Fitness Seller

Brood niet lekker, wat nu??

BB18

Cool Novice
Waardering
0
Lengte
1m84
Massa
73kg
Vetpercentage
14%
Hallo,

Ik ben 183cm, weeg 65 kilo, wil graag wat aankomen, mijn probleem is alleen, ik vind brood niet lekker, nu eet ik zowiezo wel 2 a 3 broodjes per dag, maar dat is omdat ik mezelf ertoe dwing.

Mijn vraag aan jullie is, wat is goed eten waar ik van aankom en goed is voor mijn spiergroei? Wat zijn etenswaren waar ik makkelijk en snel wat extra calorieën kan meepakken?

Alvast erg bedankt!

Groetjes

(Noten, voor de kcals), pasta , rijst , volkoren cornflakes , rijstkoeken , rijstpap , havermout, brinta , couscous. Genoeg alternatieven voor brood, eet het zelf ook niet zo veel meer.

Als je extra calorieen wenst te pakken, ga naar de MacDonalds.
Als je spiergroei wenst te krijgen, lees de stickies over voeding, bereken je onderhoud en activiteitsfactor, maak een voedingsschema en vul dit met lekkers zoals havermout, brinta, gevogelte, vette vis, kwark, rijst, magere melk, soja, fruit, enz. Oh, ja, en ferm gaan trainen in de gym, natuurlijk.
Lees je in. Je vindt alles in de sectie voeding, zelfs recepten.

• Topic Starter Topic Starter
Voedingsschema gaat voor mij niet werken, de ene dag sta ik om 12 uur op, andere dag om 8 uur, avondeten eet ik wat de pot schaft.

Probeer gewoon zoveel mogelijk gezond te eten.

Dan moet je maar wat eerder opstaan :) Als je daarvoor de motivatie niet hebt zou ik dat maar snel gaan zoeken...

Neem ipv margarine, een plantaardige boter met 60-70% vet. En smeer die redelijk dik op het brood dat je eet, gaat je zeker helpen met aankomen;-)

Voedingsschema gaat voor mij niet werken, de ene dag sta ik om 12 uur op, andere dag om 8 uur, avondeten eet ik wat de pot schaft.

Probeer gewoon zoveel mogelijk gezond te eten.
Je bent niet verplicht om om 12 uur op te staan dat doe je zelf, wat een instelling ook weer

Ik hoef ook niet elke dag om 8 uur op, toch sta ik hoogstens 9/half 10 op, zodat ik tenminste fatsoenlijk m'n schema kan volgen.

Wtf is sowieso het punt dat je tot 12 uur op bed moet liggen? Dat doe je alleen op zondag.

Het kan toch ook zijn dat ts onregelmatig werkt. Dat doe ik ook de ene dag ben ik om 4uur snachts thuis en kom om 12uur eruit en dan moet ik bv weer om 6uur werken en ben ik om 2uur thuis. Kan toch gewoon aan zijn werk liggen en niet gelijk aan zijn instelling

Wat een slappe hap ben je ook he...
"Ik lust geen brood, een eetschema werkt voor mij niet hoor, ik sta soms pas 12 uur op"
Grow some ****ing balls!

Dat terzijde staat niemand elke dag strikt op het zelfde tijdstip op en dat is ook nergens voor nodig.. ook niet als je wel een voedingsschema hebt want die start dan dus gewoon om 12 uur in plaats van 8 ofzo...

Ik neem aan dat je wel gewoon 16 uur wakker bent per dag?
Nou dan kan je dus 16 uur eten.
Ik zie het probleem niet?
Brood is trouwens lang zo goed niet hoor..
En hoeft ook niet schematisch te eten om groot en gespierd te worden, je moet alleen een beetje weten wanneer je wat voor voedingswaarden kan nemen en wanneer niet.

Brood is lekker!
:trollface:

Wat een slappe hap ben je ook he...
"Ik lust geen brood, een eetschema werkt voor mij niet hoor, ik sta soms pas 12 uur op"
Grow some ****ing balls!

Dat terzijde staat niemand elke dag strikt op het zelfde tijdstip op en dat is ook nergens voor nodig.. ook niet als je wel een voedingsschema hebt want die start dan dus gewoon om 12 uur in plaats van 8 ofzo...

Ik neem aan dat je wel gewoon 16 uur wakker bent per dag?
Nou dan kan je dus 16 uur eten.
Ik zie het probleem niet?
Brood is trouwens lang zo goed niet hoor..
En hoeft ook niet schematisch te eten om groot en gespierd te worden, je moet alleen een beetje weten wanneer je wat voor voedingswaarden kan nemen en wanneer niet.

+1

Mooi antwoord:D
Waarom is brood niet zo goed, Yannick?

Rijst, pasta, brinta, havermout. Mooie bron van carbs.

Ohjaa.. Luie fl**ker! Sta gewoon standaard om half 8 op, duw je eten je nek in en ga weer terug naar bed. Zo doe ik het altijd in me weekenden of wanneer ik vrij ben.

