Fitness Seller

B's revalog: laterale menisectomie

Volgens mij gaat dat uiteindelijk helemaal goed komen met die knie van je bro!

Iig heel veel beterschap en succes!

Veel succes en sterkte ermee
Fijn dat je de plaatjes clickable maakt... ik durf echt niet te kijken :)

Pfff, je deed eerst of het een ingreepje was van niets.. door dit log snap ik het al veel beter... en de foto;s vielen wel mee.. lijkt me wel vreemd om ze bezig te zien.. en ??niets te voelen??

hoe gaat ie inmiddels?

• Topic Starter Topic Starter
hello, het gaat stukje voor stukje beter.
Blijft nog steeds vocht bij de knie (bobbel boven de knie) zitten. Belasten gaat steeds beter! Trappen op lopen is goed mogelijk, trappen af is nog niet wat het wezen moet.
ik ben net twee dagen aan het verhuizen en met lijdzaam toezien hoe ik mn vriendin en mn vader moet laten tillen, op ladders werken etc. Damn ik heb drie miljoen dingen voor mensen versjouwd en verhuisd, ga ik zelf een keer, djezis.... :fire:

nou ja, we gaan de goede kant op, al heb ik het vandaag iets te bont gemaakt en ga ik morgen veel koffiepauze houden. :D

de wondjes genezen goed, eentje is praktisch helemaal weg, eentje voor 50% en de andere twee moeten nog eventjes.

Hahaha, zo herkenbaar.
Altijd klopt alles en iedereen bij je aan om te helpen, omdat je wat kracht in je donder hebt en dan moet je zelf... :rolleyes:

uncLez zei:
Hahaha, zo herkenbaar.
Altijd klopt alles en iedereen bij je aan om te helpen, omdat je wat kracht in je donder hebt en dan moet je zelf... :rolleyes:

Aight, that's life, ain't it? :D

zo van de week ma, di en wo verhuisd, begint ergens op te lijken, maar wat een pens vol werk... Beetje kennis gemaakt met de buren, prachtig wijkje eigenlijk! t Is een 'sociale voorrangsbuurt', wat dus zoveel wil zeggen als dat de wijk in Enschede een behoorlijk slechte naam heeft, maar ik heb nog maar een keer zo'n gezellige buurt gezien en die had een vergelijkbare beruchtheid.

Maar ontopic, mn knie: gaat nog steeds berg opwaarts, vandaag voor het eerst sinds mn operatie weer gefietst! Ik geloof zelfs dat dit een heel goede warming up is, want de rest van de dag heb ik er geen last van gehad, ondanks dat ik bijna op mn bek ging over een deurmat... :D
nu ja, gisteren heb ik ook de HELE dag geslapen: van 1.00 uur 's nachts tot 19.00 uur. Met een onderbreking van een uur, om een verzekering te regelen.
Ik was helemaal gesloopt na drie dagen verhuizen -> conditie is nihil en ik moet nog heel goed op mn knie letten, dit kost ook veel energie. (denk maar eens een dag na bij praktich alle kniebewegingen die je maakt!)
De bottom-line: ik ben erg positief; flexie is erg vooruit gegaan (zit nu op zon 120 graden actieve flexie) en extensie gaat ook stapje bij beetje, maar daar moet ik nog wel veel op oefenen. Quads zijn nog wel monsterlijk stram; bij max flexie, moet ik oppassen dat de zooi niet de kramp schiet. (en die kan ik er niet even 'uitstrekken' :D)

grtz.
B

Goed om the horen dat er al aardig wat progressie in zit man:thumb:
Succes!

(edit:misschien een domme vraag maar wat was nu eigenlijk de conclusie van de kijkoperatie???)

Koosjebram zei:
Goed om the horen dat er al aardig wat progressie in zit man:thumb:
Succes!

(edit:misschien een domme vraag maar wat was nu eigenlijk de conclusie van de kijkoperatie???)

de conclusie: aan de buitenzijde van mn knie was de meniscus ingescheurd en moest er een deel (ong 1/4) verwijderd worden. Dit is dus gelijk gedaan.

vandaag weer fysio gehad.
Ik mocht squatten met een barbell!! JAHAAAAAAAAAA
Hoe mooi was het gevoel om weer naar het rek te lopen, de baar op je traps te voelen en te buigen met die knietjes! Het was bijna een emotioneel moment :D
verder beetje op een trampoline gehuppeld en op een loopband gestaan.
Pull throughs med 'sled' voor gedaan, maar dit vond ie niet echt functioneel.

