MuscleMeat

Brinta + whey goed ontbijt?

Bezoekers in dit topic

Hateme

Novice
Lid geworden
22 nov 2016
Berichten
20
Waardering
1
Lengte
1m75
Massa
79kg
Vetpercentage
10%
Hallo beesten,

Ik lus zins kort brinta ik neem het nu sochtends met een scoop whey proteïne en 6 eieren waarvan 2 met eigeel en 4 alleen eiwit. Is dit een goed ontbijt voor een 16 jarige?
 
Waarom zou het geen goed ontbijt zijn?
Als jij er genoeg aan hebt en het past in je voedingsschema en je macro's om je doel te halen dan is het prima.

Waarom eigeel weggooien? Zitten goede micro's en vetten in. Dus gewoon hele eieren nemen.
En nee.. je cholesterol wordt niet slechter van een dooiertje meer ;)
 
Waarom zou het geen goed ontbijt zijn?
Als jij er genoeg aan hebt en het past in je voedingsschema en je macro's om je doel te halen dan is het prima.

Waarom eigeel weggooien? Zitten goede micro's en vetten in. Dus gewoon hele eieren nemen.
En nee.. je cholesterol wordt niet slechter van een dooiertje meer ;)

Maar het is geen dik maker ofzo?
 
Je wordt dik (komt aan) als je meer calorieen eet dan je verbrand. Niet zozeer van bepaalde producten.
Als jij je onderhoud berekend en op onderhoud eet en dit past in je macro's wordt je er niet dik van. Al eet je een big mac voor je ontbijt... als je op onderhoud eet kom je niet aan. Al is een big mac qua micro's en gezondheid natuurlijk wel anders... maar een kcal is en blijft een kcal. Al zijn er betere producten dan een big mac ( en in mijn ogen ook veel smakelijkere producten :o )

Mocht je nog geen voedingsschema hebben oid en er nog niet echt mee bezig zijn dan staat hier wat basis info. Misschien heb je er wat aan.
Geupdatet excel voedingsschema
 
Jaa oké ik heb geen voeding schema of wat ik eet 200 gr eiwitten en 250 gram carbs en vetten rond de 30 gr
 
Vetten zijn veel te laag.
Je hebt minimaal 1 gr per kg lichaamsgewicht aan vetten nodig. oa voor je hormonen en vetstofwisseling.
Eiwitten heb je genoeg aan 150-185 gram. 2-2,5 gr per kg lichaamsgewicht.
Lees de info in de link even door.
 
Vetten zijn veel te laag.
Je hebt minimaal 1 gr per kg lichaamsgewicht aan vetten nodig. oa voor je hormonen en vetstofwisseling.
Eiwitten heb je genoeg aan 150-185 gram. 2-2,5 gr per kg lichaamsgewicht.
Lees de info in de link even door.

Oké ga ik doen bedankt!
 
Tip voor ontbijt:
Melk met havermout/brinta en scoop whey en handje noten of pindakaas voor de vetten. Eventueel fruit toevoegen.

Noten kunnen ook prima voor het slapengaan. Verder bevatten producten als olijfolie en vette vis gezonde en essentiële vetzuren.
 
Oké bedankt voor de tip!
 
Back
Naar boven