XXL Nutrition

Breder worden

pasta saus

Ripped Bodybuilder
Waardering
484
Lengte
1m88
Massa
72kg
Vetpercentage
14%
Ik ben 15 (1,78 en 55 kilo, niet te dik, niet te dun) en ik wil wat breder worden.

Nu train ik thuis mijn armen, schouders en rug. Ik heb het gevoel dat ik m'n benen wel genoeg train door buiten te voetballen, fietsen en traplopen enz.

Ik train nu ongeveer een maandje, Ik begin met een paar keer optrekken aan m'n pull-up bar, dan doe ik 50 'chest flies' (op de grond liggen, armen spreiden met dumbbells en een soort klap beweging maken?), dan trek ik me weer een paar keer op en dan sluit ik af met 100x staand m'n dumbbells heffen zoals hier gedaan wordt http://www.youtube.com/watch?v=kjlCGKdJ8oc .

Dit herhaal ik 2 keer en mijn dumbbells wegen op dit moment 4 kilo
icon16.gif
.
Ik train op dagen wanneer het mij uit komt: Meestal train ik op: Maandag, woensdag en vrijdag.

Ik heb niet al te veel tijd want ik ben heel druk bezig met leren en huiswerk maken om m'n vwo 3 te halen.
Verder game ik een beetje en 'chill ik soms met m'n matties'
biggrin.gif
.
Dat is ook vooral de reden waarom ik alleen die spieren speciaal (wil) train(en) en niet m'n hele lichaam, gewoon omdat ik niet zo veel tijd heb.

Is het oké om alleen deze spieren te trainen?
Moet ik bijv. mn benen er perse bij trainen?
Moet ik van die speciale drankjes drinken?
Moet ik toch naar de sportschool gaan omdat een pull-up bar en dumbbells niet genoeg zijn?
Moet ik een speciaal dieet gaan volgen of is gewoon vrij gezond eten genoeg?

Oftewel: Doe ik het goed?

You're doing it wrong.

Nee het is niet oke om bepaalde spiergroepen niet te trainen. Houdt alles in balans - train alles!
Benen trainen is aan te raden - spillebeentjes met een breed torso is geen gezicht. Bovendien zijn er tal andere voordelen wanneer je je benen traint - Squat!
Speciale drankjes zijn nog niet nodig - Goede voeding WEL!
Ga naar een sportschool. Je hebt meer materiaal nodig om 'breed te worden'.
Een speciaal dieet - Ja. Eet voldoende eiwitten, eet vooral veel en gezond. Lees de voedingstickies!

Ik raad je aan te kijken naar schema's als Rippetoes starting strength of Billstar 5 x 5.
Je bent er niet meer dan een uur per training aan kwijt.

Laatst bewerkt:
Ik ben 15 (1,78 en 55 kilo, niet te dik, niet te dun) en ik wil wat breder worden.

Ik heb het gevoel dat ik m'n benen wel genoeg train door buiten te voetballen, fietsen en traplopen enz. Niet goed, je traint je benen door goeie squats, niet door traplopen. Advies: Squats doen.

Is het oké om alleen deze spieren te trainen? Nee, alles trainen
Moet ik bijv. mn benen er perse bij trainen? Ja
Moet ik van die speciale drankjes drinken? Nee
Moet ik toch naar de sportschool gaan omdat een pull-up bar en dumbbells niet genoeg zijn? Of je koopt de basis dingen om thuis te trainen (squatrek, barbell, dumbbells)
Moet ik een speciaal dieet gaan volgen of is gewoon vrij gezond eten genoeg? Ligt eraan wat je doel is, wil je gewoon wat breder worden en ga je meer voor een strandfysiek is gezond eten opzich al genoeg.. het is maar net hoe serieus jij wilt trainen

Oftewel: Doe ik het goed? Nee

Samengevat:

Ga naar de sportschool, 2x per week fullbody trainen (incl. squats voor benen) en pas je voeding aan op je doelen.

Greetz. en succes met trainen :cool:

goede topics weer de laatste tijd! 55 kg en 'niet te dik' :D

Pff als je breder wil worden moet je er wat voor doen en je moet ook wel heel goed weten wat je wil...

Samengevat:

Ga naar de sportschool, 2x per week fullbody trainen (incl. squats voor benen) en pas je voeding aan op je doelen.

Greetz. en succes met trainen :cool:

Dit dus

Ben je van plan om na de zomer ook nog door te gaan met trainen?

Hij voetbalt wel jongeuh!

1,78m, 55kg en niet te dun? Dude. Dat is wel heel magertjes. Ik ben ongeveer even lang en bij 70 kilo liep ik nog steeds rond in small. Wil je wat breder worden zul je toch echt aardig wat kilo's gaan maken.

krijg hier weer direct het gevoel bij van die ventjes die 'even' voor de zomer een beetje breed willen lijken en dus alleen maar armen en borst gaan trainen....

krijg hier weer direct het gevoel bij van die ventjes die 'even' voor de zomer een beetje breed willen lijken en dus alleen maar armen en borst gaan trainen....

Nja, er zou eigenlijk een registratie verbod moeten zijn vanaf mei tot en met augustus:D

Dat scheelt weer topics, nu krijg je vragen krijgt die door middel van stickies te lezen kunnen worden beantwoord.

ON:
Benen trainen!

Remember: Benen trainen is WEIGHT gainen!:)

Gents, de man is 15. Wat verwachten jullie nou? ;) Ik sluit me overigens wel aan bij Newkidontheblok.

• Topic Starter Topic Starter
dank voor de vele reacties.
ik zal er dus maar aan moeten geloven, benen trainen dus.
Heeft iemand verder nog tips voor een goeie noch goedkope sportschool in groningn?
En ja, ik ben van plan omin de zomerjuist door te trainen :)

Heeft iemand verder nog tips voor een goeie noch goedkope sportschool in groningn?

Mooi, blijf gewoon door trainen. 15 is een goede leeftijd om te beginnen. Denk dat er wel veel mensen zijn die spijt hebben dat ze niet vroeger begonnen zijn (waaronder ikzelf).

Basic fit? of even googelen?

• Topic Starter Topic Starter
Owja, ik heb ook dat hele p90x ding een keer gedownload. is dat misschien een idee ipv de sport school?

Jongens, hij kan er niks aandoen. Iedereen weet dat je op je 15de het heel druk hebt met allerlei belangrijke dingen.

pasta saus, ga stickys lezen en stop met 100 herhalingen

Als je student bent kun je bij de ACLO Sportschool terecht.

Anders is Hercules ook een aardig goedkope sportschool.

Terug
Naar boven