Het zinderende gewicht van 15 kg rustte op mijn schouders en met de oogstrelende beachboy diepte van een quartersquat heb ik een rep of 8 gemaakt. Nog lang niet zoals het wezen moet natuurlijk, maar we blijven de goede kant op gaan. Ik kan ook weer onderscheid maken tussen vastus lateralis en mn knie, waar dit eerst een vormeloze brei vocht was.

Mn fysio was geloof ik wel prettig verbaasd over hoe het met mn knie ging, ikzelf overigens ook.

Bro veel beterschap en ik hoop dat je snel hersteld..

Lol...nu kun je iedereen vertellen dat je binnen een aantal maanden 10x zoveel
kunt squatten!

Koosjebram zei:
Lol...nu kun je iedereen vertellen dat je binnen een aantal maanden 10x zoveel
kunt squatten!

Dat zou idd mooi zijn :D

Maar het kan natuurlijk zo zijn dat dergelijke squatgewichten in de toekomst niet meer reeel zijn. Het KAN. Maar ik ga er absoluut niet van uit, maar wil hier wel heel realistisch instaan.

doe je nog wel chins en andere spiderman bewegingen hangend aan dat fietsenrek van je? Of heb je nu een pergola in je nieuwe tuin waar je aan kan hangen?

chunky zei:
doe je nog wel chins en andere spiderman bewegingen hangend aan dat fietsenrek van je? Of heb je nu een pergola in je nieuwe tuin waar je aan kan hangen?

haha, ja is weer mogelijk :D heb in mn nieuwe huis een grote houten balk aan het plafond waar ik fijn het een en ander aan op kan gaan hangen.

Chin ups ben ik erg voorzichtig meegeweest, knieflexie is pas sinds een week weer goed genoeg om te chinnen. Klinkt gek, maar zonder goede knie begin je echt heel weinig. Daarnaast heb ik voor de verhuizing genoeg energie nodig. Het is niet meer zo erg als de eerste week, maar alles blijft veel meer energie kosten. Ik wil hier niet 'doorheen' gaan, omdat ik mn knie alle energie wil gunnen die ie nodig heeft om weer goed te komen. Mn powerrings gebruik ik wel een beetje voor mn revalidatie. maar met mate.
Mn CoC #2 neem ik zo af en toe ook even ter hand, die moet natuurlijk wel dicht blijven gaan! (gaat nu at any time, links had ik em net nagenoeg dicht, maar verschoof toen heel iets in mn hand, waaaar is mn magnesium? :P)
Die chins komen wel weer! (you'd better believe it!) Ik heb nu door dat ik mezelf een heel praktisch doel voor ogen moet gaan stellen (of doelen), om effectief te gaan trainen.
Chins zullen zeker een van die doelen worden, iets al 5 reps BW + 0,5xBW, OAC, of double BW chins. 300 lbs OH club staat al langer op de verlang lijst, squats en deadlift moet ik nog aanzien. Daarnaast zal de iron cross ook vaak naar voren komen denk ik, keuzes, keuzes.

Ben ondertussen een kleine 3 kg afgevallen, valt me nog mee.

vandaag weer fysio gehad.
Oefeningen worden steeds zwaarder; bijv op linkerbeen staan, gebogen knie en dan overgooien met een bal. Terwijl je op een trampoline staat, of een grote tol. Wist niet dat er zoveel spiertjes in mn onderbenen zaten.:D (nou stiekem wist ik het wel, maar had zo nog nooit allemaal gevoeld :P)

We gaan vooruit:
3 x 15 x 15kg backsquat (en dieper dan de vorige keer, zat geloof ik niet gek ver van parallel meer af op sommige squat.)
2 x 15 x 15 kg lunges

zweten geblazen....

builderB zei:
Dat zou idd mooi zijn :D

Maar het kan natuurlijk zo zijn dat dergelijke squatgewichten in de toekomst niet meer reeel zijn. Het KAN. Maar ik ga er absoluut niet van uit, maar wil hier wel heel realistisch instaan.

Waarom zou het niet reeel zijn dan?

Mmh ik heb de ballen verstand van dergelijke dingen dus het kan zijn dat als ik er wat van zeg,het bs is...:rolleyes:

Maar het enigste wat er is is dus dat ze 1/4 van je meniscus eruitgehaald hebben? Nou dat hebben ze bij mij ook ooit gedaan,EN mijn voorste kruisband gereconstrueerd door mijn voorste kniepees te slopen en en het deel wat ze erafgehaald hebben op de plaats van de voorste kruisband te zetten....

