body.

En eet, eet veeeeeeeeel, meer dan 5 keer op een dag.
Eiwit rijke voeding( kip, kalkoen, vis, kaas, melk, platte kaas, shakes,...)
Koolhydraten ( rijst, pasta, pizza, brood.........)

Terug
Naar boven