---------- Post toegevoegd Mon 4 Jun 2012 om 18:38 ----------

+1

Mooi antwoord:D
Waarom is brood niet zo goed, Yannick?

Vanwege de hoeveelheid zout wat erin zit.

Stoppen met trainen en lekker gaan schaken of dammen. Potverdomme zeg... ik lust geen brood...

• Topic Starter Topic Starter
@YannickLB , Jij kent mijn leven niet, ik werk inderdaad verschillende tijden, nachtdiensten, maar ook dag diensten, en ook zondag moet ik werken, dus voordat je dat soort dingen gaat zeggen, eerst even naar de juiste informatie vragen ;) Danku.

@Woldere, Iets niet lekker vinden, daar kun je zelf niks aan doen, dus ook speciaal voor jou, eerst even nadenken voordat je dat soort dingen post.

Graag weer ontopic verder jongens (en meisjes)!

Ik ga misschien toch maar eens overwegen om een voedingsschema te maken.

Rijst, pasta, brinta, havermout. Mooie bron van carbs.

Ohjaa.. Luie fl**ker! Sta gewoon standaard om half 8 op, duw je eten je nek in en ga weer terug naar bed. Zo doe ik het altijd in me weekenden of wanneer ik vrij ben.

---------- Post toegevoegd Mon 4 Jun 2012 om 18:38 ----------

Vanwege de hoeveelheid zout wat erin zit.
Gewoon eten fk die beetje zout alsof je leven ervan afhangt!

@YannickLB , Jij kent mijn leven niet, ik werk inderdaad verschillende tijden, nachtdiensten, maar ook dag diensten, en ook zondag moet ik werken, dus voordat je dat soort dingen gaat zeggen, eerst even naar de juiste informatie vragen ;) Danku.

Ik herhaal: slappe hap.
Ik heb op mijn 19de ook nachtdiensten gedaan in combinatie met school, trainen en nog een sport op EK niveau waarvoor ik 3 keer per week met de auto rond spitsuur naar trainen moest rijden en in het weekend vaak ook nog buiten Nederland moest spelen.
Ohja en er paste zelfs nog een gameverslaving tussen in.
En ik redde het prima met voeding.
Gewoon alles in 1 keer maken en de helft invriezen, andere helft in koelkast etc.
Dus zo boeiend is je smoes niet...
Iedereen is 18 geweest, iedereen heeft fulltime banen, zoveel mensen werken nachtdiensten en hebben overdag ook dingen te doen.
Je bent gewoon een luie puber die overal een probleem van maakt.
Wel ons om hulp vragen maar zelf doe je geen ruk om van je probleem af te komen.

Reactie op iemand anders: brood is niet zo gezond als je denkt door onder andere het zout gehalte, maar ook gehard vet wat er in zit als je het in supermarkten koopt.
En donker bruin brood bestaat niet, dat is kleurstof. :)

Ik herhaal: slappe hap.
Ik heb op mijn 19de ook nachtdiensten gedaan in combinatie met school, trainen en nog een sport op EK niveau waarvoor ik 3 keer per week met de auto rond spitsuur naar trainen moest rijden en in het weekend vaak ook nog buiten Nederland moest spelen.
Ohja en er paste zelfs nog een gameverslaving tussen in.
En ik redde het prima met voeding.
Gewoon alles in 1 keer maken en de helft invriezen, andere helft in koelkast etc.
Dus zo boeiend is je smoes niet...
Iedereen is 18 geweest, iedereen heeft fulltime banen, zoveel mensen werken nachtdiensten en hebben overdag ook dingen te doen.
Je bent gewoon een luie puber die overal een probleem van maakt.
Wel ons om hulp vragen maar zelf doe je geen ruk om van je probleem af te komen.

Reactie op iemand anders: brood is niet zo gezond als je denkt door onder andere het zout gehalte, maar ook gehard vet wat er in zit als je het in supermarkten koopt.
En donker bruin brood bestaat niet, dat is kleurstof. :)

Je bent STRENG, Yannick :)

Wat het zoutgehalte en gehard vet in brood betreft...ach...hangt helemaal ervan af, hoeveel brood je eet, en hoeveel zout je voor de rest gebruikt.
bij 5-6 sneetjes brood per dag valt dat reuze mee, als je verder geen mcdonalds als avondeten hebt.
En klopt idd dat bruin brood meestal geen bruin brood is maar kleurstof...
Je moet erop letten dat er "volkoren" op staat, dat mogen ze niet op de verpakking zetten als het niet volkoren is, dan weet je zeker dat je "bruin" brood hebt.
Verder krijg je bijna nergens in Nederland nog fatsoenlijk brood. Allemaal zo'n slappe sneetjes met meer lucht dan iets anders. Ik bak mijn brood zelf met een broodbakmachine, dan krijg je tenminste nog echt, stevig brood.

is een voordeel dat je brood niet lekker vindt, zoveel mogelijk vermijden

Terug
Naar boven