In ieder geval heb ik er geen last meer van het heeft wel een tijdje geduurt natuurlijk,maargoed...

EN we moeten nog zien wat er gebeurt als ik ZWAAR zou gaan squatten want dat heb ik ook nog nooit gedaan natuurlijk:p maar bij de mietjesgewichten die ik nu gebruik heb ik iig nergens last van:D

Maar je herstel gaat voorspoedig zo te zien,het is natuurlijk wel balen dat je de meeste dingen die je wilt nu net even niet kunt.

Hoe die fysios je laten squatten,lol
Ik deed toen het wat beter ging gewoon fullsquats en dan schrikken ze zich te barsten:D NEE,NIET ZO DIEP!!!:eek: :D

Miss Deadlift zei:
Waarom zou het niet reeel zijn dan?

Mmh ik heb de ballen verstand van dergelijke dingen dus het kan zijn dat als ik er wat van zeg,het bs is...:rolleyes:

Maar het enigste wat er is is dus dat ze 1/4 van je meniscus eruitgehaald hebben? Nou dat hebben ze bij mij ook ooit gedaan,EN mijn voorste kruisband gereconstrueerd door mijn voorste kniepees te slopen en en het deel wat ze erafgehaald hebben op de plaats van de voorste kruisband te zetten....

In ieder geval heb ik er geen last meer van het heeft wel een tijdje geduurt natuurlijk,maargoed...

EN we moeten nog zien wat er gebeurt als ik ZWAAR zou gaan squatten want dat heb ik ook nog nooit gedaan natuurlijk:p maar bij de mietjesgewichten die ik nu gebruik heb ik iig nergens last van:D

Maar je herstel gaat voorspoedig zo te zien,het is natuurlijk wel balen dat je de meeste dingen die je wilt nu net even niet kunt.

Hoe die fysios je laten squatten,lol
Ik deed toen het wat beter ging gewoon fullsquats en dan schrikken ze zich te barsten:D NEE,NIET ZO DIEP!!!:eek: :D

Een praktijkdeskundige :D

Ik ga ervan uit dat ik weer voor de volle 100% aan de bak kan, maar het zou kunnen dat dit niet mogelijk is.
De komende jaren wil ik eigenlijk ieder jaar een foto van mn kniee hebben oid. Ze hebben een stuk kraakbeen weggehaald en dat zit er niet voor niks. Een van de lange termijn effecten van een dergelijke ingreep kan artrose zijn en daar heb ik geen zin in!

Fullsquats duren nog heel even, moet qua beweeglijkheid in en rondom de knie nog een een paar graden verder kunnen en dan zitten we weer ATTG.

Meteen maar even een kleine update:

afgelopen twee dagen heel iets minder, beetje vocht in de knie gehad, vanochtend wat zeurderig gevoel. Na mn middagsessie met lekkere goodmornings (damn wat begin ik die oefening te waarderen) en wat squats ging het echter heel prima.

builderB zei:
Een praktijkdeskundige :D

Ik ga ervan uit dat ik weer voor de volle 100% aan de bak kan, maar het zou kunnen dat dit niet mogelijk is.
De komende jaren wil ik eigenlijk ieder jaar een foto van mn kniee hebben oid. Ze hebben een stuk kraakbeen weggehaald en dat zit er niet voor niks. Een van de lange termijn effecten van een dergelijke ingreep kan artrose zijn en daar heb ik geen zin in!

Fullsquats duren nog heel even, moet qua beweeglijkheid in en rondom de knie nog een een paar graden verder kunnen en dan zitten we weer ATTG.

Meteen maar even een kleine update:

afgelopen twee dagen heel iets minder, beetje vocht in de knie gehad, vanochtend wat zeurderig gevoel. Na mn middagsessie met lekkere goodmornings (damn wat begin ik die oefening te waarderen) en wat squats ging het echter heel prima.

:yes:

weer ff een update.

we gaan nog steeds bergopwaarts. Dagelijks leven ondervind ik geen hinder meer.
Zojuist de eerste BW squat gemaakt die voor full door kan gaan. :rocknana:
Kracht en flexibiliteit zijn niet het probleem. Proprioceptie echter wel. Deze moet voor mijn gevoel nog een stuk beter. Veel oefeningen op een tol en trampoline bij fysio.
Moet deze eigenlijk ook voor thuis aanschaffen van mezelf.

is de week van het moeilijke woord ofzo?

proprioceptie?

Terug
Naar boven