MuscleMeat

Brinta = tarwe = slecht?

DiSTuRBeD

Natural Fatty
Elite Member
20 jaar lid
Waardering
478
Lengte
1m77
Massa
99kg
Vetpercentage
25%
Mede bb'ers,

paar weken geleden heb ik ergens een documentaire gezien waarbij ze een topatlethe waar geen grammetje vet of loshangend vel aan was een maand brood lieten eten.

Na deze maand had ze een beetje lovehandles, haar blokjes waren minder, ... allemaal dingen die bb'ers dus niet willen :)

Toen ze terug naar haar normale dieet ging kreeg ze zelfs afkickverschijnselen.

Doel van het onderzoek was aan te tonen dat brood (= tarwe) eigenlijk toch niet zo goed is voor een mens en overgewicht veroorzaakt.

Nu ben ik een nieuw voedingsschema aan het opstellen daar ik terug ga bulken (ben nog wel altijd 15% BF maar kom...) en als ontbijt natuurlijk brinta en op de website lees ik: De letters BR staan voor het Engelse woord breakfast; de letters IN voor het Engelse woord instant en TA voor het ingrediënt tarwe en dat is weer heel Nederlands.

Bedoeling is dus om hier een beetje discussie te krijgen:
- is tarwe (brinta / brood) slecht voor je, als je sowieso niet de neiging hebt om droog te worden?
- kan ik beter mijn brood vervangen door rijst / pasta?

Grtz
DiS

zoek maar eens op gluten.Ik zelf zit er ook over te denken om een glutenvrij dieet te volgen,maar of het ook echt iets doet met je vet geen idee!

Ik eet al een tijdje geen boterhammen meer.
Wel nog Quaker havermout (is ongeveer Brinta?).

Ik moet wel zeggen, ik ben wat droger geworden erdoor.

Idd ik ga denk ik ook minder brood eten. Krijg er alleen maar een buikje van.

ik heb ook al gehoord dat je brood beter dropt, maar ik laat het er toch in ;)

haha brinta zit zelfs standaard in mn cutdieet,smorgen een lekker bord brinta en verwerk het 3keer per dag(50 gram in mn shakes)moet zeggen dat ik tog een veel droger ben geworden maar ik denk dat het vorrnamelijk ligt aan mn vele cardio die aan mn training heb toegevoegd:p

ik eet al enkele maanden geen brood, ik mis het ook niet meer

een eiwit dieet gevolgd

Brinta = toch volkoren = wel goed voor mij!

En zoals altijd al wordt gezegd; variatie is de sleutel tot succes. Dus ik denk variaren in je eten en dus schema is het beste ipv alleen tarwe of volkoren of meergranen of soorten rijst :)

Mede bb'ers,

paar weken geleden heb ik ergens een documentaire gezien waarbij ze een topatlethe waar geen grammetje vet of loshangend vel aan was een maand brood lieten eten.

Na deze maand had ze een beetje lovehandles, haar blokjes waren minder, ... allemaal dingen die bb'ers dus niet willen

Zegt weinig zonder te weten wat ze verders at.

Werd brood toegevoegd aan haar "normale" dieet(meer calorien)? werd eiwit vervangen door brood? droog brood of met bepaald beleg? enz.

Ben zelf niet echt en broodfan, maar ik denk niet dat je zomaar kan stellen dat het slecht is zonder alle factoren te weten.

Werd brood toegevoegd aan haar "normale" dieet(meer calorien)? werd eiwit vervangen door brood? droog brood of met bepaald beleg? enz.

Ben zelf niet echt en broodfan, maar ik denk niet dat je zomaar kan stellen dat het slecht is zonder alle factoren te weten.

Gevolg en oorzaak?! Jij zegt iets, maar je moet echt meer informatie verschaffen dan dat je doet...Zoals 3XL zegt het kan aan talloze dingen liggen...

Ik heb ook tarwebrood in mn cutdieet zitten, maar ik ben er alleen maar van afgevallen de vvm dan, de spiermassa is alleen maar groter geworden...

Tarwe is minder goed voor je als volkoren, maar wit brood is wel "slecht" voor je, er zitten veel meer koolhydraden in en suikerstoffen. Tevens zit in volkoren alle gezonde dingen als de kiem en de huls van de graan, bij witbrood en tarwe wordt dit eruit gehaald en vervangen voor stroopachtige stoffen die weer slecht voor je zijn.

Maar zoals meerdere mensen al zeggen, het ligt aan het totale plaatje plut het feit wat je eet...

Ik heb geen last van brood eten, ben nog steeds mager. Bleef zelfs mager met 3 sneden in de ochtend, 3 in de avond en zo'n 140 g gekookte aardappelen/rijst/ 200 g gekookte pasta. Door al dat anti-kh-gedoe van BB's ben ik wel gaan minderen met brood/pasta/rijst. Great, zo kom ik nooit van die magerheid af.

wat een onzin jonges toe is ff normaal

ik eet altijd brood vroeger nu nog steeds

ik groie als een bloemkool en word niet vet

Wou nog even vermelden dat brood ook kankerverwekkend is (wit brood) en dit is ook wel interessant:

Tijdens de tweede wereldoorlog heeft men in Denemarken het malen van graan tot bloem verboden. Dat om het tekort een beetje tegen te gaan. Na de tweede wereldoorlog was het aantal kankers gehalveerd. Nauwelijks tien jaar later was het hoger dan voor WOII...

Dit moet ik er ook wel aan toevoegen:
Brood is niet meteen dodelijk. En bruin brood is al veel beter. Maar in 't algemeen is geraffineerde (witte) suiker 't ergste, gevolgd door geraffineerd (wit) zetmeel. Dat is dus ook pasta, rijst, gebak en in veel mindere mate, aardappelen.

owja de titel was: Brood is dodelijk, dat verklaard weer een hoop.

^^ Hier ga ik ook wel mee akkoord.

heb je toevallig nog de documentair of een tittel, personen die deelnamen aan de docu, kortom meer informatie zodat ik wat research kan verwerken.

Mike

Ontopic: Je kan brinta niet vergelijken met brood, het is niet omdat je brinta eet dat je dezelfde resultaten krijgt dan brood.

Ik eet zo'n 9 á 12 sneeën brood per dag...dit is dus niet goed?

een low carb dieet is natuurlijk gezonder en zorgt voor minder overgewicht, maar het blijft een feit dat het aantal calorieen de grootste rol speelt, brood kan dus onmogelijk overgewicht veroorzaken, een eetlust kan dat wel:p
maar dat brood kanker veroorzaakt is natuurlijk onzin

jesussss lord mike hoor jou nou brood is neit meteen dodelijk
Ik eet mn hele leven al brood en eet nu per dag ongeveer 20 broodjes, als je gaat stoppen met brood eten omdat mensen zeggen dat het dodelijk is ben je echt niet goed bij je hoofd, zowat al het voedsel is tegenwoordig kankerverwekend ik wor er een beetje moe van van dat dat slappe gelul

Wat intresseert mij nu hoeveel brood jij eet. Wat doet dat ertoe of brood ongezond is of niet? ;)

Er zijn zoveel mensen die al 50jaar roken en geen last ondervinden, is daarom roken ongezond?

Owja btw Jezus heeft hier niets mee te maken, hij heeft nooit bestaan ,hoe kan hij er iets mee te maken hebben. :p

Owja btw niet al het voedsel is kankerverwekkend dat maak jij ervan ;)

Terug
Naar boven