Fitness Seller

Brexit gaat door!

En hoeveel kost de EU ons per jaar? Hoeveel lopen we bijvoorbeeld mis door de handelsboycot met Rusland?

Dat vraag je aan mij? Jij loopt te verkondigen dat we uit de eu moeten stappen.

Als je zo graag uit de EU wil zou ik eerst maar eens opzoeken of het überhaupt financieel voordelig is voor ons.

Trouwens ik denk dat Nederland ook buiten de eu geen handel zou hebben met Rusland.

Handelsboycot is eerder navo gerelateerd.

Eu levert ons nog steeds veel geld op doormiddel van de vrije handelszone.

Ja idd. Ik was eerst altijd tegen EU, totdat ik een minor over de EU gevolgd had. Nu snap ik hoe de EU werkt en waarom we de EU nodig hebben

nederland is een handelsland en je wil de we de eu uit gaan?

:thumb:
Voor de EU kenden we ook handelsverdragen. Het is waar dat enkelen in der tijd misschien niet zo voordelig waren als nu. Maar kijkende wat er tegenover staat is het dat voordeel gewoon niet waard.

Als ik een non-democratisch instituut wilde dat in het geheim verdragen sluit zonder dat de eigen parlementariërs er controle op mogen uitoefenen dan hadden we ook Hitler de oorlog kunnen laten winnen. Die wilde immers ook een niet democratisch groot Europees rijk.

Ik drukte per ongelijk op quote in plaats van bewerken om een spelfout te verbeteren.

Voor de EU kenden we ook handelsverdragen. Het is waar dat enkelen in der tijd misschien niet zo voordelig waren als nu. Maar kijkende wat er tegenover staat is het dat voordeel gewoon niet waard.

Als ik een non-democratisch instituut wilde dat in het geheim verdragen sluit zonder dat de eigen parlementariërs er controle op mogen uitoefenen dan hadden we ook Hitler de oorlog kunnen laten winnen. Die wilde immers ook een niet democratisch groot Europees rijk.

dat zijn imo wel twee heel andere dingen. De EU als handelsunie of politiekeunie. Het ene ben ik wel voor het andere ben ik ook wat minder enthausiast over

Dat vraag je aan mij? Jij loopt te verkondigen dat we uit de eu moeten stappen.

Als je zo graag uit de EU wil zou ik eerst maar eens opzoeken of het überhaupt financieel voordelig is voor ons.

Trouwens ik denk dat Nederland ook buiten de eu geen handel zou hebben met Rusland.
Het was dan ook meet een retorische vraag. De EU kost on veel meer dan dat het oplevert, en dan heb ik het niet alleen over geld

Ik ben wel van mening dat de eu te groot is geworden. Een kleinere samenstelling meer gericht op handel zou imo beter zijn.

dat zijn imo wel twee heel andere dingen. De EU als handelsunie of politiekeunie. Het ene ben ik wel voor het andere ben ik ook wat minder enthausiast over
Ook als handelsunie is het niet altijd zuivere koffie. Zie de onderhandelinfswijze met betrekking tot TTIP. De transparantie is ver te zoeken.

Daar komt nog naast dat er inmiddels landen toe zijn getreden wiens belangen meer schadelijk zijn voor ons dan voordelig. Nog buiten beschouwing latend dat sommige van de regulaties (bijvoorbeeld die met betrekking op enkele groenten) volledig van de zotte zijn.

Kleine ondernemers hebben steeds meer moeite om te kunnen voldoen aan de wet en regelgeving. Dit alles is puur in het voordeel van multinationals, die onderhand meer lobby'en in de EU dan dat ze producten produceren.

• Topic Starter Topic Starter
Weg met oorlogshitsers Van Baalen en Verhofstadt. Weg met Tusk, Juncker en Schultz. Weg met peperdure onzin verhuizingen van Straatsburg naar Brussel. Weg met grootste nettobetaler zijn. Weg met Timmerfrans. Weg met a**slikker Rutte die aast op een mooi baantje in Brussel.

Dat D66 argument is en blijft echt een dooddoener.
Ik vindt het deels wel kloppen hoor.

Maar dat geldt niet alleen bij referenda. ik ben meer voor een censuskiesrecht, waarbij iedere x jaar een toetsing moet worden gedaan of je het stemrecht mag behouden. Zolang jij geen enkele basiskennis hebt over ons politieke systeem zou je wat mij betreft het stemrecht mogen worden ontnomen.

Ik vindt het deels wel kloppen hoor.

Maar dat geldt niet alleen bij referenda. ik ben meer voor een censuskiesrecht, waarbij iedere x jaar een toetsing moet worden gedaan of je het stemrecht mag behouden. Zolang jij geen enkele basiskennis hebt over ons politieke systeem zou je wat mij betreft het stemrecht mogen worden ontnomen.
Jaja, en wie gaat die toetsing dan vervolgens opstellen en afnemen? Laat me raden, een 'onafhankelijk' bureau.

Goed plan, misschien een idee voor Erdogan.

ps. Veel mensen zouden idd geen stemrecht moeten hebben, maar dat is leuk voor de onderbuik maar gaat niet werken in de realiteit. Het is te gevoelig voor corruptie.

Terug
Naar boven